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REM (ligne A) - Discussion générale


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1 hour ago, ToxiK said:

If those parkings are full, it will be difficult to remove them, but then why remove them if they are needed?  If the parkings are empty or half empty, it would be much easier to remove them in full or in part.

Those parkings would take up valuable space nearby REM stations. They actually cost us money / incur opportunity losses. May as well have "paying/metered" parking space instead - reflective of the land value. (Except during off peak periods, when parking could still be free. Connecting bus options being then more limited anyways)

If those parkings remain empty, then it proves we economically wasted all that space.

If otherwise those are full, then we know those parkings actually made economic sense. (The clientele here would be users that highly value their time & comfort, but not up to the point of paying much more in driving all the way to downtown). 

Modifié par YUL
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22 minutes ago, YUL said:

Those parkings would take up valuable space nearby REM stations. They actually cost us money / incur opportunity losses. May as well have "paying/metered" parking space instead - reflective of the land value. (Except during off peak periods, when parking could still be free. Last mile bus options being then more limited anyways)

If those parkings remain empty, then it proves we economically wasted all that space.

If otherwise those are full, then we know those parkings actually made economic sense. The clientele would be users that highly value their time & comfort, but not to the point of paying much more if driving all the way to downtown. 

Wasted space where? Around the Kirkland station? Around the St Anne station? Near Fairview's already huge parking lot? Near the abandoned warehouses and factories along the 40 next to Sources? 

Just by seeing how quick the parking on the Deux Montagnes branch fill up in the morning, I think it's a safe bet that the parkings would fill up pretty quickly at the REM stations. We have an opportunity here to build enough parking to take cars out of the core of Montreal, let's do it. Charge monthly premiums to be able to park. I don't think money is much of an issue, people will pay for convenience and comfort. 

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il y a une heure, ToxiK a dit :

If those parkings are full, it will be difficult to remove them, but then why remove them if they are needed?  If the parkings are empty or half empty, it would be much easier to remove them in full or in part.

Pour le principe bien simple qu'un développement résidentiel de 2000 unités > 500 autos dans un stationnement incitatif

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Il y a des gens qui disent déjà qu’ils ne prendront pas le REM parce que c’est une perte au niveau du confort comparé aux navettes de luxe auquels ils sont habitués avec les trains actuels… il y aura toujours une part de la population pour qui les TEC seront incompatibles avec leur mode de vie.

À la station Deux-Montagne je pourrais comprendre le besoin de stationnement de cette taille, mais à la Pirrefonds un peu moins. Vous vous imaginez un stationnement de plus de 2000 places à la station Henri-Bourassa ou même la station Radisson? Ç’est un raisonnement de cité dortoir; on conçoit encore ces quartiers montréalais, ces villes liées et même ces municipalités voisines, indépendants ou non, comme des banlieues pour faire pas grand chose. Unipolaire, on se retrouve avec un centre engorgé et une périphérie de plus en plus difficile à desservir et organiser. Jim Beis se retrouve essentiellement avec plusieurs stations d’un métro hyper performant et il rate une superbe belle opportunité. Les administration de Pointe-Claire, Laval, Longueuil on commencer à comprendre et planifient sensiblement et avec prudence les abords de leurs station de métro.

C’est dommage que la grogne ne soit pas dirigée vers un meilleur maillage et desserte en TEC et la construction de trottoirs (celle la j’avouerai que je ne comprendrai jamais; les trottoirs ça fait trop bobos du plateau?).

Modifié par mk.ndrsn
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il y a 10 minutes, mk.ndrsn a dit :

C’est dommage que la grogne ne soit pas dirigée vers un meilleur maillage et desserte en TEC et la construction de trottoirs (celle la j’avouerai que je ne comprendrai jamais; les trottoirs ça fait trop bobos du plateau?).

The suburban dilemma: Ne marchent pas dans leur quartier parce qu'il n'y a pas de trottoirs, n'installent pas de trottoirs parce que personne n'y marche

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il y a 27 minutes, montrealgoalie a dit :

C'est pas mal ca le probleme dans ce cas. Even with the improved bus service in the west island, it's going to take a long long time to convince west islanders to leave their Audi at home and walk to the bus stop.

Bof. There are a lot of existing bus users in the West Island. The REM wouldn't be empty even if no new parking was built. 

People who want parking for their Audi will find more than ever at the existing Vaudreuil line stations.

There's no need to convince anyone. If they want to drive downtown, let them drive downtown.

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