Aller au contenu

Messages recommendés

  • Réponses 93
  • Créé il y a
  • Dernière réponse

Membres prolifiques

REALLY? Of all the buildings recently set for demolition (or demolished during the existence of this forum), this is the building that the Bumbaru-bashing crew comes to the defense of? Wow.

 

Exhibit A:

 

fuglyrenovation.jpg

 

This building is truly "pukey" or "à vomir"... or whatever, anything but "nice looking". Ugh. There's been out-of-period windows with contractor-grade frames punched through the wall; a horrible, horrible out-of-proportion/fugly postmodern clusterfuck of a mansard roof tacked on; an atrium window straight out of a Mississauga office park, circa 1970; and - last but not least - a cracking concrete foundation that suggests to me that the stonework is not original, but simply a cheesy fieldstone facade added by a poor, sad misguided landlord. I am actually getting nauseous as I type.

 

Wow. Just... wow.

Modifié par gars du new jersey
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I'm all for saving old buildings too, but this one is no big loss. Not all old buildings are worth keeping, and this one certainly is not. Just look at it. Horrible windows, cheesy stone facade, ugly roof, cheap doors, etc. I completely agree with gars de new jersey's evaluation of its architecture. On top of that Cyrus is right because the owner should be allowed to do as they please with their own property, provided it isn't of historical/cultural significance, which this one clearly doesn't have very much of!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ça sera un immeuble résidentiel de 4 étages pour 60 unités et 29 places de stationnements intérieurs (????). Je viens de passer devant et l'édifice est assez ordinaire.

Modifié par Malek
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ça sera un immeuble résidentiel de 4 étages pour 60 unités et 29 places de stationnements intérieurs (????). Je viens de passer devant et l'édifice est assez ordinaire.

 

Quoi seulement 29 places de stationnement ? Si tu veux je peux t'aider à faire la mise en page pour une nouvelle pétition en faveur de plus de places!!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ça sera un immeuble résidentiel de 4 étages pour 60 unités et 29 places de stationnements intérieurs (????). Je viens de passer devant et l'édifice est assez ordinaire.

 

Malek, est-ce que ça disait si c'était pour la phase 2 des condos dell'arte ?

 

Je suis passé devant le bureaux des ventes hier soir tard et il est vraiment beau (dell'arte)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

This building has historical and cultural significance?

 

I'm not specifically talking about this one. I do not know (yet) if it has any history. I said "tearing down anything", to which you replied by the positive, which means you would apply this logic to anything.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Malek, est-ce que ça disait si c'était pour la phase 2 des condos dell'arte ?

 

Je suis passé devant le bureaux des ventes hier soir tard et il est vraiment beau (dell'arte)

 

Non c'étais un avis de la ville, ça disait rien sur le promoteur.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quoi seulement 29 places de stationnement ? Si tu veux je peux t'aider à faire la mise en page pour une nouvelle pétition en faveur de plus de places!!

 

Ça vaut pas la peine, c'est un projet mineur pour gens à budget serrés (le promoteur a même pas les moyens de garder la façade de l'immeuble).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...