Aller au contenu

Modernisation rue Notre-Dame


mtlurb

Messages recommendés

Wow, parfait pour le Touski! Super de bonne idée en fait!

 

J'informe mes deux orateurs...

 

Je propose midi comme r-v, est-ce OK pour tout le monde? (et si le resto n'est pas trop plein à cet heure la)

 

Pas de problème pour midi, je serai là.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rappel: Brunch ce dimanche midi au Café Touski (2361 Ontario est) pour les membres du forum.

 

On aura la chance d'échanger avec Pierre Brisset et Jean Décarie sur leur proposition de l'inversement de la courbe du CP et l'enlèvement des voies ferroviaires du Port de Montreal dans Sainte-Marie (et de bien d'autres sujets que l'on retrouvent dans ce forum, si le temps nous le permet).

 

Au plaisir de voir plusieurs d'entre vous je l'espère.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Notre-Dame est dans la liste de la Gazette. Attends avril pour voir sil fait surface dans la liste de Poeti....

 

http://montrealgazette.com/news/local-news/five-roadwork-projects-quebec-might-consider-reviving

 

Five roadwork projects Quebec might consider reviving

 

When the Couillard Liberals were elected in the spring of 2014, they announced a two-year freeze on most new roadwork projects in an effort to balance the budget.

 

Projects like rebuilding the Turcot Interchange that were already underway have continued, but Transport Minister Robert Poëti has broken ground on few new construction sites since he took the job.

 

In April, Poëti is due to outline a new two-year plan for roadwork projects, so perhaps he’ll take time this holiday season to dust off the files of some proposed roadwork projects that have been stalled for decades. Jason Magder writes about a few that may come across his desk.

 

.....

 

 

 

Project: Modernisation of Notre Dame St.

 

First proposed: 1971 as part of the overall Ville-Marie Expressway project

 

Cost: $1.5 billion at last estimate.

 

People who drive in the east end, especially during rush hour, have likely noticed chronic congestion on Notre-Dame St., one of the city’s longest streets, stretching from Lachine to the eastern tip of the island. The portion of the street targeted for a facelift begins at the eastern end of the Ville-Marie Expressway.

 

Most recent plans called for the street to be widened from six lanes to eight along a nine-kilometre stretch all the way to Highway 25. The road would be built as a trench, like the Décarie Expressway, for about three and a half of those kilometres. The project would increase traffic capacity by 35 per cent from 65,000 vehicles a day to 88,000.

 

The project was deemed to be imminent in 2008. With work underway at the time to expand Highway 25 and build a new bridge linking to Laval under a public-private partnership, Notre-Dame’s modernization was deemed necessary to accommodate the extra cars likely to be funnelled onto the street by the Highway 25 extension.

 

Work on the project was stopped in 2009 when cost estimates appeared to double in the span of three years to $1.5 billion.

 

Status: Put on hold due to cost overruns

 

sent via Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rappel: Brunch ce dimanche midi au Café Touski (2361 Ontario est) pour les membres du forum.

 

On aura la chance d'échanger avec Pierre Brisset et Jean Décarie sur leur proposition de l'inversement de la courbe du CP et l'enlèvement des voies ferroviaires du Port de Montreal dans Sainte-Marie (et de bien d'autres sujets que l'on retrouvent dans ce forum, si le temps nous le permet).

 

Au plaisir de voir plusieurs d'entre vous je l'espère.

La Gazette a annoncé que Poeti va nous laisser savoir les priorités du MTQ pour les 2 prochaines années en avril. La Modernisation de la rue Notre-Dame reviendrait il?

 

À dimanche!

 

sent via Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Notre-Dame est dans la liste de la Gazette. Attends avril pour voir sil fait surface dans la liste de Poeti....

 

Sauf que... si Montréal ne mets pas de pression, pas sûr que Québec va bouger...

 

The project is still on the back burner, although it is in the city’s urban plan. Last year Mayor Coderre left Notre Dame St. off the city’s capital works budget, saying it didn’t make the cut for most urgent projects.
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sauf que... si Montréal ne mets pas de pression, pas sûr que Québec va bouger...

 

Il reste que la 720 est un projet piloté par le MTQ. C'est eux le principale donneur d'ouvrage et payeur. Cela dit, il devrait avoir l'appuie de Montreal car ça passent dans les milieux urbains.

Si Coderre dit que c'est pas assez urgent pour Montreal, que doit on comprendre? Est ce que ça voulait dire que le MTQ l'a abandonne aussi?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I find it funny that a human being was born, grew up, learned three languages, graduated from high school, graduated from college and university, fell in love, got married, travelled, had a daughter, raised that daughter, now that girl is almost seven years old. All the while Notre-Dame is still on hold until 2016.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Si la 720 se rend jusqu'à la A-25, le tunnel va être loadé su un temps. Moi je suis d'accord pour agrandir le réseau d'autoroute au maximum dans le Grand Montréal, mais seulement si on met un péage à faible coût. La 13/50, la 19/640, la 720/25 au complet, et une autoroute qui permet de contourner Montréal par le nord. Une autoroute+tunnel entre la 30 et la 40/640

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I find it funny that a human being was born, grew up, learned three languages, graduated from high school, graduated from college and university, fell in love, got married, travelled, had a daughter, raised that daughter, now that girl is almost seven years old. All the while Notre-Dame is still on hold until 2016.

 

Unless they start up this projet in the next 2 years, your daughter may be telling that story to her kid.

 

I wonder if Bergeron considered the GRUHM propositon (inversement de la courbe CP) before coming out with Entree Maritime. If they reverse the curve (wth the city or the province paying), the federal land freed up in frort of the river would be a real draw to investment. With high-rise buildings fronting on Notre-Dame, they might not have to cede to the community which want it sunken or in a tunnel.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...