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Raccordement du boulevard Cavendish


jesseps

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Alan DeSousa a raison de dire que «C'est un manque d'intérêt si ça prend autant de temps à réaliser», sauf que  on peut en dire autant des administrations précédentes.  Je pense que cet état de fait est révélateur d'une réalité:  les appuis en faveur de ce projet sont encore ténus, quels que soient ses mérites.    Dans les circonstances, les décideurs n'osent pas dire NON, mais reportent toujours à plus tard  les décisions qui engageraient des investissements importants.  Et ce n'est pas un cas unique!

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Il y a 14 heures, vincethewipet a dit :

S'ils doivent négocier avec le CN et le CP, juste recevoir un retour d'appel va leur prendre 3 ans :P.

Depuis le temps déjà lointain où un projet de prolongement de Cavendish flotte dans l'air,  il est inimaginable que ces deux sociétés ferroviaires n'aient pas été sondées/contactées plus d'une fois.  Dans le cas contraire, je serais éberlué.

Il serait trop facile de blâmer le CN et le CP.  Le blocage se trouve manifestement ailleurs.

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Quote

«On prend notre temps parce qu’on ne veut pas donner l’impression que ça va être complété dans trois ans », a expliqué le responsable des infrastructures au comité exécutif Sylvain Ouellet.

Journal de Montreal

That quote from JDM made me laugh. This city is a joke when it comes to infrastructure. We needed this extension decades ago.

So Plante if you are reading this, stop pulling our chain and wasting our money! Build it now, or do not build it at all - ever!

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Il y a 10 heures, Né entre les rapides a dit :

Depuis le temps déjà lointain où un projet de prolongement de Cavendish flotte dans l'air,  il est inimaginable que ces deux sociétés ferroviaires n'aient pas été sondées/contactées plus d'une fois.  Dans le cas contraire, je serais éberlué.

Il serait trop facile de blâmer le CN et le CP.  Le blocage se trouve manifestement ailleurs.

Non c'est certain. Par contre la ville a une expérience plutôt médiocre à négocier avec les compagnies ferroviaires. Délais interminables, refus catégoriques qui se ramassent devant la commission des transports, attentes de plusieurs mois pour accéder à des équipements ou envoyer du personnel sur les terrains du chemin de fer, etc... C'est une couche de complication supplémentaire.

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Montreal accused of stalling on Cavendish extension

"The bulk of the more than $350 million has been punted into the future, who knows when," Alan DeSousa says

The city is dragging its feet on plans to extend Cavendish Blvd. from St-Laurent to Côte-St-Luc, the municipal Opposition charged Monday.

“We’ve talked about it for donkey’s years,” said Alan DeSousa, the mayor of St-Laurent borough and vice-president of Montreal’s finance and administration committee.

“We had made really good headway in the last four years,” De Sousa said.

“What’s surprising is that in this budget, there’s no money scheduled for 2018 and there’s very little for 2019 and 2020,” he said.

DeSousa made the remarks after the committee, which includes elected officials from Montreal as well as independent municipalities on the island, approved the city’s $6.38-billion, three-year capital-works program, despite dissent from opposition councillors and suburban mayors.

Outlining how much the city plans to spend on projects like roadwork, water mains, sewers and parks, the capital works budget will be presented to Montreal city council for approval Tuesday.

The three-year spending plan budgets $13 million over the next three years for the Cavendish extension, whose total price tag is estimated at $355 million.

“The bulk of the more than $350 million has been punted into the future, who knows when,” DeSousa said.

Last year, the stars finally seemed aligned in favour of the Cavendish extension, a project that has been talked about since the 1950s.

In June, Montreal and the Quebec government reached a deal to build the road link and develop the former Blue Bonnets site on the west side of Décarie Blvd. at Jean-Talon St.

Côte-St-Luc, which had opposed the extension for years, now backs it. And Mayor Valérie Plante — then leader of the municipal Opposition — said in October she also favoured the extension even though her party had been against it in the past.

But DeSousa said the amount budgeted shows the city has demoted Cavendish from a priority project to one that won’t happen anytime soon.

“My concern is that after all that effort of maintaining the momentum, that if we’ve essentially taken our foot off the gas, it will likely again get delayed. We’re asking the administration to put it back on the front burner,” he said.

During the committee hearing, N.D.G. city councillor Peter McQueen said that before starting work on Cavendish, the city must first negotiate a deal with Canadian National and Canadian Pacific Railways.

But DeSousa said that’s no reason to postpone the project until after 2020. 

http://montrealgazette.com/news/local-news/too-little-money-for-cavendish-opposition-charges

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“We had made really good headway in the last four years,” De Sousa said.

Sorry but:  that's BS.  

Really good progress is to either completely shelve this project or just build the damn thing!

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Sans Cavendish je doute que Royalmount puisse débloquer. C'est peut-être une stratégie de la part de la Ville de Montréal en réponse à Carbonleo et ainsi donner priorité à BB quand le projet sera mûr. L'administration évite du coup une confrontation directe avec le promoteur. N'oublions pas que tout est à faire au niveau des infrastructures souterraines et de surface sur l'immense terrain de l'hippodrome, avant d'en faire un quartier résidentiel digne de ce nom. 

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