Aller au contenu
publicité

Prolongement de la ligne Bleue


mtlurb

Messages recommendés

publicité
Il y a 11 heures, Guy a dit :

En tout cas, je demeure èa 300 m de la future sattion Viau et je peux dire que le mcdo a été exproprié et qu'il y a des travaux de déplacements d'infra depuis plus d'un an. Même chose pour la station Pie-Ix qui se au Centre Le Boulevard. Donc avec tout le cash et les travaux entamés c'est sur que ca va de l'avant

En théorie, vous avez tout à fait raison. Mais je croirai au prolongement de la ligne bleue lorsque je verrai le percement du tunnel et le creusage des stations, pas avant.

  • Like 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 3 heures, Weka 29 a dit :

En théorie, vous avez tout à fait raison. Mais je croirai au prolongement de la ligne bleue lorsque je verrai le percement du tunnel et le creusage des stations, pas avant.

Après 40 ans d’attente on peut comprendre que certains soient prudents avant de crier victoire…

  • D'accord 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

L’expropriation, ça coûte très cher. Mais ça reste sur papier jusqu’au moment de la démolition! Le McDo sur Viau, je me souviens de l’époque où j’allais y manger mon McDLT avec Gramps quand j’étais gosse … Quand j’ai dit à ma mère que le McDo était démoli … L’information a eu sur elle le même effet que sur moi! Vivement 2029 !!!

  • Like 4
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On 2023-08-22 at 5:28 PM, mtlurb said:

It is not a contradiction, these services are turning a profit for all citizens, on the other hand, mass transit in Montreal (and around), is not only losing ridership (serving fewer citizens) and revenues, but also costs more to operate... so whatever "philosophical" profits we are both inferring about, are even in lesser amounts now.

The tragedy is that nothing is done, well yeah free transit for elders and special prices for students, none of that will help the cause of our "philosophical profits"...  because these two types of citizens were/are captive users, already paying their access to the system, and most probably these measures won't attract new users. But hey someone, will get more votes ;)

 

This is an old post, but I felt a comment was necessary.

The number one (but not only) way that mass transit “profits” society is by freeing up land to be developed. 

To carry the same amount of Passengers Per Hour Per Direction as mass transit, it would require enormous amounts of real estate to be re dedicated to roadwork. Including constant widening and adding of exits to service a growing metropolis.

Not to mention surface parking lots.

Cue American cities that fortified their downtowns with spaghetti interchanges, and flattened their business districts with parking.

Mass transit, especially when underground, consumes much less land, and is more able to respond to population growth (add subway car)

Using that freed-up real estate for development is a HUGE boost to the wealth of a city. 
 

Note: before the pandemic, Montreal was gaining ridership not losing. Would have to weigh for population growth, but in the end, what matters to the system is absolute growth.

 

0C840124-D93C-4951-A14C-6CB65EA96BEE.jpeg

Modifié par Morse Attack
  • Like 1
  • Thanks 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...