Aller au contenu

Messages recommendés

  • Réponses 891
  • Créé il y a
  • Dernière réponse

Membres prolifiques

Good news Quebec leading job creation last month (september). 67,200 new jobs in canada 38 300 jobs in Quebec 16 200 in Ontario.

 

Canada’s economy gains 67,200 jobs in September, beating economists expectations | Financial Post

J'ai toujours remarqué que quand les emplois se font en Ontario, c'est toujours un brouhaha sur les bienfaits de l'Ontario, même dans ce texte-ci, le Québec n'est que peu mentionné.

Les médias anglophones biaisés nuisent vraiment à l'image de la province en fin de compte.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai toujours remarqué que quand les emplois se font en Ontario, c'est toujours un brouhaha sur les bienfaits de l'Ontario, même dans ce texte-ci, le Québec n'est que peu mentionné.

Les médias anglophones biaisés nuisent vraiment à l'image de la province en fin de compte.

 

You are absolutely right! The anglo-media bias against Quebec, including the Toronto led Post Media (i.e. The Montreal Gazette) is constant. More often than not, it is not about what is reported, it is what is not reported....Quebec employment gains being a typical and constantly repeated example. The Toronto media (including the so-called national paper, the G&M) fears Montreal. That is the only explanation I can come up with given their unremitting bais against Montreal..and Quebec in general.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis plus ou moins d'accord avec vous je lis les medias anglo canadien et je remarque dernierement un changement de ton vis a vis le Quebec. L'ontario se fait royalement planter depuis un certains temps. Et j'ai lit des propos positif sur le quebec.

 

We are in a good ride ultimatly.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

You are absolutely right! The anglo-media bias against Quebec, including the Toronto led Post Media (i.e. The Montreal Gazette) is constant. More often than not, it is not about what is reported, it is what is not reported....Quebec employment gains being a typical and constantly repeated example. The Toronto media (including the so-called national paper, the G&M) fears Montreal. That is the only explanation I can come up with given their unremitting bais against Montreal..and Quebec in general.

 

I 100% agree with this. It's why I cancelled my Gazette subscription and no longer listen to CJAD.

 

Even though French isn't my language of preference, I'm subscribed to La Presse and listen to Radio Canada.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Another interesting element from Statistics Canada:

 

In Quebec, employment increased for the second consecutive month, up 38,000 in September. The unemployment rate edged down to 6.9%, the lowest since the start of 2008. Compared with September 2015, employment in the province was up by 61,000 (+1.5%).

 

All things considered, we are on a major upturn! :quebec:

 

Let's hope this stays together! :begging:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.



×
×
  • Créer...