Aller au contenu

Square Dorchester et Place du Canada: réaménagement


Hercule

Messages recommendés

  • Administrateur

Pour revenir sur le sujet...

 

Je viens de trouver ces rendus. J'ignore s'ils étaient déjà sur le forum. Si oui, je suis désolé de les remettre.

 

 

dorchester5.jpg

 

dorchester9.jpg

 

dorchester10.jpg

 

dorchester11.jpg

 

dorchester2.jpg

 

dorchester3.jpg

 

dorchester.jpg

 

dorchester4.jpg

 

dorchester6.jpg

 

dorchester7.jpg

 

dorchester8.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois plus tard...

Even if Quebec were to be become independent one day, there is nothing wrong with the name, given that the shared history of hundreds of years... the Square is also very meaningful/symbolic as is to A LOT of Montrealers.

 

I know some don't think there is any Canadian history in Montreal - bizarre given that Montreal was the Metropolis of Canada, the economic motor of Canada and the pre-eminent cultural center of Canada for, again, hundreds of years. In fact, most of Canada's history is here. We are the most storied city in the country. Hands down. I'm not a fan of this intellectual cleansing of Montreal's history in order to suit one political persuasion that, arguably, most Montrealers don't subscribe to. If they did, Quebec would already be independent.

 

Plus, the place is full of monuments and statues that fit with the name.

 

That said, this will be spectacular when completed.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois plus tard...

C'est très central à Montréal, mais franchement, je vois plus de gens dans le Square Victoria et surement dans la palce des festivals que dans le Square Dorchester. C'est un parc qui semble être plus touristique que d'autre chose. Une opinion personnelle

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est très central à Montréal, mais franchement, je vois plus de gens dans le Square Victoria et surement dans la palce des festivals que dans le Square Dorchester. C'est un parc qui semble être plus touristique que d'autre chose. Une opinion personnelle

 

Je me souvient il y a quelque annee le square etait tout le temps plein a craquer; mais tranquillement le manque d'entretien a fait son oeuvre.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...