SameGuy Posté(e) 23 décembre 2022 Partager Posté(e) 23 décembre 2022 Disagree, but whatevs. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
montrealgoalie Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 Tramways are not grade seperated like a metro is (by default because it's underground) and the REM (which is very close to being a metro). For many of these projects, ideas, etc, the goal is to massively move people from point A to point B, and then from point B to point A. Tramways work quite well for tourism, like in Quebec (a tourism heavy city) I could see a tramway downtown for example, maybe connecting all the universities, or connecting some points of interest. When it comes to a 'reseau structurant'; tu structura pas grand chose avec un tramway. The price tag, especially the way we do projects, would be complete nonsense. The opposite of "bang for your buck", which is what the REM gives us. The REM is the best solution to handle our transit needs. It's a shame that the NIMBYs and Plante torpedo'd the REM de l'Est project. I hope the government sees the light again and does add a phase where a branch is added through downtown all the way to Lachine. The CDPQi was not interested in that portion but now the Government is in control of the project, but I don't have my hopes up. Tramway: une grosse bebelle, might as well put another pointless SRB. Anyway, 'downvote' me again, you can't argue that a tramway is a better idea than a REM for this. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
C’est un message populaire. SameGuy Posté(e) 24 décembre 2022 C’est un message populaire. Partager Posté(e) 24 décembre 2022 Have you ridden a modern tram in a modern city? I think you’re confusing a streetcar, like the King Car in Toronto, for a modern tram like the G:link on the Gold Coast. Modern trams are typically a mix of dedicated on-street rights-of-way in city centres along with grade-separated segments in less dense areas. Modern tram lines typically have similar average and top speeds to underground and elevated metros — despite their street-running segments — while offering significantly easier access than either. It is much more straightforward and quick to just hop on the tram in a city centre than it is to go up and down staircases and escalators. Again, it all comes down to choosing the right mode for the right need: a tram to the airport or PAT would be silly; a tram from 32nd past Lachine General Hospital through VSP and Lasalle before connecting le Sud-Ouest to downtown? Almost a no-brainer. 3 2 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 In other words, show me an O&D study that justifies a 40,000 p/h/d metro at $1 billion a kilometre from Lachine to downtown, as opposed to a 10,000 p/h/d modern tram at perhaps $100 million a kilometer. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
p_xavier Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 Il y a 6 heures, SameGuy a dit : In other words, show me an O&D study that justifies a 40,000 p/h/d metro at $1 billion a kilometre from Lachine to downtown, as opposed to a 10,000 p/h/d modern tram at perhaps $100 million a kilometer. Un tramway peut coûter plus cher du km si infrastructures en sous-sol à déplacer ce qui est souvent le cas. Environ 800M$ dans le cas de Québec. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
ToxiK Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 il y a 17 minutes, p_xavier a dit : Un tramway peut coûter plus cher du km si infrastructures en sous-sol à déplacer ce qui est souvent le cas. Environ 800M$ dans le cas de Québec. Dans ce cas-ci est-ce que ça ne veut pas dire un renouvellement desdites infrastructures (en plus de refaire la rue)? Ça veut dire au bout du compte des avantages supplémentaires (et qui souvent auraient été nécessaires) à la venue d'un tramway. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 3 hours ago, p_xavier said: peut coûter = Strawman Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
andre md Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 5 hours ago, p_xavier said: Un tramway peut coûter plus cher du km si infrastructures en sous-sol à déplacer ce qui est souvent le cas. Environ 800M$ dans le cas de Québec. Si je ne me trompe Quebec recoit 2 fois plus de neige que Montreal en hiver et aussi c'est plus froid. J'imagine d'éventuelle problemes avec les planchers bas des tramway. Je ne sais pas trop comment il vont se debrouiller pour le déneigement si les voies de tramway bordent un boulevard quand la gratte va passer ca va creer un bon banc de neige en bordure de la track. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Decel Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 C'est justement cela qui rend intéressant le Tramway de Québec. On verra comment elle performera, et cela renforcera ou pas l'argumentaire des pro-tramways. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 7 hours ago, p_xavier said: Environ 800M$ dans le cas de Québec. Alors le réseau structurant de Québec va finalement coûter 19$ milliards? Un des arguments bonhomme de foin le plus lousse que j’ai jamais vu. 1 1 1 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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