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Ritz Carlton (rénovations et agrandissement) - 12 étages - 100M$ (2013)


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MONTREAL, Sept. 21 /CNW Telbec/ - Journalists are invited to tour the Ritz-Carlton Montreal redevelopment project. The tour will be led by Andrew Torriani, president and CEO, as well as the project's architect Claude Provencher. It will provide a look at progress on the project, where the roof and walls on the upper floors are now completely open, in preparation for the installation of the glass that will enclose the condominium area. The tour will take place on Tuesday, September 23, at 11 a.m. Journalists are asked to report to the sales office at 1228 Sherbrooke Street West entrance.

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MONTREAL, Sept. 21 /CNW Telbec/ - Journalists are invited to tour the Ritz-Carlton Montreal redevelopment project. The tour will be led by Andrew Torriani, president and CEO, as well as the project's architect Claude Provencher. It will provide a look at progress on the project, where the roof and walls on the upper floors are now completely open, in preparation for the installation of the glass that will enclose the condominium area. The tour will take place on Tuesday, September 23, at 11 a.m. Journalists are asked to report to the sales office at 1228 Sherbrooke Street West entrance.

 

Tuesday yesterday, thing is the 23rd tomorrow :confused:

 

update: Thursday, September 23, 2010, 11 a.m.

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Condos de luxe au Ritz-Carlton: la construction franchit une nouvelle étape

 

Publié le 23 septembre 2010 à 06h39 | Mis à jour à 06h45

 

Maxime Bergeron

La Presse

 

(Montréal) La transformation du Ritz-Carlton de la rue Sherbrooke franchit une nouvelle étape cette semaine avec le début de la construction des appartements qui surmonteront l'hôtel.

 

Il s'agit d'une bonne nouvelle pour le promoteur de ce projet qui a déjà pris un an de retard et dont les coûts ont explosé à 150 millions, plutôt que les 110 millions prévus au départ. Une grue a été installée sur le lieu le week-end dernier.

 

Le Ritz, qui comptait à l'origine 229 chambres, en comptera désormais 130 de taille plus grande. Quarante-six condos de prestige - les plus chers jamais vendus à Montréal - seront intégrés à l'ensemble.

 

La vente des appartements va bon train, affirme Liza Kaufman, courtière chez Sotheby's en charge de promouvoir le projet. Ainsi, 22 des 46 unités ont trouvé preneur, dont une dizaine au cours des six derniers mois.

 

«Il y a beaucoup d'intérêt d'investisseurs de Hong-Kong, Shanghai, Pékin, de la Nouvelle-Zélande et de l'Australie, qui sont très intéressés non seulement par ce projet, mais surtout par le Québec», a-t-elle dit.

 

Mme Kaufman se rendra à Hong-Kong la semaine prochaine pour promouvoir le Ritz montréalais dans le cadre d'une vaste enchère de Sotheby's. «La raison pour laquelle on s'est tourné vers ce marché, c'est qu'on a eu deux offres tout à fait inattendues de riches familles chinoises: une de Hong-Kong et une de Shanghai. On en train de finaliser les deux transactions.»

 

Offre de 14 millions... refusée!

 

La confiance des propriétaires du Ritz semble atteindre un sommet. Ceux-ci ont refusé une offre de 13,75 millions pour l'un des immenses penthouses qui coiffera l'hôtel, affirme Liza Kaufman. Ils estiment pouvoir décrocher un meilleur prix une fois la construction terminée, a-t-elle dit.

 

Le projet de rénovation du Ritz a pris du retard en raison de l'état pire que prévu de l'intérieur, où la plomberie, l'électricité et la plupart des composants ont dû être changés. La crise économique de 2008 a aussi remis en question pendant un certain temps la construction des 46 condos ultra-luxueux.

 

Liza Kaufman indique que les appartements seront livrés à la fin de 2011 ou au début de 2012.

 

En entrevue avec La Presse Affaires le printemps dernier, Andrew Torriani, PDG du Ritz-Carlton, a quant à lui prévu une réouverture de l'hôtel 5 étoiles entre avril et juin 2011.

 

 

Wow!! une offre de 13.75 millions refusée!!!

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La confiance des propriétaires du Ritz semble atteindre un sommet. Ceux-ci ont refusé une offre de 13,75 millions pour l'un des immenses penthouses qui coiffera l'hôtel, affirme Liza Kaufman. Ils estiment pouvoir décrocher un meilleur prix une fois la construction terminée, a-t-elle dit.

 

Un fait significatif et très encourageant pour Montréal, notamment pour les développeurs du Waldorf.

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Condos de luxe au Ritz-Carlton: la construction franchit une nouvelle étape

 

«Il y a beaucoup d'intérêt d'investisseurs de Hong-Kong, Shanghai, Pékin, de la Nouvelle-Zélande et de l'Australie, qui sont très intéressés non seulement par ce projet, mais surtout par le Québec», a-t-elle dit.

 

 

Thats good news.

 

I wonder if anyone from the Middle East, South America and the US are looking at this project.

 

Its amazing that they declined the $13.75 million offer on the penthouse. I wonder if they are looking for like $15 million to $20 million.

 

I just wonder. If they do sell the penthouse at such a high price. How will it effect the prices of the other condos / apartments / townhouses near by?

 

I still think this city needs a Four Seasons.

Modifié par jesseps
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Andrew Torriani stands on the roof of the Ritz-Carlton Hotel in downtown Montreal amid the bustle and din of construction work and points out the sweeping view that takes in the St. Lawrence River to the south and Mount Royal to the north.

 

That commanding vista is one of the featured attractions of a group of ultra-luxurious condo units being built atop the Ritz – an ambitious hotel-and-residence project – in Mr. Torriani’s bold bid to return the once-dowdy “Grande Dame of Sherbrooke Street” to its former glory.

 

The Ritz’s $130-million top-to-bottom makeover is in part an effort to regain ground lost over the years to the upstart high-end boutique hotels, a phenomenon not restricted to the Montreal hospitality market.

 

In Toronto, for example, there are four major hotel-residence projects under way – including a Shangri-La and a new Four Seasons – as the big boys of the luxury accommodation business shoulder their way back into the market.

 

“The boutique concept has kind of reached saturation point,” Mr. Torriani said in an interview yesterday during a tour of the renovation work on the legendary Ritz, which opened in 1912 as the first Ritz-Carlton in North America; guests have included the Queen, Winston Churchill, Charles de Gaulle, Richard Nixon, Golda Meir, the Shah of Iran and celebrity couple Elizabeth Taylor and Richard Burton.

 

“We’re positioning ourselves in a space where we’re smaller and more intimate than before [the Ritz is shrinking to 130 rooms and 46 condos from 229 rooms], so we have everything a boutique hotel offers, plus the Ritz brand and reputation for top-notch service,” he said.

 

The Ritz slipped as a five-star destination over the past several years and took a hit from the flurry of luxe boutique hotels that sprang up, he concedes.

 

Now, it’s time to fight back with a new look that also highlights the Ritz tradition of excellence and powerful brand name, he said, citing its famous motto: “We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen.”

 

Chicago-based hotel consultant Ted Mandigo said the bigger hotels have no choice but to cherry pick the latest trends in hospitality – including the streamlined furnishings and introduction of high-tech toys pioneered by the boutiques – if they are to survive

 

The 21st-century Ritz hews to the popular business model these days of building a mix of guest rooms and condo units, allowing for higher returns and a steadier revenue stream. The Montreal Ritz’s condos start at about $1.3-million and top out at about $12-million for a two-storey, 8,000-square-foot penthouse with floor-to-ceiling windows.

 

“History has shown us that when you’ve got a well-recognized luxury brand, you’re able to get a premium on the sale of the residences,” said Alam Pirani, executive managing director of hotels at Colliers International.

 

The new Ritz in Montreal marks a revival of the full-size luxury hotel business in the city, which once boasted but lost a Four Seasons and a Shangri-La. The boutique hotels helped fill the void, Mr. Pirani said.

 

One boutique-hotel operator in the city isn’t impressed by the Ritz’s roar back to life.

 

“I’m not sure it will work. It risks being too corporate,” said Ana Borrallo, who started Old Montreal’s Hôtel St-Paul with her husband Javier Planas.

 

Mr. Torriani is president and chief executive officer of Ritz-Carlton Montreal; his family-owned company, Monaco Luxury Hotel Management Co., is a partner in the Ritz project.

 

Ritz-Carlton Montreal follows the famous Ritz model of hotel management but is not part of the chain – Ritz-Carlton Hotel Co. LLC, which in turn is a unit of Marriott International.

 

(Courtesy of The Globe and Mail)

Modifié par jesseps
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