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STM : Prolongement du métro : annonces générales


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Nice plan, but I think the blue line should also extend westward.

 

I totally agree with you. It should expland westward but i would prefer the green line to split in two after the Atwater station and then head towards NDG. The same thing should happen eastward where it should split in two after Frontenac and head towards the north. They should add 2 or 3 more stops west of Angrignon as well.

 

I think there is a total lack of ambition on the part of the leaders wether they are STM, AMT, city hall, Quebec etc... As a matter of fact, they should be digging right now. But instead, they are probably organising the next meeting in order to shedule the debut of the upcoming study that will eventually lead to the public consultation for the feasability of the expansion of the blue line eastward somewhere in 7 or 8 years !!!!

 

When the current is already to crowded.......

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ya quoi de nouveau la dedans? c'est juste un autre dessin du meme vieux plan de marde.

 

Je sais pas si tu as remarqué, mais il y a beaucoup de flèches semi-transparentes aussi. Il doit y avoir un message caché.

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thats all fine for suburbanites - but i still can't get to certain parts of my city without tagging on an extra 30 to 45 minute bus ride!

 

the. city. needs. more. metro. EVERYBODY knows that. even people that have no interest in these sorts of things can recognize that this plan doesn't make any sense. laval and longueuil - seriously what are these people on ?! digging subway tunnels where there is just no need for them, talk about throwing money out the fuckin window...

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Je sais pas si tu as remarqué, mais il y a beaucoup de flèches semi-transparentes aussi. Il doit y avoir un message caché.

 

Ce sont les axes de déplacement principaux. :)

 

Sinon, ChrisDVD à un bon point, on rénove le Métro en ce moment, beaucoup de station, de nouveau train, etc..., c'est dur de faire ça en même temps qu'un agrandissement majeur du réseaux. Mais tant qu'on en parle il y a de l'espoir.

 

Sauf si on annonce que les stations seront dessiné par Panzini, la bah on oublie tout ça ! :)

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thats all fine for suburbanites - but i still can't get to certain parts of my city without tagging on an extra 30 to 45 minute bus ride!

 

the. city. needs. more. metro. EVERYBODY knows that. even people that have no interest in these sorts of things can recognize that this plan doesn't make any sense. laval and longueuil - seriously what are these people on ?! digging subway tunnels where there is just no need for them, talk about throwing money out the fuckin window...

 

I live in Longueuil and would find myself with a metro station 5 mins away from me... yet I would still rather see the metro extended in Montreal first. I would rather the blue line be extended in both directions, the green in both directions, a new red line created along a north-south axis along parc or pie-ix until griffintown and maybe even brossard. Then once that's done.. extend the yellow. That being said, i still think a yellow-line extension is justified, it's just not the biggest priority.

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Pour ma part, je suis contre le fait de rallonger les lignes trop loin nuira plus qu'aidera.

 

Dans ce sens, la ligne Jaune gagnera à être allongé puisque qu'il s'agit principalement d'une lignes avec 2 stations principales. En ajoutant les lignes on pourra augmenté la capacités via les nouvelles stations sans trop engorgé les wagons actuels.

 

La 2ième ligne vers Laval est aussi souhaitable pour désengorgé l'axe Montmorency -> Berri qui est surchargé à l'heure actuel. Cela va améliorer le services sur l'ile sur cette portion de la ligne orange.

 

Mais le prolongement vers l'est de la ligne demeure la principale priorité. Le pole a coin de la 40 et de la 25 est très dense et mérite pleinement l'accès au transport en commun. Mais vers l'ouest, je pense que dans un premier temps, il serait préférable d'augmenté le nombre de train de disponible ainsi que les heures de services. L'idéal serait d'avoir des trains jusqu'à Minuit et demi dans les 2 direction et jamais bien plus qu'une demi heure entre chaque. Pour ce faire cependant, il faudrais avoir des locomotives exploitables d'une manière rentable avec moins de wagon pour faire les trajets hors heures de pointes. Ce serait ainsi beaucoup moins dispendieux. Avec 2 lignes allant vers l'ouest, ils se retrouverais avec un très bon services vers le centre villes.

 

Donc à mon avis dans l'ordre

 

1) Finir le train de Banlieue vers l'est.

2) Prolongement de la ligne bleue vers l'est jusqu'au galerie d’Anjou.

3) Prolongement de la ligne orange après côte vertu pour libérer l'autre portion de la ligne Orange pour permettre un meilleur transit de la ligne bleue.

4) Amélioration du train de banlieues vers l'est et l'ouest pour avoir un train au maximum 30 minutes en tout temps dans toutes les directions

5) Prolongement de la ligne bleue jusqu'au Campus de l'université Concordia

6) Prolongement de la ligne jaunes

7) Création de la ligne de train léger vers le 10/30

Modifié par Davidbourque
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thats all fine for suburbanites - but i still can't get to certain parts of my city without tagging on an extra 30 to 45 minute bus ride!

 

the. city. needs. more. metro. EVERYBODY knows that. even people that have no interest in these sorts of things can recognize that this plan doesn't make any sense. laval and longueuil - seriously what are these people on ?! digging subway tunnels where there is just no need for them, talk about throwing money out the fuckin window...

 

There is a need for metro even in the suburbs. The Laval stations are a huge success. And if it weren't for the metro, many of those people would go to work in their cars, making transit through Montréal even slower. Or worse, jobs would simply moves to the suburbs and then montrealers would need to cross a bridge to go to work.

 

This said, I agree that Montréal needs more metro stations and other mass transit infrastructures (including trains, tramways, SLR, BRT and other bus lanes). But it costs money too. With some visions, politicians decided to put 300 millions $ a year in new metro stations, we could built approximatively 2 new stations a year. After 10 years, it would mean 20 new stations.

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