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Transport collectif Lachine–Centre-ville


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1 hour ago, Decel said:

C'est justement cela qui rend intéressant le Tramway de Québec. On verra comment elle performera, et cela renforcera ou pas l'argumentaire des pro-tramways.

There are around 200 tram lines that are well-established in cities across Russia, Scandinavia, and northern Europe, many of which get at least as much snow and cold as Québec.

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il y a 8 minutes, SameGuy a dit :

There are around 200 tram lines that are well-established in cities across Russia, Scandinavia, and northern Europe, many of which get at least as much snow and cold as Québec.

Yes but Russia, Scandinavia, and northern Europe are not Quebec, or even his close cousin, North America. There are many things to derail a product not related to technical feasibility: culture and money namely.

Just look at how high-speed rail is a success everywhere but on this continent, where we can't even seem to be able to implement one properly.

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Moving the goalposts? The point was made about Québec’s weather. 

2 hours ago, p_xavier said:

De quoi tu parles?!

Simple math. At $800 million a kilometer — according to your fantastic argument — 23.5 km works out to… do the math. 

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Il y a 13 heures, SameGuy a dit :

Moving the goalposts? The point was made about Québec’s weather. 

Simple math. At $800 million a kilometer — according to your fantastic argument — 23.5 km works out to… do the math. 

I said 800 million, not per km.  Costs for site prep.

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On 2022-12-23 at 11:39 PM, SameGuy said:

to a 10,000 p/h/d modern tram at perhaps $100 million a kilometer.

 

1 hour ago, p_xavier said:

I said 800 million, not per km.  Costs for site prep.

Donc, 140$ millions par kilomètre à Québec pour un tramway efficace et fiable, right-sizé, au lieu d’un milliard par kilomètre pour un métro. 

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Il y a 8 heures, SameGuy a dit :

 

Donc, 140$ millions par kilomètre à Québec pour un tramway efficace et fiable, right-sizé, au lieu d’un milliard par kilomètre pour un métro. 

POUR LE SITE PREP les 800M, avant la construction!  Les coûts étaient estimés à près de 4G$ l'an dernier pour la construction.  Hâte de voir la mise à jour des coûts pour l'an prochain.  Pis la seule raison pourquoi ça coûte 1G$ du km pour le métro c'est que les NIMBYs ne veulent pas d'aérien, l'option ayant les meilleurs coûts bénéfices.   Le REM même à 10G$ si on inclut aura coûté environ 150M$ par km et sauvera des millions en coûts d'exploitation.  

 

https://www.journaldequebec.com/2022/01/24/tramway-un-depassement-de-couts-autour-de-500-m-plutot-que-600-m

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3 hours ago, p_xavier said:

Le REM même à 10G$ si on inclut aura coûté environ 150M$ par km et sauvera des millions en coûts d'exploitation.

REM-A will work out to roughly $150 million per kilometre only because rhe Caisse managed to pay peanuts for two-thirds of the infrastructure and rights-of-way they are using. They got all the CN rights of way and infra from the Lachine Canal to Deux-Montagnes, along with the Doney Spur, for pennies on the dollar, plus the right of way on the new bridge. They also made use of a very advantageous expropriation law for the new easements along the remaining 20 km. But we are beating a dead horse here. You know all this already.

For the dead REM-B, $10 billion for a 30 km airport people mover to save a couple of million dollars a year in operating costs? It’s still one of the lamest arguments I’ve ever read. One last time, I’d love to see the O&D numbers that justify spending $10 billion on an airport people mover with 40 m automated trams running every 10 minutes.

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Il y a 6 heures, SameGuy a dit :

For the dead REM-B, $10 billion for a 30 km airport people mover to save a couple of million dollars a year in operating costs? It’s still one of the lamest arguments I’ve ever read. One last time, I’d love to see the O&D numbers that justify spending $10 billion on an airport people mover with 40 m automated trams running every 10 minutes.

What makes the REM-1 à airport people mover and why is it bad?

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