Aller au contenu

My trip to Syria part 1 - initial contact with Damascus


mtlurb

Messages recommendés

  • Administrateur

I feel a bit nostalgic, last year in December I went to visit my home country for the first time since coming to Montréal.

 

I was shocked the moment I entered the "International" Airport of Damascus, I knew right away I was in a different planet.

 

I thought that my initial shock would pass away, but no, it went from one shock to another.

 

When I left Syria I was 7 years old, and I remember barely anything from there, while being born in Aleppo (second largest city), I lived all my life in a small town (300k) by the name of Al Qamishly on the border with Turkey and near Iraq.

 

That city became slowly invaded by poor and restless Kurds.

 

Everyone was telling me that Damascus was beautiful, modern, etc... well I can tell you that after seeing what Damascus was all about, I was not so thrilled to see the smaller towns and villages.

 

 

Oh well, here's the tale in pictures of a spoiled Montrealer in Syria:

 

 

IMG_6259.jpg

First signs of western influence, laughed my ass off:)

IMG_6262.jpg

IMG_6264.jpg

It is believed there's something like 4000 mosque in Damascus alone... thats alot of highrises ;)

 

IMG_6266.jpg

IMG_6267.jpg

IMG_6268.jpg

IMG_6269.jpg

IMG_6270.jpg

THis is the Parlimant of the Syrian Republic... I took the pic without being noticed by the secret service dudes near me in an unmarked white car:D

IMG_6271.jpg

A pedestrian only street, you can shop all you want :)

IMG_6272.jpg

IMG_6273.jpg

My host, Roudain :)

IMG_6274.jpg

One of the most if not most important shopping streets in Damascus

IMG_6275.jpg

IMG_6276.jpg

IMG_6277.jpg

IMG_6278.jpg

IMG_6280.jpg

The almighty Ministry of Economy and Trade... aka Mafia

IMG_6283.jpg

...err Club not Clup :)

IMG_6284.jpg

IMG_6285.jpg

Steets in eternal old Damascus:

IMG_6286.jpg

IMG_6287.jpg

IMG_6288.jpg

IMG_6289.jpg

IMG_6290.jpg

IMG_6292.jpg

IMG_6293.jpg

IMG_6294.jpg

In Montreal we call that a ruelle, but its almost ten time smaller... yes people do live here

 

IMG_6314.jpg

Notice the black exterior walls, they were white but because of the pollution they became black....

IMG_6317.jpg

IMG_6323.jpg

Satelite dishes paradise.......

IMG_6326.jpg

Notice the mountain in the background and the dark area at its bottom...

IMG_6338.jpg

the dark is in reality savage construction done everywhere without any control or restraint... sad, imagine the Mont-Royal like that...

IMG_6328.jpg

Commie blocks

IMG_6344.jpg

IMG_6350.jpg

IMG_6355.jpg

Thats inside a restaurant on top of the mountain, sadly its empty because no one goes out in "winter"

IMG_6356.jpg

The patio...

IMG_6365.jpg

Damascus at night from the mountain

IMG_6366.jpg

IMG_6367.jpg

IMG_6368.jpg

IMG_6370.jpg

IMG_6371.jpg

 

Day one is over, i will post more in the coming days...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

wow. j'avais jamais vu de photos de la syrie, j'imaginais que ça ressemblerais au Maroc.

Mais vu que tu as quand même été là bas jusqu'à l'âge de 7 ans tu devais quand même t'attendre un peu à ça non? Qu'est-ce qui ta le plus surpris?

 

sur certaines photos on dirais une petite ville européenne, particulièrement celle de la petite rue juste après celle du parlement syrien et les 3-4 après Roudain...

 

Il a l'air de faire assez froid...ça je m'attendais pas à ça

 

ce sont de belles photos, intéressant, ça fait différent des skyscrapers

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Administrateur

Bon je m'attendais un peu oui et non, j'avais 26 ans quand j'ai fait le voyage. Le peu de mémoire qui me reste sont de ma petite ville et non de la capitale.

 

Ce que je me rapelle c'est les bouts de rues ou je jouais avec mes cousins et amis, et l'école ou j'allais et la place ou il y a une statue dans un "round-about"... le reste c'est nébuleux ou me viens des parents.

 

Il fait pas si froid que ca, le mercure a descendu à zero, ce qui est la mort pour eux... hehehe

 

le reste du temps il faisait 10 degrés à meme 19 une fois (on est en décembre).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

cool.

 

c'est que je voyais certaines personnes avec des gros chandails et des petits manteaux alors je me dissais qu'il devait faire froid...mais en fin de compte c'est pas pire comme température pour un mois de décembre....on a presque connu ça ici cette année finalement

 

moi aussi quand je vais dans le nord de l'Espagne il fait genre 10 degrés et les gens on déjà des gros chandails et des manteaux...moi j'arrive de Montréal en t-shirt et ils capotent, je passe pour un malade

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Administrateur
cool.

 

c'est que je voyais certaines personnes avec des gros chandails et des petits manteaux alors je me dissais qu'il devait faire froid...mais en fin de compte c'est pas pire comme température pour un mois de décembre....on a presque connu ça ici cette année finalement

 

moi aussi quand je vais dans le nord de l'Espagne il fait genre 10 degrés et les gens on déjà des gros chandails et des manteaux...moi j'arrive de Montréal en t-shirt et ils capotent, je passe pour un malade

 

la réponse simple a ça c'est que les gens des pays chauds s'habillent très mal pour l'hiver.

 

Je me rapelle, j'étais au magasin qui appartient à Roudain (dans les photos) et ses employés étaient gelés DANS le magasin. moi j'étais ben correct.

 

Ils avaient des chaussures a semelle de cuir qui fait passer le froid à la place du caoutchouc, des vetements en cotton qui laissent passer l'air trop facilement. Leurs pantalons sont malades, tu mets ça la bas et c'est comme si t'est tout nu tellement que l'air ambient gèle les jambes.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Countup


×
×
  • Créer...