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Station YUL-Aéroport-Montréal-Trudeau - Discussion


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It’s on hold, not canceled. The money is returning quickly. Yes, the proposals will probably be overhauled, but it’s likely that only the most extravagant features will get put on the back burner indefinitely.

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On 2023-02-16 at 9:30 AM, LaRonde said:

Nouveaux rendus disponible sur le site de Saucier+Perrotte

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http://saucierperrotte.com/projets/station-du-rem-a-laeroport-international-montreal-trudeau/

Source: Saucier+Perrotte Architectes

Look at the first pic:  they're building the edicule right up to the current roadways leaving absolutely no room for expansion of anything in the future.  No breathing room for enlarging the ramp on the upper and the lower roadways. And the pedestrian walkway(s) stays at ramp level when it should cross above the drop-off / kiss & fly.   

Once again, the short-sightedness is astounding.   I get that the plans have changed and things are now scaled back but the ramp and roadway landslide is too narrow totally Mickey Mouse.  

On 2023-02-16 at 9:30 AM, LaRonde said:

Nouveaux rendus disponible sur le site de Saucier+Perrotte

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http://saucierperrotte.com/projets/station-du-rem-a-laeroport-international-montreal-trudeau/

Source: Saucier+Perrotte Architectes

Look at the first pic:  they're building the edicule right up to the current roadways leaving absolutely no room for expansion of anything in the future.  No breathing room for enlarging the ramp on the upper and the lower roadways. And the pedestrian walkway(s) stays at ramp level when it should cross above the drop-off / kiss & fly.   

Once again, the short-sightedness is astounding.   I get that the plans have changed and things are now scaled back but the ramp and roadway landslide is too narrow totally Mickey Mouse.  

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These generic architectural renderings are always such a sales job, vague enough that you can't pin down any distinctive feature. These types of design only really work when you use quality materials and finishings, which I'm far from convinced will be the case. 

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Il y a 18 heures, Flynnster a dit :

With the REM coming there should be fewer cars . So hopefully less cars will be used in the coming years.

Oui et non… mon avis est que la croissance de l’usage automobile va ralentir ou stopper tout simplement… faut pas oublier que l’aéroport est en pleine croissance au niveau de l’achalandage.

 

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1 hour ago, champdemars said:

Oui et non… mon avis est que la croissance de l’usage automobile va ralentir ou stopper tout simplement… faut pas oublier que l’aéroport est en pleine croissance au niveau de l’achalandage.

 

Oui mais il faut aussi prendre en considération que l'usage principal de cette approche c'est d'aller chercher et déposer des gens sans y laisser la voiture. J'anticipe que la station du Ruisseau (avec son énorme stationnement et son emplacement avantageuse) à l'ouverture du service vers l'aéroport deviendra rapidement une station défacto de déserte pour l'aéroport pour plusieurs, pour la modique somme d'un passage on se sauve nous et le conducteur énormément de temps et de trouble. À moins de voyager vraiment avec les bras pleins, c'est tellement plus logique. 

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Il y a 12 heures, Spiter_01 a dit :

Oui mais il faut aussi prendre en considération que l'usage principal de cette approche c'est d'aller chercher et déposer des gens sans y laisser la voiture. J'anticipe que la station du Ruisseau (avec son énorme stationnement et son emplacement avantageuse) à l'ouverture du service vers l'aéroport deviendra rapidement une station défacto de déserte pour l'aéroport pour plusieurs, pour la modique somme d'un passage on se sauve nous et le conducteur énormément de temps et de trouble. À moins de voyager vraiment avec les bras pleins, c'est tellement plus logique. 

C’est vrai. Je pense que la station Brossard pourrait faire de même pour les gens de la Rive-Sud.

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