Rocco Posté(e) 14 janvier 2022 Partager Posté(e) 14 janvier 2022 Viaduc sous Wellington, fraichement peinturé par la Caisse l'an dernier. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
andre md Posté(e) 14 janvier 2022 Partager Posté(e) 14 janvier 2022 8 minutes ago, Rocco said: Viaduc sous Wellington, fraichement peinturé par la Caisse l'an dernier. Et certains appelent cela de l'art. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Enalung Posté(e) 14 janvier 2022 Partager Posté(e) 14 janvier 2022 3 minutes ago, andre md said: Et certains appelent cela de l'art. Dans tous les cas, c'est évident qu'il y a également des coulisse le long des murs. La structure a été rénové, mais elle trahis son âge. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Né entre les rapides Posté(e) 14 janvier 2022 Partager Posté(e) 14 janvier 2022 il y a 24 minutes, andre md a dit : Et certains appelent cela de l'art. Le mot graffiti est bien plus sexy. Pourquoi s'en cacher! Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mashdash Posté(e) 15 janvier 2022 Partager Posté(e) 15 janvier 2022 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 15 janvier 2022 Partager Posté(e) 15 janvier 2022 The last beams won’t even be installed in January it seems, then the deck has still to be formed and poured, then force-cured under a tarp, before the rails and the rest of the system infra can be completed. I’d be surprised if run-in tests on the Panama-Centrale leg get going before summer. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mashdash Posté(e) 16 janvier 2022 Partager Posté(e) 16 janvier 2022 Il y a 21 heures, SameGuy a dit : The last beams won’t even be installed in January it seems, then the deck has still to be formed and poured, then force-cured under a tarp, before the rails and the rest of the system infra can be completed. I’d be surprised if run-in tests on the Panama-Centrale leg get going before summer. They just installed the last beams overnight, if you look on the live camera you can see and compare Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 16 janvier 2022 Partager Posté(e) 16 janvier 2022 Ok great! Maybe there’s still a chance for 2022! 😉 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rocco Posté(e) 16 janvier 2022 Partager Posté(e) 16 janvier 2022 il y a 13 minutes, mashdash a dit : They just installed the last beams overnight, if you look on the live camera you can see and compare Done! At last. They realized they had to deliver for 2022. 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
C’est un message populaire. amaist Posté(e) 18 janvier 2022 C’est un message populaire. Partager Posté(e) 18 janvier 2022 I suspect there was a lot more to it than just installing the beams. That spot is over a complex existing railroad setup. There is a rail underpass under the main track that joins the spur from the Old Port into the overall rail network. Most likely it took a lot of preparatory work to allow the cranes and the rest to be there without disrupting rail operations. Once everything was in place installing the beams was easy. I don't expect it to take too long for that section to catch up to the rest of the structure if it goes according to their plan. This is a notable milestone. For the first time one can walk all the way from Brossard station to Gare Central station along the path of the rail. Yes, I realize there is no deck on the beams as of yet but they are wide enough to walk on. Next milestone is continuous rail on that section. Then full electrification. 5 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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