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il y a 43 minutes, YULdevelopment a dit :

Je me demandais pourquoi ils n'utilisent pas une technologie comme le skytrain à Vancouver pour éviter les fils électriques et les poteaux.... ?  $$$ ? 

L'alimentation électrique par 3e rail ou la traction par induction linéaire n'est pas très adapté pour des climats très neigeux comme à Montréal, en plus de coûter plus cher en frais d'exploitation. Ce qui est faisable par contre, si un tube est retenu comme signature visuelle, c'est un rail rigide, beaucoup moins intrusif visuellement. Au Canada, ceci est utilisé pour la ligne 1 du O-Train dans le tunnel au centre-ville d'Ottawa.

 

Bienvenue sur MTLUrb!

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30 minutes ago, crosbyshow said:

Aussi imparfait soit-il, moi cette situation avec le Rem me fascine sur ce forum et l'autre aussi.

 

Je m'explique.

 

Tout le monde et je dis bien tout le monde joue aux experts avec le Rem2. Les gens chialent, veulent remettre le tout en question. On dit que ça soulagera pas la ligne orange , le tronçon aérien et j'en passe.

 

On veut changer son parcours autant dans l'est qu'au centre-ville...bref tout y passe

 

 

Et pendant ce temps là..

 

L'extension de la ligne bleue passe....et continue de passer comme du beurre dans la poêle.

 

Pratiquement 1 milliard du km....scandaleux.

 

On soulagera aucunement la ligne orange...au contraire...mais bruit de criquet.

 

Parce que ce projet est en sous terrain ..Ah alors là tout est beau..pas de problème on creuse.

 

Aucune remise en question...mais moi je pose la question...

Est ce que ce 5 milliard ne serait pas mieux dépensé ailleurs étant donné qu'on aura le SRB à Pix IX puis le Rem2 nord sud à Langelier.

 

Devrait t-on pas prolonger la ligne orange à bois francs entre autre avec ce cash à la place.

 

 

 

 

Anjou et l'est de Montréal c'est l'électorat type de la CAQ.. Ville Saint-Laurent, not. There you go.

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il y a 2 minutes, Rocco a dit :

Anjou et l'est de Montréal c'est l'électorat type de la CAQ.. Ville Saint-Laurent, not. There you go.

Effectivement mais je parlais pas de la Caq mais bien du discours ambiant sur ce forum et partout.

 

Le projet de la.ligne bleue a été approuvé bien avant l'arrivée de la Caq et pourtant pas un chat a soulevé sont coût cinglé etc..

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42 minutes ago, FrodoMTL said:

Something like this would do nicely:

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But no, in Canada, we have to have super special treatment and demand that everything is done according to "our unique local conditions" in order to appease the 298,989,098,023 local interest groups that are constantly demanding things to be done their way.

Yes. Trams are cool. But now imagine if the authorities approved something like that here, a tram that would be perfectly ok at street level for $30M/km but now they’ve elevated it to make a “signature” and it’s $300M/km! Oh wait, that’s essentially what the REM-B proposal is, an automated, elevated tram at $300M/km.

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il y a 4 minutes, FrodoMTL a dit :

Something like this would do nicely:

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But no, in Canada, we have to have super special treatment and demand that everything is done according to "our unique local conditions" in order to appease the 298,989,098,023 local interest groups that are constantly demanding things to be done their way.

I see the downtown concern in two separate questions, the one regarding if it should go above or under ground but really the other one is if the CDPQi has true considerations for the environmental impacts (including social, urban, etc) of where they build their project, be opened to major corrections, or if they just want to impose their idea and provide lame excuses until they get what they want or modify it as slightly as possible and show -brag- that they do it to please and not beacause they mean it.

An above structure might be socialy acceptable, but the matter is they never showed it was part of the equation (that resumes to the costs), worst, a distinguishable burden. They could've started better by showing honnest considerations, instead it's the hostile and conquer mentality, like it was good ol' days.

All i can hope is that they fire the closed mind manager funnelling them like it's a private project in the middle of who cares of banana republica and start working like a real team with whom they say they serve, like it's 2021.

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Il y a 4 heures, SameGuy a dit :

Yes. Trams are cool. But now imagine if the authorities approved something like that here, a tram that would be perfectly ok at street level for $30M/km but now they’ve elevated it to make a “signature” and it’s $300M/km! Oh wait, that’s essentially what the REM-B proposal is, an automated, elevated tram at $300M/km.

Don't exagerate too much... Hamilton LRT is now at $180M/km and it doesn't include financing nor operating costs and not even expropriations. Plus elevated can be cheaper because of no public utilities move, all of that before faster speed, better ridership and much lower operating costs.

I don't like that the REM is not underground downtown either, but lets not go crazy with the tramway "advantages".

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People keep talking about trams as if it's an acceptable alternative and that CDPQi is against it only because of unionized drivers. Let's be honest car drivers are the problematic ones. Go look at Toronto how idiot drivers drive into/hit the tramway infrastructure all the time.

On the Spadina line even with the new separate tracks it happens on a regular basis that someone drives on to and gets stuck on the concrete divider, rerouting streetcars. Montreal doesn't have a network of trams lines to deviate on to, one idiot driver and the whole line is paralyzed. Let's not even talk about drivers driving into the streetcar tunnel on queen's quay.

Service interruptions would make the current metro look like the Shinkansen in comparison. 

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