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These cuts make me very sad, but I understand that survival is necessary. At least they haven't touched Buick yet.

 

I just hope that they find a way to keep the Pontiac G8 in their lineup. Perhaps rebadge it as a Chevy.

g8_header.jpg

 

 

Je dois avouer que la G8 est une des rares modèles américain que je trouve beau!

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Crise dans l'automobile

GM s'apprête à fermer 14 usines

28 mai 2009 - 10h12

 

THE ASSOCIATED PRESS

 

Le géant automobile américain General Motors (GM), qui se dirige vers un probable placement sous la protection de la loi sur les faillites, va fermer 14 usines.

 

Cette mesure s'inscrira dans le cadre d'un vaste de plan de restructuration qui prévoit la suppression de 21 000 emplois.

 

Selon une source proche du dossier ayant requis l'anonymat, l'annonce sera faite lundi par la direction de GM.

 

Le constructeur, qui est en grande difficulté, avait fait savoir qu'il identifierait prochainement les sites concernés par ce plan de fermeture d'usines.

 

Une porte-parole de GM, Sherri Childers Arb, n'a pas souhaité commenter l'information jeudi.

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GM est mort, vive «Government Motors»?

 

Publié le 28 mai 2009 à 14h16 | Mis à jour à 14h20

Associated Press

 

General Motors est mort, vive «Government Motors»? Un temps le premier employeur des États-Unis, le constructeur automobile américain semblait jeudi à quelques jours de la faillite, malgré une ultime offre faite aux détenteurs d'obligations pour essayer d'éponger sa dette.

 

Reprenant le principe de l'offre rejetée mercredi, GM a proposé jeudi à ses créanciers obligataires d'effacer sa dette de 27 milliards de dollars US non garantie en échange de 10% du capital de la firme une fois restructurée, avec possibilité de monter jusqu'à 15% si ceux-ci acceptent de soutenir la vente des actifs de la compagnie à une nouvelle entité dans le cadre de la loi sur les faillites.

 

Dans un communiqué, la firme de Detroit a précisé qu'elle se placerait, à un certain stade du processus, sous la protection de cette loi, et que ses actifs toxiques et sains seraient séparés. Au terme du plan, le département américain du Trésor détiendrait 72,5% des parts de la nouvelle entité, le fonds de gestion de la couverture santé des retraités du groupe 17,5%, et «l'ancien GM» 10%.

 

GM a donné à ses créanciers jusqu'à samedi 17h pour se prononcer. Un comité de détenteurs d'obligations représentant 20% de la dette non garantie de GM a d'ores et déjà donné son accord.

 

Selon une source proche du dossier, le nouveau GM émergerait du processus avec une dette non garantie de 17 milliards US - dont huit à la charge du gouvernement américain.

 

Prévu même dans cette nouvelle offre, le placement de General Motors sous la protection de la loi sur les faillites apparaissait plus que probable jeudi.

 

Au terme du processus, les gouvernements américain et canadien pourraient détenir jusqu'à 70% du capital du constructeur, dont la plus grande partie pour le département américain au Trésor. Du jamais vu aux États-Unis, où les observateurs parlent désormais de «Government Motors».

 

Le gouvernement fédéral a déjà prêté près de 20 milliards US au constructeur, mais sa participation au processus de restructuration devant les tribunaux s'accompagnerait de nouvelles dépenses, dont la somme exacte dépendra de la durée de la procédure.

 

Selon les observateurs, le placement sous la protection du code des faillites ne devrait pas intervenir avant lundi, date limite fixée par Barack Obama à GM pour présenter un plan de restructuration jugé viable. Dans le cadre de ces efforts, General Motors va notamment fermer 14 usines et supprimer 21 000 emplois, selon une source proche du dossier.

 

La procédure de faillite contrôlée devrait être plus longue que celle actuellement en cours pour Chrysler, GM étant une plus grosse compagnie qui, de surcroît, ne dispose pas d'un partenaire potentiel comme Fiat pour Chrysler.

 

Le constructeur d'Auburn Hills, au Michigan, était, lui, engagé dans une audience marathon pour convaincre le juge Arthur Gonzalez de New York qu'un rapprochement avec l'italien Fiat était le meilleur moyen d'éviter la liquidation.

 

Ouverte mercredi, l'audience s'est étirée sur neuf heures avant de reprendre jeudi. Le juge Gonzalez devait notamment entendre jeudi le directeur général de Chrysler Robert Nardelli et a prévenu que les débats pouvaient se prolonger jusqu'à vendredi.

 

En cas de feu vert du tribunal, Chrysler pourrait sortir du cadre de la loi sur les faillites d'ici quelques semaines.

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On se dirige, dans la deuxième moitié de 2009 et le début de 2010, vers des pertes de millions d'emplois bien rémunérés en Amérique du Nord, une dissolution des régimes de retraite et des couvertures d'assurance.

 

Et on parle d'une reprise économique prochaine. Ok.

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Un des plus gros manufacturier automobile américain vient de faire faillite aujourd'hui

 

 

 

Visteon Files for Bankruptcy as Auto-Parts Sales Fall

 

 

By Dawn McCarty and Alex Ortolani

 

May 28 (Bloomberg) -- Visteon Corp., the former parts- making unit of Ford Motor Co., filed for bankruptcy protection after revenue fell amid a global slump in vehicle sales.

 

The Chapter 11 filing today in U.S. Bankruptcy Court in Delaware listed $4.58 billion in assets and $5.32 billion in liabilities, including $862 million owed to bondholders. Ford will provide financing to help the Van Buren, Michigan-based company fund operations in bankruptcy, Visteon said.

 

Visteon filed for bankruptcy “to maximize the long-term value of the company,” Chairman and Chief Executive Officer Donald J. Stebbins said in a statement today. “We will seek to address our capital structure and legacy costs that are not sustainable given the current economic environment.”

 

In the U.S., automakers’ sales plunged 37 percent through April, with sales at Dearborn, Michigan-based Ford, Visteon’s largest customer, dropping 40 percent. Chrysler LLC filed for bankruptcy last month and General Motors Corp., the largest U.S. automaker, may seek protection from creditors as soon as this weekend.

 

“The decline in revenue for suppliers due to the fall off in new car sales is having a profound impact on all suppliers,” said Scott Eisenberg, a managing partner at Amherst Partners LLC, a Birmingham, Michigan-based restructuring firm. “Those with high leverage are going to have to downsize and restructure.”

 

Metaldyne Bankruptcy

 

More than 40 major partsmakers filed for Chapter 11 bankruptcy last year, according to the Motor & Equipment Manufacturers Association trade group. At least seven have filed for bankruptcy this year, including Metaldyne Corp., a partsmaker based in Plymouth, Michigan, which filed yesterday.

 

Visteon, spun off from Ford in June 2000, hasn’t reported an annual profit since that year, and last posted a quarterly profit more than two years ago. The company’s fourth-quarter net loss widened to $328 million, or $2.53 a share, Visteon said in February.

 

The supplier had been bolstered by sales from operations in Europe and Asia, which made up about 65 percent of 2008 revenue. Vehicle sales started slumping globally last year, and Visteon’s U.K. unit filed for bankruptcy March 31.

 

Visteon sells vehicle climate systems, interior parts, lighting and electronic systems and has about 31,000 employees. Visteon in January suspended matching contributions to workers 401(k) retirement plans and said it would cut 800 salaried jobs. The company has shut or sold 30 plants in three years.

 

Fitch Cuts

 

Visteon’s shares fell 23.5 cents, or 76 percent, to 7.5 cents a share today in over-the-counter trading and has lost 92 percent in the past 12 months.

 

Fitch Ratings cut Visteon’s Issuer Default Rating (IDR) one notch to D from C after the bankruptcy filing. Ratings for Visteon’s senior secured term loan and senior unsecured notes remain at C/RR4 and C/RR6 respectively.

 

Fitch expects the asset-based lending facility to achieve full recovery, secured term loan holders to recover 31 percent to 50 percent and senior unsecured notes to have very little recovery, according to the report.

 

“Recovery is based on a liquidation scenario as Fitch believes that some of Visteon’s domestic operations will be dismantled,” according to the report.

 

Delphi Financing

 

Visteon joins GM’s former parts unit, Delphi Corp., in bankruptcy. Delphi filed for Chapter 11 in October 2005 and has been unable to get financing to emerge. The Troy, Michigan-based supplier is in talks with lenders, GM and a U.S. Treasury task force about a possible agreement over its operations.

 

As many as a third of the more than 4,000 U.S. auto suppliers face “imminent financial distress,” according to the Original Equipment Suppliers Association. Companies that make most of their sales to U.S. automakers, such as Lear Corp., American Axle & Manufacturing Holdings Inc. and Tenneco Inc., the world’s largest maker of vehicle-exhaust systems, have either had or may have trouble meeting loan terms.

 

James Sprayregen, a former Goldman Sachs Group Inc. investment banker now with the Kirkland & Ellis LLP law firm, represents Visteon. Laura Davis Jones of Pachulski, Stang, Ziehl & Jones LLP is Delaware counsel. The company also hired investment bank Rothschild Inc. and turnaround firm Alvarez & Marsal.

 

Jabil Circuit Inc., owed more than $7 million, and International Business Machines Corp., owed $5.7 million, are listed as Visteon’s largest supplier creditors.

 

U.S. Bankruptcy Judge Christopher Sontchi has been assigned to the case. A 1:00 p.m. hearing has been set for tomorrow in Wilmington, Delaware.

 

The case is In re Visteon Corp., 09-11786, U.S. Bankruptcy Court, District of Delaware (Wilmington).

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GM is officially declaring bankruptcy on monday.

 

Shares are in total freefall... they're at an all time historic low and still falling.

 

2$

1$

90 cents

80 cents

75 cents

 

I think the bottom will be around 10-30 cents today

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GM is officially declaring bankruptcy on monday.

 

Shares are in total freefall... they're at an all time historic low and still falling.

 

2$

1$

90 cents

80 cents

75 cents

 

I think the bottom will be around 10-30 cents today

 

Well then, I guess today is the day to buy up those GM stocks at 50 cents a share. You know that within a year they'll be worth 5 $

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