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Le RIEN de l'Est (Ex-REM de l'Est)


p_xavier

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Seriously I’m tired of repeating myself. It’s the wrong mode. Period. The one info-graphic above was propaganda. It was revealed that the minitrains would run once every eight minutes at rush hour on each branch, so one every four minutes on the trunk heading downtown. We never got to see any O&D studies showing a need for the downtown leg beyond “relief” for a quickly-saturating Green line. A tram has easier access for short trips, while this elevated train requires leaving the street, and waiting for the next train. Ten billion dollars. For a system that has the same capacity offer as a bus. Or a tram. Both of which are more convenient. But because they’re less flashy than the proposed Gadgetbahn, they must be bad, right? Ok I give up. You win. We don’t need studies and projected ridership numbers. For a minirail that runs through many undeveloped or undevelopable areas. Basically a Train de l’est at 20 times the cost. That nobody except for a few nerds wants to see.

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Ah franchement, pas moyen de discuter.J'aimerais bien savoir où ça été dit que la réalité serait des 8 minutes maximum pour les branches. De plus, un gadgetbahn ? C'est pas le premier metro automatisé ni le dernier qui sera construit et à ce que je sache ça fonctionne assez bien.Concernant, la ligne verte on a été chanceux d'avoir la pandémie parce wu'à partir de Pie-IX on était pogné comme des sardines. Alors, ajouter tout ce monde....

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La partie à l'est de HB et celles allant vers MTL-Nord oui. Alors, si la ligne verte peut accomonder cette surcharge, je te donne raison. Mais, c'est à quelle prix. Combien, ça coûterait augmenter la fréquence des metro sur la ligne verte pour bien accueillir cette nouvelle clientèle.

 

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Il y a 14 heures, SameGuy a dit :

Ten billion dollars. For a system that has the same capacity offer as a bus. Or a tram. Both of which are more convenient. But because they’re less flashy than the proposed Gadgetbahn, they must be bad, right?

Like you said, it's a fact that the capacity of the REM de l'Est trains proposed by CDPQi was very low. At 390 passagers per 40-meter train, that was making a "supposed maximum" of 5850 passengers per hour and direction, and per branch.

With a daily ridership of 133 000 passagers, the REM de l'Est numbers were two times the SRB Pie-IX daily ridership, also two times and a half the Toronto streetcar Queen line. So yes, the REM de l'est has a better capacity but it is the same as saying two trams or two BRTs could make it. The two downsides of thoses modes are:

 

1- They aren't as fast as the REM

2- They require more trains (or buses) than the REM.

Also, outdoor trains with the cold winters of Montreal don't make a good mix. I guess we'll have some bad surprises with the REM A next winter. We've already had one with the train tests and the cables not well connected due to the cold & ice.

https://www.lapresse.ca/actualites/grand-montreal/2023-01-11/tests-du-rem-de-la-rive-sud/panne-d-une-voiture-poussee-a-sa-limite-dans-le-verglas.php

Modifié par samuelmath
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il y a 2 minutes, Decel a dit :

This was done on purpose to test the operational limits of bad weather.

I'm betting a nothingburger about next winter's threat on the REM A, unless we have something like an ice storm.

I know the train tests without a "protocole de dégivrage" were done on purpose. But just to say, it only needs a power shutdown to get those cables not working, And ice storms? Bienvenue à Montréal! On en a! (pis pas mal).

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il y a 3 minutes, samuelmath a dit :

But just to say, it only needs a power shutdown to get those cables not working, And ice storms? Bienvenue à Montréal! On en a! (pis pas mal).

I meant 1998-like ice storms.

Will incidents happen on the REM? Absolutely. Will it occur on an EXO-like, or worst O-Train, frequency? Nope.

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7 minutes ago, samuelmath said:

it only needs a power shutdown to get those cables not working,

Tu veux gager que le REM aura beaucoup moins de pannes que le métro? 😉

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il y a 1 minute, YUL a dit :

Tu veux gager que le REM aura beaucoup moins de pannes que le métro? 😉

Je gage rien. Je dis seulement que pourquoi le REM serait différent des pannes à répétition sur l'ancienne exo Deux-Montagnes ou sur le O-Train à Ottawa? Un O-Train avec une fréquence de trains aux 5 minutes est pire que le futur REM aux 2m30s/5 à 10 miniutes sur les antennes? D'après moi, tout réseau qui roule à l'extérieur dans le froid tombera en panne plus souvent que notre vieux métro intérieur.

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