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STM : Prolongement : Ligne 02 orange vers le nord-est


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Bus fares still different in Laval and Montreal

 

par Nathalie Villeneuve

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Article mis en ligne le 4 mai 2008 à 6:03

 

Bus fares still different in Laval and Montreal

 

The arrival of charge cards won’t change anything - it will remain impossible to travel the river towards Montreal with a ticket that is also valid in the metropolis.

 

Once the Opus card is introduced on April 21 “The same rate policy will be upheld,” said Odile Paradis, from the public affairs department of the Société de transport de Montréal (STM).

 

No Discount

 

The problem remains. In Montreal, a user can benefit from a discount of $4.50 by charging a batch of six tickets at $12 instead of buying a single ticket at $2.75. The user cannot use these tickets in one of the three metro stations in Laval.

 

On the other hand a regular Laval user has to pay $105 to charge the TRAM 3 card (the monthly Train-Bus-Metro card) if they want to visit Montreal.

 

Yet, residents of Longueuil have the privilege, since the construction of their metro in 1966 to use the regular CAM card offered by the STM. They only have to pay $66.25 to charge their Opus card.

 

The charge cards will be introduced gradually up until 2009. From now until then, the old system will remain in place until people adapt and use up tickets sitting in the bottom of their drawers.

Tickets will disappear

Six months from now, however, no new tickets at the regular fare will be sold to users on the Montreal network. They will be replaced by a magnetic card. This card can hold either one or six tickets. The Société de transport de Laval (STL) has already replaced it’s booklet of eight tickets by their own magnetic card.

 

The magnetic cards for the STM will not permit any harmonization; they will not work anywhere other than the Montreal network.

 

From now until December

 

“There is already some correspondence between the mayor of Laval and Montreal on the subject of this problem,” assures STL president Jean-Jacques Beldié. “It’s a problem that will be resolved by the CCM (Communauté métropolitaine de Montréal). We hope that it will be solved before the end of the year.”

 

http://www.courrierlaval.com/article-209358-Bus-fares-still-different-in-Laval-and-Montreal.html

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It’s a problem that will be resolved by the CCM (Communauté métropolitaine de Montréal). We hope that it will be solved before the end of the year.

Classique, ça va prendre un autre 6 mois résoudre un problème vieux d'un an.

Il paraît que ce sera les métro Longueuil qui vont payer, et non les métros Laval qui vont bénéficier.

 

 

 

Autour du métro Cartier, 5 mai 2008

 

Le building en destruction dont je parlais, au sud du terminus et du stationnement. La machine orange est la meilleure.

IMG_3963.jpg

 

Il y a des travaux au coin sud-ouest de Cartier/Laurentides depuis ~2 semaines. Mais le communiqué de monctezuma (quelques posts plus haut) parle du coin nord-est, qui est le stationnement de la Banque Nationale en arrière.

IMG_3965.jpg

 

 

Si un promoteur de Dubai passait par ici, il pourrait s'inspirer de la sculpture de Cartier pour une toute nouvelle tour de 132 étages...

IMG_3966.jpg

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...

 

Je vois maintenant de quoi tu parles. Je crois que ce qu'il démolissent est l'ancien QG du service de police de Laval.

 

C'est logique de le démolir, puisqu'ils ont maintenant déménagé sur le boulevard chomedey, proche du carrefour Laval.

 

Pour ce qui va advenir du terrain : j'en ai aucune idée.

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Je vois maintenant de quoi tu parles. Je crois que ce qu'il démolissent est l'ancien QG du service de police de Laval.

 

C'est logique de le démolir, puisqu'ils ont maintenant déménagé sur le boulevard chomedey, proche du carrefour Laval.

 

Pour ce qui va advenir du terrain : j'en ai aucune idée.

 

 

Je crois que l'ancien poste de police est sur un autre coin de rue (avec la cour municipale).

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Yet, residents of Longueuil have the privilege, since the construction of their metro in 1966 to use the regular CAM card offered by the STM. They only have to pay $66.25 to charge their Opus card.

 

Pas vrai que nous avons le privilège d'utiliser la CAM à Longueuil depuis 1966. Je me souviens dans les années 90, je devais avoir une TRAM pour passer à Longueuil. La CAM ne fonctionnait pas. C'était dû au même problème qu'à Laval, une mésentente sur le coût annuel que la ville devait payer à Montréal pour les frais d'opérations annuels de la ligne jaune. Québec a statué sur un montant et depuis la CAM est acceptée.

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  • 3 semaines plus tard...

Depuis 2 semaines ils creusent le coin nord-est comme prévu, pour faire le 2e édicule. Ils travaillent dans le terrain vert un peu en retrait, et le stationnement reste intact.

 

25 mai 2008

 

La pancarte affiche Édicule secondaire Cartier, [...], 6 437 957 $

IMG_4653.jpg

Pour ceux qui ne sont pas familiers avec l'endroit, j'étais dans l'autobus et la station Cartier était derrière moi.

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  • 2 semaines plus tard...
  • 3 mois plus tard...

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