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Pont Samuel-De Champlain


mtlurb

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Sauf que ça doit coûter la peau des fesses... !!

 

Probablement, mais parfois, coûter la peau des fesses tu-suite c'est plus rentable pour plus tard. On l'a pas payé cher Champlain. Dans le temps. Mais aujourd'hui, ça nous revient dans le kisser, pis, en fin de compte, ça nous coûte ladite peau des fesses pour le construire deux fois!

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Et si on construisait tout simplement une autre île au milieu du St-Laurent?! :) Île de Champlain! Tu fais un gros pont d'un bord qui enjambent la voie maritime et un autre petit et joli de l'autre bord. Tu fous 10, 000 habitants là-dessus. Merci, bonsoir!!

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A transit users’ group says a new Champlain Bridge should have tolls for cars and two free lanes devoted to public transit.

 

Transport 2000 on Tuesday joined the “Champlain en chantier: Quand?” coalition, which is pushing federal parties to promise funding for a new bridge before the May 2 election.

 

It is estimated 200,000 people cross the federally owned Champlain Bridge every day, including about 40,000 riding in buses.

 

Transport 2000 president Robert Dubé said a new bridge should have four lanes in each direction. In each direction:

 

One lane should be reserved for buses and carpoolers with more than three occupants. During rush hours, this lane would be reserved for buses.

 

A second lane should be for a higher-capacity mode of public transit such as light-rail transit.

 

The other two lanes –for cars and trucks – should have tolls such as those on the new Highway 25 bridge. Due to open in May, that Montreal-Laval span will have electronic tolls. Motorists will be automatically charged without stopping at toll booths.

 

The Champlain en chantier: Quand? (Champlain Rebuilt: When?) includes South Shore municipalities, public-transit agencies, and groups representing business, car drivers and truckers.

 

A recent engineering study commissioned by Ottawa warned the Champlain is deteriorating at an alarming rate and raised the spectre of sections of the bridge collapsing, a risk compounded in the event of a major earthquake.

 

Experts say repairs can extend its life by 10 to 15 years. If a new bridge is built, it could take up to 15 years to complete.

 

The federal government has said it is awaiting a study about the bridge’s future. The study is considering whether it can be repaired or if it should be replaced by a new bridge or a tunnel.

 

That study will be delivered to Ottawa “within a few weeks,” a spokesperson for the federal agency that operates the Champlain said this week.

 

That means it could arrive after the May 2 federal election.

 

Last month, Ottawa announced it will spend $158 million over three years on Champlain repairs.

 

That announcement, which came after studies emerged raising questions about the bridge’s safety, angered South Shore mayors, who want money for a new bridge.

 

Transport Quebec on Tuesday also called on Ottawa to make public studies relating to the speeding up train service along the Quebec City to Windsor, Ont., corridor.

 

(Courtesy of The Montreal Gazette)

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selon les écologistes, l'hydroélectricité n'est pas de l'énergie propre !

 

Je pense pas qu'il serait possible de construire un barrage réellement rentable la. (du moins coût de constructions vs production). Il faudrait en plus probablement faire un barrage pour évité que trop d'eau soit dévier vers la rivières des milles îles et la rivière des prairies. Il faudrait peux être même réduire le débit de ces 2 rivières pour maximisé la production du point-barrage.

 

Imaginez les écologistes gueuler !

 

Mais sur le plan économique, ce serait surement très rentable à long terme sans parler qu'avoir une production à coté de l’île sécuriserait la ville en cas de panne majeur comme la crise du verglas. Elle ne suffirait probablement pas à toute la ville, mais elle pourrait alimenter les bâtiments prioritaire comme les hôpitaux et station de pompage. Ensuite, il serait possible d'alimenter en alternances les différent quartier pendant un moment le temps qu'il chauffe leur maison.

 

Mais surtout, cela ne servirait que partiellement pour le pont puisqu'il faudra de toute manière sur-élevé beaucoup la chaussé pour laisser passer les bateaux dans la voie maritime.

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