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Autoroute 10 (Bonaventure - portion au nord du canal (boul. urbain))


mtlurb

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Hein? Pourquoi autant de voies?! Selon moi le chiffre parfait c'est 2 de chaque bord + 1 voie de stationnement qui peut devenir une voie de circulation a l'heure de pointe.

 

Il va surement y avoir une voie réservée aux Autobus et Taxis. mais je ne me paint pas. Ça va aider grandement à la fluidité les matins pour rentrer au C-V.

 

This is excellent news!

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Hein? Pourquoi autant de voies?! Selon moi le chiffre parfait c'est 2 de chaque bord + 1 voie de stationnement qui peut devenir une voie de circulation a l'heure de pointe.

 

In other words, replace a 6 lane freeway of 55k vpd with... nothing? (Duke and Nazareth are already 2-3 lanes...)

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Guys guys guys... the only way to really fight sprawl is to reduce car use. We need FEWER lanes on the Bonaventure, not more. We want a SMALL capacity of VPD not a high one. We want some flow to accommodate shipping, emergency vehicles and external zone trips, but we don't want to make it an attractive option either.

 

Induced demand is an insidious beast. It works in so many ways.

 

1. Add more lanes, capacity and system performance improves, people are encouraged to drive more. New trips are created, new development alongside the highways is spurred and the road is back to being congested within 5 years or less.

2. Build a metro line... and people start using the metro instead of driving. What happens? Congestion goes down on the roads. System performance increases and the roads become a more attractive option. You once again get back to congested roads. Even building transit is insufficient. You need to build transit and eliminate road infrastructure in tandem.

 

Roads will always fill up to the maximum capacity you give them. Induced demand actually works in reverse though. If you reduce capacity, people will avoid driving and seek alternatives.

 

Carmaggeddon in L.A. didn't happen although it shouldn't really be a surprise. You reduce vehicle transportation supply (aka road networks) and a new equilibrium settles on lower vehicle transportation demand. Transit demand goes up to compensate.

 

Anyway long story short, there is empirical evidence to suggest that the correct course of action to reduce automobile dependency and fight suburban sprawl is to actually reduce automobile (vpd) capacity.

I've taken several courses in advanced transportation modeling. Trust me on this one. I'm not just saying some voodoo stuff here, these concepts are real and demonstrable.

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Logiquement, ils ne veulent pas fermer l'autoroute pendant les travaux, donc ils construisent les voies supplémentaires, aménagent le corridor pour les autobus (oublié le nom de la rue...) et ensuite ils peuvent commencer à détruire! C'est la dernière étape avant l'aménagement des terrains, finalement!

 

Un échéancier doit certainement exister pour confirmer ou non mon hypothèse.

 

Je comprends ce que tu veux dire et c'est ce que la ville semble dire mais il manque quelque chose, à mon avis, pour justifier ce long délai. Je crois l'avoir trouvé, en partie, dans le communiqué de la ville que IluvMTL à poster. C'est qu'en 2012 la ville entreprendra la réfection des infrastructures. Je suis d'accord avec ce genre de travaux mais il me semble que c'est un peu long, enfin !!!

 

C'est peut-etre moi qui devient impatient à force d'entendre parler de beaux projets qui sont souvent remis et ensuite, lorsqu'ils sont officiellement lancé, semblent s'éterniser.

 

Moi je le trouve très important ce projet et je suis convaincu qu'il va changer le quartier au complet. En fait, il devrait métamorphoser cette partie du Centre-Ville. Le Centre-Ville ne commencera plus à la rue St-Jacques ou à la rue Notre-Dame mais plutot au Canal Lachine. C'est très significatif comme changement.

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Guys guys guys... the only way to really fight sprawl is to reduce car use. We need FEWER lanes on the Bonaventure, not more. We want a SMALL capacity of VPD not a high one. We want some flow to accommodate shipping, emergency vehicles and external zone trips, but we don't want to make it an attractive option either.

 

Oui mais on remplace tout de même 6 voies d'autoroutes, par seulement 2 de boulevard. C'est une réduction notable je trouve. N'empêche 2015 c'est loin!

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Oui mais on remplace tout de même 6 voies d'autoroutes, par seulement 2 de boulevard. C'est une réduction notable je trouve. N'empêche 2015 c'est loin!

 

Hein? Ils parlent de 5-6 voies de chaque bord! Il y a actuellement 3 voies de chaque bord sur l'autoroute.

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1. Add more lanes, capacity and system performance improves, people are encouraged to drive more. New trips are created, new development alongside the highways is spurred and the road is back to being congested within 5 years or less.

 

Très juste.

 

If you reduce capacity, people will avoid driving and seek alternatives.

 

So now it's really time to give them even MORE alternatives. Let's go on with all the TEC projects around!!

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Très juste.

 

So now it's really time to give them even MORE alternatives. Let's go on with all the TEC projects around!!

 

Agreed!

But you can't just build TEC alone, and you can't just reduce road capacity. You have to do both at the same time for the best results if you want to reduce sprawl and decentralization.

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