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Transports en commun - Discussion générale


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Road commission calls for gas tax hike

 

from Autoblog by Jonathon Ramsey

 

 

 

A gas tax is about more than putting liquid into your tank and subtracting a higher amount from your bank account. A gas tax is -- just like CAFE and hybrids and $25 billion set aside to finance fuel efficient technologies -- about reworking and redefining our entire system of private transportation. And since that system is most certainly going to redefined, it is no surprise that the National Commission on Surface Transportation Infrastructure Financing has recommended a jump in the federal fuel tax.

 

Congress created the commission to examine the federal taxes on fuel -- currently 18.4 cents for gas and 24 cents for diesel -- and the commission came back with the same results as everyone else: people are driving less, and driving more fuel efficient cars, and that has killed revenue for transportation infrastructure. One member of the commission said, "I'm not excited about a gas tax increase, but the reality is our current gas tax doesn't pay for upkeep of the system we have now. We can either let the roads go to hell or we can pay more." If the roads go to hell, though, guess what? We're going to pay more, but that money will go to service departments and auto parts stores.

 

The proposed solution is to make the gasoline fuel tax 24.4 cents, and the diesel tax between 36 and 39 cents. That would begin to make up for the $105 billion difference between actual revenues and the money needed to upkeep our roads and highways. It is conceivable that a higher gas tax could also encourage people to buy those high-mileage vehicles the government keeps commanding Detroit to make. But before that happens, it will probably just make a lot of people anguished and angry.

 

[source: CNBC]

 

http://www.cnbc.com/id/28468508

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Ok je vois mieux là, t'as mangé quoi durant le temps des fêtes, ton discours à changé un peu hehehehe

Je suis toujours le même. Par contre je suis capable de nuancer. Dans le cas de ce fil et de son sujet il est surtout question (selon moi) du cynisme des gouvernements.

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lightweight cars = less damage to roads :silly:

 

false.

 

trucks = damage to the roads.

 

between the lightest of cars and the heaviest of them, there's not much difference.

 

Whereas a loaded truck running at 100kmh, is exponentially heavier.

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Hahaha!!! J'aime bien le bout sur le délai causé par l'installation des appareils GPS... mon dieu que ce serait donc pratique s'il y avait déjà des appareils permettant de mesurer le kilométrage des voitures, il faudrait forcer les fabricants à installer ça. Qui sait, ça pourrait aussi leur servir pour limiter leurs garanties :rolleyes:

 

Pour ce qui est que la taxe encourage les gas-guzzlers, je suis pas certain... un véhicule qui consomme peu mais fait énormément de route consomme au total bien plus d'essence qu'un SUV qui roule très peu. Avec cette taxe, la combinaison gagnante est un véhicule à faible consommation qui roule peu et la combinaison perdante est un SUV qui roule beaucoup. Ça me semble assez raisonnable.

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Tu soulèves un bon point, beaucoup de banlieusards qui prennent leur auto pour venir en ville ont de petites autos, et gardent la grosse berline ou le SUV à la maison pour les fin de semaines...

 

comme quoi le bon sens n'est pas limité aux hippies au pouce vert.

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  • 2 semaines plus tard...

«Est-ce vrai qu’il y aura des péages sur les ponts pour entrer à Montréal?»

 

Gérald Tremblay vous répond

14 janvier 2009 12:04

Journal Metro

 

Chaque mercredi, le maire de Montréal répond à vos questions. Cette semaine, M. Tremblay a choisi de répondre à une question qu’on lui pose souvent ces derniers temps:

 

Je demeure en banlieue et j’ai entendu dire qu’il y aurait des péages sur les ponts pour entrer à Montréal. Est-ce vrai? Et si oui, combien ça va nous coûter?

 

La proposition de Montréal n’est pas de mettre des péages sur les ponts entre Montréal et Laval ou Montréal et la Rive-Sud. Ce que nous proposons, c’est un débat sur le financement du Plan de transport de Montréal ainsi que sur les priorités de Montréal et de la Communauté métropolitaine de Montréal (CMM),qui regroupe 82 villes. Il y a plusieurs possibilités de financement, notamment un péage régional qui engloberait toute la zone, Rive-Nord et Rive-Sud comprises.

 

Dès maintenant, il nous faut absolument préparer l’avenir et augmenter la disponibilité des transports collectifs. Nous devons donc accroître les dessertes d’autobus, de métro, augmenter le nombre des trains de banlieue, peut-être penser à un lien rapide entre la Rive-Sud et Montréal. Cela va demander des investissements majeurs, mais essentiels si nous voulons que notre région continue à se développer et soit concurrentielle avec les autres régions urbaines d’Amérique du Nord.

 

Les sommes qui pourraient être ainsi récoltées serviraient à financer les infrastructures nécessaires et les frais d’opération supplémentaires qui découleront de l’augmentation de l’offre en transport en commun, auxquels devront faire face les villes situées à l’intérieur du périmètre du péage. La proposition fait état d’un péage électronique qui serait situé uniquement à l’entrée de la zone et qui n’existerait pas pour en sortir. Il fonctionnerait uniquement le jour durant la semaine, et coûterait à peu près l’équivalent d’un déplacement en transport en commun.

 

Les usagers des transports en commun font déjà leur part et il y a une limite à ne pas dépasser si l’on ne veut pas les décourager. Les nouveaux services vont profiter à tout le monde. Il est juste que tout le monde y contribue.

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  • 1 mois plus tard...

$700-million infusion 'good news'

 

Public transit boost this year and next

The GazetteMarch 2, 2009

 

The Société de Transport de Montréal welcomed news yesterday that the Quebec government will invest more than $700 million to upgrade public transit in the greater Montreal area this year and in 2010.

 

According to a document obtained by La Presse, the Quebec Transport Department earmarked $276 million for the Société de transport de Montréal and $246 million for the Agence métropolitaine de transport, with another $40 million for the Société de transport de l'Outaouais for an express bus service in the Gatineau region.

 

It is all part of a three-year capital expenditure program that was announced in 2007.

 

Another $125 million will be spent on new buses, equipment, garages, and other infrastructure.

 

"This money has been promised already for projects already planned, but I suppose this announcement confirms the commitments made by the Quebec government," said Marianne Rouette, a spokesperson for the STM. "It's good news."

 

Rouette said she didn't see the document herself, and only knows what she saw in media reports.

 

All the projects to be undertaken will be financed under the government's program to aid mass transit. They include $100 million to acquire 336 new métro cars to replace the existing MR-63 cars that have been around since the métro opened in 1966. There's also money set aside for repairs to the 68 métro stations.

© Copyright © The Montreal Gazette

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