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Station Bois-Franc - Discussion


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  • 4 semaines plus tard...
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  • 2 semaines plus tard...

Il est intéressant de voir dans le plan d'implantation qu'une nouvelle rue mènera par le sud à la station, à partir de Marcel-Laurin. :applause:

La station est située à l’intérieur du quadrilatère formé par les boulevards Marcel-Laurin, Keller, Henri-Bourassa et Toupin. 

Au sud, l’accès à la station sera possible par la nouvelle rue Wilfrid-Reid, par le boulevard Marcel-Laurin. Au nord, l’accès à la station sera possible par la rue Keller et le boulevard Marcel-Laurin. 

https://rem.info/fr/stations/bois-franc

PI_Station_Bois-Franc_FR.pdf

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La distance entre la plateforme de BF et le boulevard Toupin est plus que les distances entre plusieurs stations! Canora-VdMR, McGill-GC-GFT, Île-Bigras-Ste-Dorothée... 😁

Aussi Wilfrid-Reid existe déjà, mais sans nom.
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Thinking about it a little more, it’s a pity they didn’t plan for a central platform here. All the station cards for the Anse branch show an inflated travel time to the Airport, because “To get to [the Airport], you must transfer at Bois-Franc station from [Anse branch] station. We’ve added a conservative 10-minute connection time to our calculations.”

In Singapore and other places where the airport is on a spur, there’s a central platform between the main trunk and the spur’s track and one just crosses the platform; often, the connecting train arrives within seconds and zero time is lost.

👎🏻
 

 

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Il y a 1 heure, SameGuy a dit :

Thinking about it a little more, it’s a pity they didn’t plan for a central platform here. All the station cards for the Anse branch show an inflated travel time to the Airport, because “To get to [the Airport], you must transfer at Bois-Franc station from [Anse branch] station. We’ve added a conservative 10-minute connection time to our calculations.”

In Singapore and other places where the airport is on a spur, there’s a central platform between the main trunk and the spur’s track and one just crosses the platform; often, the connecting train arrives within seconds and zero time is lost.

👎🏻
 

 

How innovative! Reminds me of a similar concept on a trip I remember doing often. Two lines in crossing directions share a platform, so that people transferring only have to cross about a dozen meters.

I think the station in that remote place was called ... Lionel-Groulx 😉

Sérieusement, je ne comprends pas pourquoi des stations multi-modales n'adoptent pas des plateformes uniques. Faut-il lancer une demi-douzaines de projets d'études pour en évaluer les bénéfices?!?

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