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Faut dire que les milliards dépensés toutes ces décennies en transport en commun commencent à peine à faire effet... faut pas être trop pressés lol

 

Il faut que les mentalités suivent les investissements. Les gens prennent toujours du temps pour changer une habitude. Ou bien ils attendent LA bonne infrastructure, comme le métro à Laval.

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je me demande dans quelle statistique tombent les gens qui empruntent leur auto jusqu'a un stationnement incitatif et ne font que terminer leur transit en metro ...

 

Superbe questionnement!

 

Car nous savons que le transport bi-modal (auto-TEC) existe bel et bien, et en fait est fortement encouragé--voir l'expansion des stationnements incitatifs.

 

J'avoue ne pas me souvenir de résultats d'enquêtes Origines/Destinations (O/D) faisant état de la mobilité "bi-modale". Si c'est encore le cas, voici une belle occasion d'en recommander l'inclusion pour les prochaines enquêtes O/D. Car après tout ces enquêtes sont des instruments pour optimiser la prise de décision, et non de simples outils de propagande.

 

Les modifications/ajustements aux questionnaires d'enquêtes sont chose courante, par exemple pour le recensement canadien.

 

Entretemps, concernant ces nouveaux résultats d'O/D pour Montréal, j'imagine qu'on pourrait facilement inclure les données (qui doivent exister quelque part) concernant la "fréquentation" des stationnements incitatifs, et faire les ajustements en conséquence.:goodvibes:

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je me demande dans quelle statistique tombent les gens qui empruntent leur auto jusqu'a un stationnement incitatif et ne font que terminer leur transit en metro ...

 

Superbe questionnement!

 

Car nous savons que le transport bi-modal (auto-TEC) existe bel et bien, et en fait est fortement encouragé--voir l'expansion des stationnements incitatifs.

 

J'avoue ne pas me souvenir de résultats d'enquêtes Origines/Destinations (O/D) faisant état de la mobilité "bi-modale". Si c'est encore le cas, voici une belle occasion d'en recommander l'inclusion pour les prochaines enquêtes O/D. Car après tout ces enquêtes sont des instruments pour optimiser la prise de décision, et non de simples outils de propagande.

 

Les modifications/ajustements aux questionnaires d'enquêtes sont chose courante, par exemple pour le recensement canadien.

 

Entretemps, concernant ces nouveaux résultats d'O/D pour Montréal, j'imagine qu'on pourrait facilement inclure les données (qui doivent exister quelque part) concernant la "fréquentation" des stationnements incitatifs, et faire les ajustements en conséquence.:goodvibes:

 

OUPS!

 

J'oubliais le co-voiturage pour la première partie du parcours (avec papa/maman/époux/voisin): pas mesurable par le stationnement incitatif. Pourtant, cette façon de voyager est très courante-- je l'ai fait à plusieurs étapes de ma vie, comme étudiant puis comme travailleur.

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quelles sont les stats pour NYC?

qqun sait?

 

February 20, 2009, 5:03 pm Subway and Bus Ridership Sets Record

By SEWELL CHAN

Despite a slumping economy, New York City Transit recorded a total of 2.37 billion rides across the city’s subways and buses in 2008, a 3.1 percent increase from 2007 and the highest figure since 1965. Transit officials attributed the increase to higher gasoline prices, increased tourism and continued residential growth in city neighborhoods — though all of those indicators have changed course as the recession has deepened.

The subways delivered 1.62 billion rides, a 3.9 percent increase from 2007 and the highest annual subway ridership since 1950, when the city was packed with industrial workers, military veterans and immigrants. (The transit system records rides, not riders; there is no way to tell how many rides were taken by the same individual, but the typical commuter takes at least two rides each workday.)

 

The ridership growth trend, which began in 2004, “slowed considerably toward the end of the year, due to the declining economy,” officials said. New York City Transit, part of the Metropolitan Transportation Authority, said in a statement:

 

In 2008, average weekday bus and subway ridership was 7.6 million, an increase of 2.8 percent from 2007 and the highest since 1969. For the first nine months of 2008 average weekday ridership increased 3.6 percent from the first nine months of 2007. In contrast, average weekday ridership for the fourth quarter of 2008 increased only 0.4 percent from the fourth quarter of 2007.

 

Bronx subway ridership showed the strongest rate of increase, up 6.2 percent from 2007 to 2008, nearly double the systemwide increase.

 

The subway line with the largest weekday growth from 2007 to 2008 was the L line, with an 8.5 percent increase in ridership. Seven stations, situated all along the line, had more than 10 percent growth: First Avenue in Manhattan, and the Bedford, Wilson, Bushwick (Aberdeen Street), Atlantic, Livonia and New Lots stations in Brooklyn. Weekday ridership on the L line has grown 29 percent since 2003 and 79 percent since 1998.

 

“The L line’s growth is not surprising, given that it has been the fastest growing line in the system for years,” said Howard H. Roberts Jr., president of New York City Transit.

 

The N line, which travels from Astoria, Queens, to Coney Island, Brooklyn, had the second largest weekday ridership growth, with an 8.1 percent increase. Ridership has grown 48 percent since 2003 and 111 percent since 1998, in part because of service improvements that followed the rehabilitation of the Manhattan Bridge in 2004.

 

Of the eight stations with the largest weekday ridership growth from 2007 to 2008, four were in areas of new residential development: Vernon Boulevard-Jackson Avenue along the No. 7 line in Long Island City, Queens (up 19 percent), Beach 44th Street on the A line in the Rockaways, Queens (up 16 percent), the Bowery station on the J, M and Z lines on the Lower East Side (up 16 percent), and York Street on the F line in Dumbo, Brooklyn (up 15 percent).

 

Bus ridership in 2008 also rose, but not as sharply as subway ridership. Annual bus ridership in 2008 was 747 million, a 1.2 percent increase over 2007, and the highest since 2002. Average weekday ridership in 2008 rose slightly, by 0.9 percent, to 2.4 million, the highest since 2006.

 

The Bx12 Select Bus Service, an experiment that began last summer, showed signs of success. The line has traffic signals calibrated to pause before turning yellow and red if a bus is approaching, and it requires passengers to pay before they board.

 

From August to December, weekday ridership on the entire Bx12 corridor (including the Select Bus Service as well as local buses) was up 9.4 percent from the same period of 2007 to 2008. “The success of Select Bus Service demonstrates how the use of innovative technology combined with the cooperation of our city and state partners can yield enormous benefits for our customers and for service,” said Joseph J. Smith, senior vice president for buses at New York City Transit. “S.B.S. is the blueprint for how we’d like to improve bus service citywide.”

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