Rocco Posté(e) 15 février 2022 Partager Posté(e) 15 février 2022 Support à caténaires beaucoup trop hauts et clôture noire le long des tracks. 3 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Né entre les rapides Posté(e) 15 février 2022 Partager Posté(e) 15 février 2022 il y a 5 minutes, Rocco a dit : Support à caténaires beaucoup trop hauts Et moi qui pensais que ce qui n'obstrue pas la vue du Mont-Royal était automatiquement acclamé! Se pourrait-il que d'autres critères devraient aussi être pris en considération à Montréal? (enfin!) Par contre, n'y a-t-il pas un avantage à obstruer un peu la vue en direction de Griffintown, puisque les commentaires sur ce quartier sont majoritairement négatifs de la part des observateurs de MTLURB ? -- Il est vrai que les supports à caténaires "trop" hauts n'ont pas un aussi bel effet qu'une allée d'arbres de 20 mètres de hauteur, mais c'est un début. As they say: "Be careful what you wish for". You (perhaps not you personally) wanted to hide Griffintown from the view, and you got your wish. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
p_xavier Posté(e) 17 février 2022 Partager Posté(e) 17 février 2022 Le 2022-02-14 à 23:20, Rocco a dit : Support à caténaires beaucoup trop hauts et clôture noire le long des tracks. Plus beau que le reste du tronçon. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
C’est un message populaire. Decel Posté(e) 17 février 2022 C’est un message populaire. Partager Posté(e) 17 février 2022 Le 2022-02-14 à 23:20, Rocco a dit : Support à caténaires beaucoup trop hauts et clôture noire le long des tracks. Je crois que c'est explicitement voulu, pour harmoniser avec la signature de Robert-Bourassa: https://www.google.ca/maps/@45.4992086,-73.5626903,3a,63.8y,298.53h,99.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3qX0epOAg2nedoQ8I4XUEw!2e0!7i16384!8i8192 3 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 17 février 2022 Partager Posté(e) 17 février 2022 Yup bien vu. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 17 février 2022 Partager Posté(e) 17 février 2022 4 hours ago, p_xavier said: Plus beau que le reste du tronçon. Agree. Now imagine evicting Dépotium and repurposing the arcades and interior spaces of the viaduct. https://www.andrewhunterbrown.ca/3024414-re-viaduct http://spacing.ca/montreal/2008/03/09/under-the-bridge-creative-use-of-space/ 3 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rocco Posté(e) 17 février 2022 Partager Posté(e) 17 février 2022 People just dont know how much the structure shakes when a VIA or exo train passes on it. It would be impossible to sustain any prolonged activity inside this structure, so no "social" project can ever come to fruition. Yes, I had a depotium locker there and yes, when u go inside and a train passes on top its like Montreal is shaken by a scale 10 earthquake. Nice dreams of refurbishing, will stay a dream. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
C’est un message populaire. Enalung Posté(e) 17 février 2022 C’est un message populaire. Partager Posté(e) 17 février 2022 32 minutes ago, Rocco said: People just dont know how much the structure shakes when a VIA or exo train passes on it. It would be impossible to sustain any prolonged activity inside this structure, so no "social" project can ever come to fruition. Yes, I had a depotium locker there and yes, when u go inside and a train passes on top its like Montreal is shaken by a scale 10 earthquake. Nice dreams of refurbishing, will stay a dream. Rubber pads can be inserted in between the sleeper and the mounting brackets that makes the connection between the rail and the sleeper. London went one step further. I feel like I keep quoting London... Yes, they also have a solution for this. When they ran a tunnel under a concert hall, they mounted the rails on a dense concrete slab which is mounted on springs into the tunnel. Just retrofitting the sleepers with rubber pads might be enough to diminish the vibrations to a tolerable level. If we really want to go to the extra step, I'm willing to bet that the structure could take the extra weight. On Google satellite images, it does appear that he sleepers are set in ballast on top of the bridge which does mean that there is a significant amount of weight on the viaduct which could be removed to allow for changing the mounting system. This could reduce stress and slow down deterioration of the viaduct as vibrations can induce cracking over long periods of time. Obviously, it could be a somewhat costly retrofit. 5 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 18 février 2022 Partager Posté(e) 18 février 2022 I think CWR on the two mainline tracks would make a significant reduction in whatever noise and vibration Rocco felt. But at higher cost, yes, sleeper pads could be installed, or a complete slab track system retrofitted as on the REM side. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Enalung Posté(e) 18 février 2022 Partager Posté(e) 18 février 2022 57 minutes ago, SameGuy said: I think CWR on the two mainline tracks would make a significant reduction in whatever noise and vibration Rocco felt. But at higher cost, yes, sleeper pads could be installed, or a complete slab track system retrofitted as on the REM side. Continuous Welded Rail for those who aren't familiar with the acronym. I really don't understand why we still haven't standardised the use of theses in Canada. The old bolted rails really should all be replaced. Those connections allow the rails to move way too much. That's what generates the bang bang bang noise we are all so familiar with. Bolted rails cause so many unnecessary problems. I've still got photos of: cracked rail heads at the connection sleepers that are floating nails that have been pulled up so high that they get hit by the train wheels broken bolts connection plates that have slipped out of place holes that are elongated, thus increasing the possible range of mouvement The government is way too lenient with railway companies. The right combination of those problems could easily cause a derailment, or worse. It's happened in Sherbrooke, right in the city center, with no serious consequences thankfully. 1 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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