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REM (ligne A) - Discussion générale


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I agree with Enalung: tramways in Montreal would be bad, with the amount of small crowded roads and intersections not far from each other.

This doesn't take into account the climate we have: think of the scenario with iced roads where the tram ends up running like a bowling ball hitting spinning cars like pins. Remember Beaver Hall last winter? Imagine something similar with a tramway crossing Viger at speed and hitting the front vehicles (because it's not skidding on the ice like everything else).

Add to that huge snowfalls and potholes. In my opinion elevated tracks are what's needed at strategic locations (Rene-Levesque, Henri-Bourassa, Pie-IX). No red lights. No potential vehicle, or humans like the Mont St-Hillaire line yesterday, to bother its route.

Edit: Oh, and to avoid the frequent tendency of companies repeatedly opening up the street to fix the sewer, gas line, electricity, etc.

Modifié par Decel
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Le REM attire un acteur important au Technoparc

http://affaires.lapresse.ca/economie/immobilier/201711/24/01-5144779-le-rem-attire-un-acteur-important-au-technoparc.php

Citation

Le fonds de placement immobilier BTB place ses pions en face de la future gare du train de la Caisse de dépôt qui sera située dans le Technoparc de l'arrondissement de Saint-Laurent.

Cette transaction survient au moment où la Caisse tarde à dévoiler les noms des soumissionnaires gagnants pour les deux contrats liés à la réalisation du Réseau électrique métropolitain (REM).

L'investisseur immobilier, coté à la Bourse TSX, a acquis deux immeubles de bureaux du Technoparc pour 35,1 millions. Ils appartenaient à un consortium mené par HOOP, une caisse de retraite ontarienne.

Il s'agit du 7150, Alexander-Fleming (53 000 pi2) et du 2250, Alfred-Nobel (79 000 pi2). Le taux d'occupation bonifié frôle les 100 %.

« Les deux édifices sont situés juste de l'autre côté de la rue de la future gare de train, dit Michel Léonard, président et chef de la direction de BTB, dans un entretien. Pour nous, la venue du REM va changer pour le mieux la dynamique du secteur. »

BTB a entrepris dernièrement un virage stratégique consistant à se départir de ses plus petits immeubles pour en racheter de plus vastes et de plus payants.

Le fonds a émis des parts pour une valeur de 25,3 millions en octobre. Le 2 novembre, il a racheté le Carrefour Saint-Romuald, voisin du Costco, à Lévis, près des ponts. Auparavant, le 30 août, il avait racheté le magasin Sportium de l'arrondissement de Saint-Hubert, ainsi que les magasins voisins Meubles Ashley et Dormez-vous.

BTB détient maintenant 73 propriétés non résidentielles, totalisant 5,4 millions de pieds carrés. La valeur de ses éléments d'actif s'élève à 750 millions.

C'est dur de voir (ie: visionner l'idée que) le train arrêter avec tous les pions qui se placent (Solar Uniquartier, ca, etc.).

Edit: Ah, c'est juste une aquisition...

Modifié par Decel
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il y a 7 minutes, cprail a dit :

 

scfp-pourunmeilleurprojet.png

Merci!

Donc, le SCFP lui même ne contribue pas à la poursuite.

Par contre, peut-être ont-ils "mobilisé" leurs membres à donner pour la cause? Ou est-ce que ça veut dire que Me Hrtschan fait ça par convictions personelles? Il a déjà été maire de Ville Mont-Royal, donc il se peut qu'il ait un intérêt personnel contre le projet qui passe dans sa cour.

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2 hours ago, SkahHigh said:

I don't agree that Le Grand Virage should be considered. It uses the wrong technology in the wrong place and it really does nothing to help transit in the West Island (where 75% of people use their car to get Downtown).

Implanting a tram line in mixed traffic in low density areas is not something that helps the average commuter. I mean, a tram line from Brossard to Namur? Another one from Downtown to the Airport? It's a pretty half-assed proposal. The question here is: how does an hour-long tram ride help anyone save time on their commute? Do you think people in Lachine and Dorval would rather be stuck in traffic in their own cars, or in a tram? 

Most of these tram lines are simply way too long to be really useful. And they underperform compared to rapid transit in terms of operating speed, frequency and capacity. 

The places where I think a tram/LRT would be useful is in the East (in RDP and PAT to feed the Metro), on Taschereau in Longueuil and in some inner areas like Avenue du Parc or Côte-des-Neiges (Pie-IX would have been good as well). Other areas on the island (Lachine/Lasalle, Anjou, Montréal-Nord, Saint-Léonard, parts of Rosemont) are dense enough to be served by underground rapid transit.

Elevated rapid transit is perfect for the West because it has the captation/user reach that a tram does not have and is less expensive than an RER-type proposal.

Oh I agree with you 100%. What I meant when I said "a lot of the lines... should be considered" was the CDN line, the tascherau one, and of course pie-ix.

 

In hindsight i should have said "some" not "a lot"

 

The highway 20 line is also a good idea, but of course that is now baked into the Ligne Rose, which I strongly support.

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