montréaliste Posté(e) 8 janvier 2013 Partager Posté(e) 8 janvier 2013 Could this have survived past 1986?? I swear I have seen this with my own eyes... what an odd shaped thing! Yeah, it kinda looks like a storage outbuilding a McDonald's would have in their parking lot. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Feanaro Posté(e) 8 janvier 2013 Partager Posté(e) 8 janvier 2013 Chaque bus que reçoit une société de transport a son propre numéro de flotte. En 1981, la STCUM a numéroté ses bus dans la série 24-000 En 1982, c'est la série 25-000, et ainsi de suite. La numérotation a changé plusieurs fois au fil du temps. Aujourd'hui, on utilise le même système de numérotation que 1991. 1991 : 11-000 1992 : 12-000 1993 : 13-000 2006 : 26-000 2010 : 30-000 2011 : 31-000 Donc si vous voyez le bus 32-024, c'est le 24e bus reçu en 2012. Très intéressant. Merci pour la précision. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Robert Keaghan Jennings Posté(e) 15 janvier 2013 Partager Posté(e) 15 janvier 2013 (modifié) They should consider adding a third entrance to Guy-Concordia or greatly expanding the Guy entrance. Perhaps one way to do this would be installing a giant elevator like the ones that are commonly used in the London underground. It could have an entrance at street-level with an automatic ticket machine and turnstiles and go directly to platform level. Like this: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Borough_tube_station_lifts_01.jpg Modifié 15 janvier 2013 par Robert Keaghan Jennings added link Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
denpanosekai Posté(e) 23 février 2013 Partager Posté(e) 23 février 2013 Look at this beauty! Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
ProposMontréal Posté(e) 24 février 2013 Partager Posté(e) 24 février 2013 Il est important de citer que cette photo a été afficher par la STM sur leur compte Facebook avec d'autres photos de station en construction. Look at this beauty! [ATTACH=CONFIG]6911[/ATTACH] Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
denpanosekai Posté(e) 15 mai 2014 Partager Posté(e) 15 mai 2014 Guy metro entrance will be closed from May 20th to August 25th. Renovation work will be carried out in 3 phases: Phase 1: May 20, 2014 to July 14, 2014 Repairing the concrete slab All accesses to Guy entrance will be closed during this period. However, the Saint-Mathieu entrance will remain open and can be used to enter the station while renovations take place. Phase 2: July 15, 2014 to August 24, 2014 Repairing windows Replacing pivoting doors Repairing floor finishes During this time, access to Concordia University will be possible from the train platform, but the exit through the Guy entryway will remain closed. Phase 3: August 25, 2014 to December 2014 Repairing staircases Repairing the lighting system Replacing wall and floor finishes Starting August 25, all accesses to the Guy entrance will reopen. Minor renovation work will continue to take place throughout the station until the end of the year. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Robert Keaghan Jennings Posté(e) 26 août 2014 Partager Posté(e) 26 août 2014 The new revêtement is up. The new tiles are so different from the old ones. One of the disadvantages of having a different architect at every station is that sometimes materials are no longer available to preserve the old design. In Paris, every station has the same ceramic tiles. They are all made at a central factory and have been since the beginning. Montreal may want to consider some level of standardization of materials to make these renovations more consistent and less expensive. Anyway, no one liked the old Guy design, but for a station like Berri, it really is too bad to move to more modern decoration. The old design was so cool, even it was aging... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
denpanosekai Posté(e) 26 août 2014 Partager Posté(e) 26 août 2014 That sure looks like a montreal metro station. Wonder if they'll actually finish the job or just cut corners as usual. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rocco Posté(e) 26 août 2014 Partager Posté(e) 26 août 2014 Quelle merde. Nous avions une architecture de station unique des années 60, et là on remplace par un revêtement faussement moderne digne d'un centre d'achat de Laval. Qui prend ces décisions honteuses qui défigurent de plus en plus l'architecture originale des stations??? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Dominic723 Posté(e) 26 août 2014 Partager Posté(e) 26 août 2014 Even with all those wires and unfinished it looks 1000x better than what was there bfore. Ah bon, je crois que tu trouvais ça mieux avec tous les fils pendant et les tuyaux visible que le décor original des années 60 ... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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