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Le principe de tranchée couverte, utilisé pour une partie de la deuxième ligne du métro de Rennes a t'il été étudié ? Notamment pour la partie situé sur la rue Notre Dame Est....?

Voici un lien expliquant le principe http://www.metro-rennes-metropole.fr/accueil/les_travaux/methodes_de_construction/tranchee_couverte

 

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12 minutes ago, mickael said:

Le principe de tranchée couverte, utilisé pour une partie de la deuxième ligne du métro de Rennes a t'il été étudié ? Notamment pour la partie situé sur la rue Notre Dame Est....?

Voici un lien expliquant le principe http://www.metro-rennes-metropole.fr/accueil/les_travaux/methodes_de_construction/tranchee_couverte

 

Ce principe est utilisé (moins profond par contre) pour le O-Train dans le prolongement à l'ouest de la ligne 1 à Ottawa. La CCN ne voulait pas de train car ça gâchait le paysage de la rivière, pour les automobilistes sur l'autoroute...  Une bonne section de la Canada Line sous Cambie à Vancouver était également en tranchée couverte.

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1 hour ago, p_xavier said:

Ce principe est utilisé (moins profond par contre) pour le O-Train dans le prolongement à l'ouest de la ligne 1 à Ottawa. La CCN ne voulait pas de train car ça gâchait le paysage de la rivière, pour les automobilistes sur l'autoroute...  Une bonne section de la Canada Line sous Cambie à Vancouver était également en tranchée couverte.

Le problème, c'est qu'il y a l'intercepteur sud qui longe Nôtre-Dame sur une bonne distance. J'ignore à quelle profondeur il est situé, mais il faut en tenir compte.

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1 hour ago, Enalung said:

Le problème, c'est qu'il y a l'intercepteur sud qui longe Nôtre-Dame sur une bonne distance. J'ignore à quelle profondeur il est situé, mais il faut en tenir compte.

…Among other problems with the idea.

There’s just no logical reason to bury a suburban train line that goes through such an empty area overall — it’s about as dense as the West Island. There’s a reason why most metros and S-bahnen around the world are surface-running outside of the CBD.

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Il y a 10 heures, SameGuy a dit :

Then why not build at ground level? Surely a few viaducts or road over/underpasses are cheaper and easier to design and build than an entire elevated line (talus or aerial guideway, peu importe). 

A train going by at 50-70-90 km/h every two minutes in each direction doesn’t make for a pleasant bike path or “High Line.”

Rem A , Donney spur could have been build at ground  level,  not so many streets  are crossing this section and it pass behind the building. 

 

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42 minutes ago, andre md said:

Rem A , Donney spur could have been build at ground  level,  not so many streets  are crossing this section and it pass behind the building. 

 

Indeed. I think about a thousand pages ago in the REM-A thread we discussed that (briefly). At least they kept most of the 28 km of DM line from Portal Heights to St-Eustache at ground level, building viaducts where necessary along with the one elevated segment in Pierrefonds.

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3 hours ago, geraldshaw said:

New York Times today - front page investigation of Mexico City elevated metro line collapse 

https://www.nytimes.com/interactive/2021/06/12/world/americas/mexico-city-train-crash.html

 

2 hours ago, SameGuy said:

Which has ZERO to do with this topic.

If so,  then surely  you will agree that  the  drawings by the Caisse Infra just above of "trace ariens dans le terre-plein central" on Rene-Levesque also have "ZERO" to do with this topic. Go figure. 

2 minutes ago, geraldshaw said:

 

If so,  then surely  you will agree that  the  drawings by the Caisse Infra just above of "trace ariens dans le terre-plein central" on Rene-Levesque, Notre Dame and Sherbrooke  also have "ZERO" to do with this topic. Go figure. 

 

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