SameGuy Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 1 hour ago, Decel said: C'est justement cela qui rend intéressant le Tramway de Québec. On verra comment elle performera, et cela renforcera ou pas l'argumentaire des pro-tramways. There are around 200 tram lines that are well-established in cities across Russia, Scandinavia, and northern Europe, many of which get at least as much snow and cold as Québec. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
p_xavier Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 Il y a 3 heures, SameGuy a dit : Alors le réseau structurant de Québec va finalement coûter 19$ milliards? Un des arguments bonhomme de foin le plus lousse que j’ai jamais vu. De quoi tu parles?! Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Decel Posté(e) 24 décembre 2022 Partager Posté(e) 24 décembre 2022 il y a 8 minutes, SameGuy a dit : There are around 200 tram lines that are well-established in cities across Russia, Scandinavia, and northern Europe, many of which get at least as much snow and cold as Québec. Yes but Russia, Scandinavia, and northern Europe are not Quebec, or even his close cousin, North America. There are many things to derail a product not related to technical feasibility: culture and money namely. Just look at how high-speed rail is a success everywhere but on this continent, where we can't even seem to be able to implement one properly. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 25 décembre 2022 Partager Posté(e) 25 décembre 2022 Moving the goalposts? The point was made about Québec’s weather. 2 hours ago, p_xavier said: De quoi tu parles?! Simple math. At $800 million a kilometer — according to your fantastic argument — 23.5 km works out to… do the math. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
p_xavier Posté(e) 25 décembre 2022 Partager Posté(e) 25 décembre 2022 Il y a 13 heures, SameGuy a dit : Moving the goalposts? The point was made about Québec’s weather. Simple math. At $800 million a kilometer — according to your fantastic argument — 23.5 km works out to… do the math. I said 800 million, not per km. Costs for site prep. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 25 décembre 2022 Partager Posté(e) 25 décembre 2022 On 2022-12-23 at 11:39 PM, SameGuy said: to a 10,000 p/h/d modern tram at perhaps $100 million a kilometer. 1 hour ago, p_xavier said: I said 800 million, not per km. Costs for site prep. Donc, 140$ millions par kilomètre à Québec pour un tramway efficace et fiable, right-sizé, au lieu d’un milliard par kilomètre pour un métro. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 25 décembre 2022 Partager Posté(e) 25 décembre 2022 PS: does anybody honestly believe QC will ever fork over that $800 million of Federal money back to Montréal for the Lachine line? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
p_xavier Posté(e) 26 décembre 2022 Partager Posté(e) 26 décembre 2022 Il y a 8 heures, SameGuy a dit : Donc, 140$ millions par kilomètre à Québec pour un tramway efficace et fiable, right-sizé, au lieu d’un milliard par kilomètre pour un métro. POUR LE SITE PREP les 800M, avant la construction! Les coûts étaient estimés à près de 4G$ l'an dernier pour la construction. Hâte de voir la mise à jour des coûts pour l'an prochain. Pis la seule raison pourquoi ça coûte 1G$ du km pour le métro c'est que les NIMBYs ne veulent pas d'aérien, l'option ayant les meilleurs coûts bénéfices. Le REM même à 10G$ si on inclut aura coûté environ 150M$ par km et sauvera des millions en coûts d'exploitation. https://www.journaldequebec.com/2022/01/24/tramway-un-depassement-de-couts-autour-de-500-m-plutot-que-600-m Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 26 décembre 2022 Partager Posté(e) 26 décembre 2022 3 hours ago, p_xavier said: Le REM même à 10G$ si on inclut aura coûté environ 150M$ par km et sauvera des millions en coûts d'exploitation. REM-A will work out to roughly $150 million per kilometre only because rhe Caisse managed to pay peanuts for two-thirds of the infrastructure and rights-of-way they are using. They got all the CN rights of way and infra from the Lachine Canal to Deux-Montagnes, along with the Doney Spur, for pennies on the dollar, plus the right of way on the new bridge. They also made use of a very advantageous expropriation law for the new easements along the remaining 20 km. But we are beating a dead horse here. You know all this already. For the dead REM-B, $10 billion for a 30 km airport people mover to save a couple of million dollars a year in operating costs? It’s still one of the lamest arguments I’ve ever read. One last time, I’d love to see the O&D numbers that justify spending $10 billion on an airport people mover with 40 m automated trams running every 10 minutes. 1 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
ToxiK Posté(e) 26 décembre 2022 Partager Posté(e) 26 décembre 2022 Il y a 6 heures, SameGuy a dit : For the dead REM-B, $10 billion for a 30 km airport people mover to save a couple of million dollars a year in operating costs? It’s still one of the lamest arguments I’ve ever read. One last time, I’d love to see the O&D numbers that justify spending $10 billion on an airport people mover with 40 m automated trams running every 10 minutes. What makes the REM-1 à airport people mover and why is it bad? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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