Aller au contenu
publicité

Messages recommendés

  • 4 semaines plus tard...
publicité

Je crois que j'ai rencontré les gens derrière ce projet. Ils recherchaient de l'espace à bureau pour les 3 prochaines années et m'ont laissés savoir qu'ils allaient annoncer un gros projet sur le côté sud de René-Lévesque à la hauteure de Mackay.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois plus tard...

Voici un extrait d'une intervention lue cette semaine sur SkyscraperPage, en référence à la demande d'un membre qui se demandait pourquoi ce projet ne faisait pas encore partie des "diagrams" du site:

 

«I'd wait to draw Ilot Overdale, it's recently been redesigned so our old renders might not be accurate. I reeeeally want to (give more details) but since this is confidential information, I can't say anything more than that.»

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je sais pas si ca signifie quelque chose mais il y a une roulotte de chantier qui vient d'apparaître extrémité ouest du site coin Guy/Rene-Levesque....

 

Cette roulotte n'est pas sur le site du projet. Elle est là depuis plusieurs semaines. Je crois qu'elle appartient à la CSN et elle sert au grèviste des hotels Maritime et Espresso.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je crois que les fantômes des résidences démolies de ce quadrilatère vont tout faire pour qu'aucun projet ne soit jamais réalisé. Heille ça fait 25 ans que ça brette c'tafaire là pis même dans un contexte de folie de condos jamais vu, le promoteur n'est même pas foutu de présenter un projet. Comme le fantôme de la vieille dame à l'ilot Voyageur qui n'avait jamais voulu vendre son triplex jusqu'à sa mort, et qui a vraisemblablement jeté un sort le projet par la suite LOL!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 mois plus tard...

il semblerait que ce projet soit remplacer par deux tours de 30 étages.

 

http://blogs.montrealgazette.com/2013/02/11/downtown-yul-project-poised-for-takeoff/

 

A softening housing project hasn’t hampered plans to reinvent one of downtown Montreal’s largest remaining empty sites as – you guessed it, a mixed residential development.

 

Plans for the sprawling Îlot Overdale site, which includes the historic Maison Louis-Hippolyte-Lafontaine, are to be announced shortly, I’m told. The project, called YUL, involves two 30 storey-plus residential condo towers at the site on René Levésque Blvd. and Lucien L’Allier St., with the possibility of a third commercial building in the long term, real estate sources tell me.

 

The project, by Montreal businessman Kheng Ly – and backed by Asian investors – would include green space in the back of the site near Overdale Ave. – with long-term plans to fully restore the deteriorating mansion. The city has received a request to demolish an existing restaurant on the vast site, which Ly’s company acquired for $28 million in 2011, but no permit has been issued for the final project, a spokesperson for Montreal’s Ville Marie borough tells me.

 

It’s one of several announced and expected projects poised to further transform downtown Montreal parking lots into condos.

 

“There’s a lot more to come on René Levésque,” one real estate veteran tells me.

 

The Overdale site had originally been considered for the future Montreal offices of Telus Corp. Instead the telecommunications company decided to renew the lease at its existing offices at 630 René Levésque until at least 2018.

 

“The (Overdale) project is not going forward for the time being,” Telus spokesperson Amélie Cliche tells me.

 

As for the future of the Lafontaine house, the building is to be restored, but its future use is yet to be determined, I’m told.

 

Dinu Bumbaru, policy director for Heritage Montreal, told my colleague Marian Scott that he hasn’t heard any news from the developer for several months.

 

alampert@montrealgazette.com

@RealDealMtl [/Quote]

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...