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TGV: Liaison Windsor - Québec


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Québec City-Windsor high-speed rail study - Contract awarded to update high-speed rail feasibility studies

 

QUEBEC CITY, Feb. 23 /CNW Telbec/ - The Governments of Québec, Ontario and Canada today announced that a contract has been awarded to the EcoTrain Consortium to update the feasibility studies for high-speed rail (HSR) in the Québec City-Windsor corridor. The consortium is composed of the firms Dessau, MMM Group (formerly Marshall Macklin Monaghan Limited), KPMG, Wilbur Smith & Associates and Deutsche Bahn International (DB International).

 

The $3-million study will be funded equally by each government. The study will focus on the following areas, in particular:

 

* HSR technology and route options;

* transportation demand forecasts;

* development and operating costs;

* environmental and social impacts;

* financial and economic analyses;

* institutional framework of foreign HSR experiences;

* implementation scenarios;

* impacts on other transportation modes; and

* recommendations on the future action plan.

 

 

This high-speed rail study will allow governments to better understand the scope of this proposed project, such as the environment, the potential level of demand and the financial implications. It will also update data and information that was previously gathered during earlier studies.

 

For further information: Canada: Media Relations, Transport Canada, (613) 993-0055; Ontario: Bob Nichols, Ontario Ministry of Transportation, (416) 327-1158; Québec: Media Relations, Ministère des Transports du Québec, Québec: (418) 644-4444; Montréal: (514) 873-5600; Toll free: 1-866-341-5724

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projet de train rapide entre Québec et Windsor progresse. Les gouvernements du Québec, de l'Ontario et du Canada ont attribué un contrat 3 millions de dollars pour la réalisation d'études de faisabilité. Le consortium EcoTrain formé de cinq firmes spécialisées devra en fait mettre à jour les études qui ont été produites dans les années 70 et 80.

 

Les études devront faire connaître les coûts et les retombées économiques du projet, les options de tracés, les impacts environnementaux et sociaux et les impacts sur les autres moyens de transport.

 

Cette annonce est accueillie favorablement par le recteur de l'Université Laval, Denis Brière, qui est aussi président du comité stratégique sur l'accès à la région de la Capitale-Nationale. M. Brière soutient que le projet, qui jouit d'appuis politiques importants, a le vent dans les voiles. Il salue les efforts du maire de Québec qui a obtenu des appuis des maires des villes situées dans le corridor Québec-Windsor et du premier ministre Jean Charest.

 

Denis Brière soutient toutefois que la population devra être mobilisée pour convaincre Ottawa d'investir dans le projet. « C'est sûr que le gouvernement canadien, vu que ça concerne deux provinces, va avoir à débourser une grosse partie des frais pour le train. Si la population envoie un message très clair que le train est une priorité pour ce corridor-là, les politiciens vont avoir à répondre », dit-il.

 

Le Québec, l'Ontario et Ottawa se donnent un an pour mettre à jour les études de faisabilité.

 

 

http://www.radio-canada.ca/regions/Quebec/2009/02/24/001-tgv_contrat_etudes_n.shtml#

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Ottawa ne veut pas d'un TGV Québec-Windsor

 

# Presse Canadienne,

# 24 février 2009

 

Le premier ministre de l'Ontario soutient que le gouvernement fédéral désapprouve le projet d'un train à grande vitesse (TGV) reliant les villes de Québec et de Windsor.

 

Lundi, les gouvernements fédéral, du Québec et de l'Ontario ont annoncé par voie de communiqué l'attribution d'un contrat au consortium EcoTrain pour "actualiser" les études de faisabilité d'un train à grande vitesse dans le corridor Québec-Windsor.

 

Mais Dalton McGuinty a affirmé mardi que si le premier ministre Jean Charest et lui appuient le projet, Stephen Harper, lui, n'y adhère pas vraiment. Et sans l'aide du gouvernement fédéral, ce projet pourrait ne jamais être lancé, selon le premier ministre de l'Ontario.

 

M. McGuinty a dit appuyer l'idée de ce réseau ferroviaire parce qu'il contribuerait à réduire la congestion routière et les émissions de gaz à effet de serre, tout en créant des emplois.

 

Les coûts du contrat accordé à EcoTrain, évalués à 3 millions $, seront partagés à parts égales entre les trois gouvernements.

 

 

http://www.lesaffaires.com/article/0/transport-et-produits-industriels/2009-02-24/489711/ottawa-ne-veut-pas-dun-tgv-queteacutebecwindsor.fr.html (25/2/2009 0H40)

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Yeah, another feasibility study. Then, a new announcement that the gov't is considering HSR. Then, another feasibility study. Then, a new announcement that the gov't is considering HSR. Then, another feasibility study. Then, a new announcement that the gov't is considering HSR. Then, another feasibility study. Then, a new announcement that the gov't is considering HSR. Then, another feasibility study. Then, a new announcement that the gov't is considering HSR. Then...

 

for 30 years now.

 

ce message sur SSP résume bien ce dossier.

 

Pendant ce temps, Obama aux USA vient de confirmer un budget d'environ 10Milliards US$ pour construire des lignes de TGV.

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  • 4 mois plus tard...

Government of Canada and VIA Rail Canada launch major Montreal-Ottawa-Toronto passenger rail improvement project

 

TORONTO, July 16 /CNW/ - At a ceremony at Toronto's Union Station, the

Government of Canada and VIA announced $300 million dollars in support for the

largest-ever improvement and investment program in the 153-year history of

passenger rail service between Montreal and Toronto: VIA's Canadian National

Kingston Subdivision Project.

"It gives me great pleasure to unveil this strategic investment in the

upgrading of the Montreal-Toronto main line, which is the heart of the

Canadian passenger rail system," said Minister of State for Science and

Technology, Gary Goodyear, on behalf of Minister of State for Transport, Rob

Merrifield. "This project, announced through Canada's Economic Action Plan,

will create new jobs and expand passenger rail service in this important

transportation corridor."

Totalling over $300 million, VIA's CN Kingston Subdivision Project is a

series of infrastructure improvements at eight locations along the

539-kilometre, double-track rail line. It will boost capacity by eliminating

bottlenecks and greatly reducing delay-causing conflicts between VIA passenger

and CN freight trains.

Phase I of the project will allow for the addition of two daily roundtrip

frequencies on VIA's busy Toronto-Montreal and Toronto-Ottawa routes. The

latter operates over the Kingston Subdivision between Toronto and Brockville.

"Today is the dawn of a new era in safe, swift and sustainable passenger

rail travel in Canada," said VIA Chairman Donald A. Wright. "Just as the

opening of this rail line 153 years ago changed the whole concept of travel

between the burgeoning cities of southern Ontario and Quebec, this project has

the same transformational potential. It will decisively position the passenger

train as the modern answer to highway gridlock and airport winglock."

CN's (TSX: CNR) (NYSE: CNI) executive vice-president, Claude Mongeau

said: "CN is pleased to support VIA and the federal government on this

important infrastructure project. CN has traditionally maintained the Kingston

Subdivision to its highest track standards in recognition of its importance to

intercity passenger traffic and key flows of rail freight. CN will undertake

the engineering work for the rail-line improvements on behalf of VIA. When

completed, the additional trackage will benefit VIA passenger service across

its Canadian network."

VIA's CN Kingston Subdivision Project is part of an unprecedented $923

million investment by the Government of Canada in passenger rail renewal and

expansion. Of this amount, $407 million is under the government's Economic

Action Plan.

Other elements of VIA's program include expanded, fully-accessible

station facilities at strategic locations on the Montreal-Toronto route, major

infrastructure and station upgrading on other routes, accessibility projects

for travellers with special needs and the complete rebuilding of

service-proven locomotives and rolling stock. The program will benefit rail

travellers across the entire VIA transcontinental system, from Halifax to

Vancouver Island.

 

Highlights of VIA's CN Kingston Subdivision Project include:

 

- construction of additional ("third") main line track to enable VIA

and CN trains to pass or overtake each other safely and quickly;

 

- extensions to sidings and yard tracks to allow CN freight trains to

exit and clear the main line when required; and

 

- other track and signal improvements to smooth the flow of VIA

passenger and CN freight traffic, assuring consistent on-time

performance for both.

 

Work on VIA's CN Kingston Subdivision Project will begin this summer and

wrap up in 2011. To date, CN has hired 100 track and signal workers for its

portion of the work, which will be performed under contract with VIA.

Additional jobs will be created throughout the two-year span of the project

within both CN and other private sector companies participating in this

project.

 

VIA's F-40 Locomotive Rebuild Project

 

In Montreal today, the Government of Canada and VIA announced the arrival

of the first of 54 rebuilt F-40 locomotives from CAD Railway Industries (CAD)

from Lachine, Québec. The enhanced F-40 fleet will incorporate new

technologies that will reduce green-house gas GHG emissions by up to 12%,

produce fuel savings of 5 million litres per year, and reduce maintenance

costs by 8% annually.

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Donc en gros on vient de donner 300 millions au CN pour qu'ils améliorent leurs voies, en espérant que Via rail puisse se faufiler parmi les trains de marchandise.

Et toujours pas de participation du privée dans VIA rail...

 

Bref, 300 milions pour un statu quo avec bénéfices marginaux.

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Donc en gros on vient de donner 300 millions au CN pour qu'ils améliorent leurs voies, en espérant que Via rail puisse se faufiler parmi les trains de marchandise.

Et toujours pas de participation du privée dans VIA rail...

 

Bref, 300 milions pour un statu quo avec bénéfices marginaux.

 

Une troisieme voie est quelque chose d'assez important sur ce corridor. J'ai souvent prit ce train et dans le voyage Ottawa Kingston, on s'arretait souvent (2-3 fois) pendant 5 minutes pour laisser passer les trains de marchandises. Je dirais que sur le voyage total, ca faisait une difference d'une bonne demi heure.

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