Aller au contenu

QUAD Windsor (Projet global)


WestAust

Messages recommendés

17 minutes ago, mcgill101 said:

Asking rents were up 4.8 per cent, year over year, to $22.22 per square foot for Class A office buildings in downtown Montreal.

This right here is what's preventing and will continue to prevent the building of large-scale office space developments in Montreal.  Given initial construction costs and ongoing maintenance costs the ROI terms on a sub-$30 per square foot office lease aren't favorable in the least.  This is why the buildings we have seen as of late have been "right sized" for our market (20-25 floors) rather than oversized.  

The laws of supply and demand haven't squeezed our market enough to warrant higher rents at this point.  

For an example of what office lease rates do for development, look to Calgary.  Once their rates trended above $40/sq.ft. (they eventually hit $55 I think) the amount of office space development spiked.  Brookfield Place, The Bow, Eighth Avenue, etc. were all started or proposed around the same 5 year window after the ROI quotient made sense.  Now granted, that boom time is done but the current rate for Class A office space in Calgary is still around $30 / sq.ft.  

All of this to say:  unless its for a major anchor tenant, I wouldn't expect to see any large-scale office construction until we have exponentially higher rents.  

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 1 heure, SKYMTL a dit :

For an example of what office lease rates do for development, look to Calgary.  Once their rates trended above $40/sq.ft. (they eventually hit $55 I think) the amount of office space development spiked.  Brookfield Place, The Bow, Eighth Avenue, etc. were all started or proposed around the same 5 year window after the ROI quotient made sense.  Now granted, that boom time is done but the current rate for Class A office space in Calgary is still around $30 / sq.ft.  

D'après un article de LaPresse, c'est plutôt ça les taux à Calgary...

Citation

LOYER NET AU PIED CARRÉ DANS LES MEILLEURS IMMEUBLES DU CENTRE-VILLE

(au quatrième trimestre 2017)

Vancouver : 31,77 $

Toronto : 30,96 $

Ottawa : 23,05 $

Montréal : 22,22 $

Calgary : 17,89 $

Source : CBRE, Canada T4 2017, statistiques trimestrielles

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

13 minutes ago, franktko said:

D'après un article de LaPresse, c'est plutôt ça les taux à Calgary...

 

They are taking the CBRE numbers that don't include AAA, AA, or converted "I" class offices.  ;)  

Last I checked CBRE publishes those separately.  Going to dig those up since they are behind a pay wall.  

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

26 minutes ago, Habsfan said:

Damn, I really hope CF will change the design of the towers for 750 Peel. They went from something tall and beautiful with curves to something boring, boxing and stumpy!

The new version looks shorter than Place Du Canada. I'm sure they'll revise it since the office market is starting to heat up, but we'll see, still got a long way to go for this project.

  • Like 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 23 heures, paulmtl a dit :

Vraiment très bien fait ton vidéo , ça montre comme quoi Montréal n'a pas d'ambition dans ses projets architecturaux.;(

Une vidéo intéressante mais qui relève bien plus de la projection que de projets véritablement en marche. Si je me fie notamment aux projets montréalais, Royalmount et les Quais de Lorimier demeurent hautement hypothétiques et n'ont fait l'objet d'aucune proposition ferme à ce jour.

Quant aux projets d'autres villes, on ne connait pas leur véritable statut. La plupart sont d'ailleurs étalés sur plusieurs années, en supposant que l'économie continuera sur sa croissance actuelle. Une chose que je remarque cependant c'est le gigantisme qui est proposé partout, comme si c'était automatiquement la meilleure forme de développement pour une ville. 

Si c'est ça l'ambition en urbanisme, j'y vois bien plus de la poudre aux yeux et du décor pour impressionner la galerie. A mon avis le principal problème de ces immenses complexes est la foi que l'on met dans les promoteurs, comme s'ils étaient guidés par une conscience sociale aussi élevée que leurs constructions.

J'y vois personnellement bien davantage une recherche de profit maximum et une déresponsabilisation quant à la durabilité à long terme de ces bâtiments et leur vieillissement prématuré, car vite et bien vont rarement ensemble. Un peu comme le désastre des cités européennes des années 70. Comme on dit: tout nouveau, tout beau et je crains que le futur de ces mégacités soit loin d'être aussi reluisant qu'on voudrait le croire. C'est mon grain de sel... 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

1 hour ago, elmo514 said:

WWW.600PEEL.COM is for sale 

Link doesn’t work for me .

edit : Or did you mean the link itself is for sale ?

Modifié par JB667
  • Haha 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...