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Pont Samuel-De Champlain


mtlurb

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No pictures to share, but there's a huge construction zone next to the current Nuns Island bridge. Quite impressive. The replacement bridge is going to pop up anytime now! Didn't expect it so soon.

 

 

Nuns’ Island bridge work underway

 

MONTREAL — Construction has started on a new temporary span to replace the decaying Nuns’ Island Bridge.

 

The structure crosses a secondary St. Lawrence River channel, connecting the Champlain Bridge to Montreal Island

 

With six car lanes, a dedicated bus lane and a bike/pedestrian path, the new structure will cost $92.2 million.

 

The new span will open by the spring of 2015, said Glen Carlin, general manager of the Jacques Cartier and Champlain Bridges Inc., a federal agency.

 

The temporary Nuns’ Island bridge — going up next to the current one — will be demolished after a permanent new bridge is in place.

 

The permanent one will be built at the same time as the new Champlain.

 

The current Nuns’ Island structure is deteriorating “very quickly,” a 2010 inspection report found. There is major damage to the foundation and to expansion joints. The concrete deck would also have to be replaced.

 

Because of all that, $85 million to $100 million would have to have been spent on the current Nuns’ Island span within four years, Ottawa says. In addition, more money would be needed for maintenance. Aside from the cost, all of that expected work would have caused prolonged traffic headaches.

 

Building the temporary bridge now will save money in the long run, Ottawa says. In addition, it will help improve public transit, by adding a bus lane and eliminating a traffic light that causes traffic backups on the Champlain. Cars will be able to use it during construction of the permanent bridge and the new Champlain.

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Montréal a 16 ponts et tunnels, Manhattan en a 20. Il y a 1.3 million de personnes qui rentrent à Manhattan à tous les jours pour y travailler. Je ne pense pas qu'ils rentrent par les ponts...

 

T'es sérieux???? Es tu déjà aller a nyc?

 

Juste le pont de George Washington a plus de capacité que tous les ponts vers la rive sud. (J'exagère un peu, mais je suis pas loin).

 

Compte le nombre de voies et reviens nous dire que mtl se compare a nyc.

 

 

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Je ne voulais pas prétendre que Montréal avait la même capacité sur ses ponts et tunnels que Manhattan - je me suis mal exprimé. Mais je crois que Manhattan, per capita a moins de capacité que Montréal. Êtes-vous prêts à payer 10-13$ par passage comme sur le GWB?

 

Ce que je voulais dire c'est que j'en revienne pas qu'en 2013, malgré tous les examples sur cette planète, il y a encore des gens intelligents qui pensent qu'on va régler les problèmes de congestion en construisant des ponts/tunnels/autoroutes dans les grandes villes!!

 

C'est quoi votre plan les boys? Quels quartiers on devrait détruire pour ces nouveaux ponts et autoroutes? Pour combien de temps croyez-vous que ça va régler le problème? 5 ans? 10 ans? 30 ans?? Et on fait quoi quand ça va recommencer à jammer? Ou croyez-vous vraiment que ça va être réglé pour de bon??

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