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Square Phillips: un stationnement étagé plutôt qu'une tour de bureaux


acpnc

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It would be a complete waste of prime real estate to just build a parking garage - even though most of the site doesn't actually have street frontage. I never thought this was a great location for an office tower. Perhaps if it has access to R-L frontage. Which isn't impossible if they demo'd that on-its-way-to-being obsolete office building that currently has a R-L address. I do love this spot for a resi tower - condo, student residences, market rentals. A) This part of town needs some height. B) More downtown residents is a good thing.

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nephersir7 said:
Peux-tu m'expliquer la contradiction? Le parking servira justement à enlever les voitures des rues avoisinnantes.

 

I agree with Ju. This will cause massive lineups at Cathcart and Phillips. It's already hard enough to cross that f***** intersection right now.

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denpanosekai said:
I agree with Ju. This will cause massive lineups at Cathcart and Phillips. It's already hard enough to cross that f***** intersection right now.

 

Cars underground or people underground?

«That is the question»

 

«And it makes me wonder...»

How bigger cities like NYC can manage this conundrum and not feel overwhelmed.

Modifié par mtlurb
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Cars underground or people underground?

«That is the question»

 

«And it makes me wonder...»

How bigger cities like NYC can manage this conundrum and not feel overwhelmed.

 

Peeople in downtown Montréal are already and partially confined underground -not that they don't like it !!

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C'est que, logiquement, pour parker son char, faut se rendre au parking avec son char.

 

Et, logiquement, une fois le char stationné, les occupants se servent de leurs deux pieds.

 

L'objectif devrait être de minimiser le temps et la distance que ça prend aux gens venant de l'extérieur pour se stationner, et de maximiser le temps qu'ils passent sur leurs deux pieds. Il y a une grande complémentarité entre une rue piétonne et le stationnement hors-rue adjacent.

 

Les exemples sont nombreux, tant en Amérique du nord qu'en Europe. Regarde ce que la ville de Bruxelles a fait quand elle a décidé de piétonniser son centre-ville: elle a autorisé la construction de 4 grands stationnements souterrains.

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