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Quand on regarde ca, tout se ramène à la manière que l'on produit notre électricité... Si toutes les voitures en circulation devenaient électriques, l'énergie demandée pour fournir toutes les batteries ferait davantage de GES avec les méthodes actuelles de production d'énergie... Même chose pour l'hydrogène qui est produit par l'électrolyse de l'eau et qui demande une quantité importante d'électricité...

 

LA SOLUTION: Fusion nucléaire :stirthepot::highfive: On aurait théoriquement besoin de genre 1-2 centrales dans le monde haha, la seule raison pourquoi il en faudrait plus seraient les pertes d'énergies qui seraient trop importantes sur de longues distances. :rolleyes:

 

PS: Nice l'usine à Candiac! Bien content.

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C'est effectivement impossible a l'heure actuelle de produire d'energie avec le fusion... mais le fission est extremement efficace (mais avec les questions de securite, ca devient un proposition quasi-rentable).

 

Le seul "carburant" qui est vraiment finite c'est l'uranium... chaque instant il y a moins d'uranium disponible sur la Terre... au moins avec le petrole, il est toujours regenere et reproduit... pourquoi pas le mettre au travail?

Modifié par Cyrus
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  • 1 mois plus tard...

Magna: des batteries moins chères sont la clé du succès de l'auto électrique

21 septembre 2010

 

article

 

Kristine Owram

La Presse Canadienne

Toronto

Le coût est toujours le facteur déterminant qui retient les consommateurs d'acheter des véhicules électriques, et tant et aussi longtemps que l'on n'aura pas trouvé des batteries moins chères à produire, les véhicules à émission zéro resteront des produits de niche.

 

C'est du moins ce que soutient Dave Pascoe, le vice-président de la division E-Car Systems de Magna International, la multinationale canadienne de pièces automobiles. «Quand les voitures électriques afficheront des performances et un coût équivalents aux autos à essence, on verra les consommateurs se tourner en grand nombre vers les modèles hybrides et électriques. On pourra alors parler de produits destinés au grand public», a-t-il indiqué lundi à Toronto à l'occasion d'une conférence sur la voiture électrique.

 

Pour l'instant, il faudrait selon M. Pascoe que le prix de l'essence franchisse la barre des 5$ le gallon (1,36$ le litre) pour que les consommateurs envisagent sérieusement l'achat d'un véhicule hybride. À ce prix, M. Pascoe estime qu'il faut environ trois ans pour amortir le prix supérieur d'une voiture hybride. Au prix de l'essence en vigueur aujorud'hui - environ 1$ le litre - la surprime associée à l'achat d'une voiture hybride est plutôt amortie en six années.

 

 

 

Selon M. Pascoe, plusieurs problèmes liés à la technologie des voitures électriques ont été récemment éliminés, mais les batteries demeurent très chères. «La durée de vie (des batteries) s'est améliorée, l'autonomie s'est améliorée, mais leur coût est demeuré prohibitif, a-t-il soutenu. Aux prix en vigueur aujourd'hui, les voitures électriques ne réussiront pas à percer le marché. Mais les coûts baissent, il y a donc de l'espoir.»

 

Magna E-Car Systems, qui est dirigé par le fondateur et président du conseil d'administration de l'équipementier canadien, Frank Stronach, a néanmoins annoncé lundi l'ouverture d'un centre de développement de véhicules électriques et hybrides à Auburn Hills, au Michigan. Le centre de développement travaille déjà sur plusieurs projets, dont la mise au point conjointe avec Ford d'une version électrique de la Focus. M. Pascoe a indiqué que Magna E-Car Systems avait au moins un autre projet en branle. Certains informations ont laissé entendre que l'entreprise canadienne a entrepris des pourparlers avec l'entreprise japonaise GS Yuasa Corp. dans le but de produire de nouvelles batteries destinées au marché européen.

 

«On va travailler avec des partenaires stratégiques, s'inspirant de leurs idées tout en développant nos technologies propres, a dit M. Pascoe. Les batteries étant la clé du succès des voitures électriques, c'est là-dessus que nous allons nous concentrer.»

 

75 modèles électriques d'ici 2015

 

Les voitures hybrides et électriques devraient représenter entre 7% et 12% du marché d'ici 2020, a indiqué de son côté Sarwant Singh, vice-president de Frost and Sullivan's, une firme de consultation automobile. Il estime que 47 constructeurs automobile vont lancer jusqu'à 75 modèles différents de véhicules électriques d'ici 2015, 35 d'entre eux venant de constructeurs chinois. «La Chine est une menace, et si on tient compte de leur technologie et de leurs plans d'affaires, ce pourrait représenter une menace pour l'avenir également, a soutenu M. Singh.

 

Pour permettre une économie d'échelle, M. Singh estime par ailleurs que le niveau de production de batteries devra atteindre 100 000 unités par année, un volume qui permettrait au manufacturiers de réduire leurs coûts de 50% à 70%.

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GREEN:

First Look: 2013 BMW Megacity Vehicle

 

BMW's Megacity Vehicle is finally taking shape with these official sketches that tease the electric car well before its 2013 arrival. Until now, BMW's Project i has merely been vague talk about future mobility concepts and electric vehicles for major urban areas. The sketches reveal the first car that will come out of BMW's electrification program as a dynamic but practical hatchback. For now, it's called the Megacity Vehicle (MCV). BMW says the edgy shape reflects a commitment to building fun and engaging cars, while the ultrashort overhangs emphasize a minimalistic design that optimizes vehicle efficiency and range. To complete the picture, our contacts in Munich have slipped us significant information about the car's powertrain, packaging, and pricing.

 

To maximize the MCV's range, BMW has focused on reducing weight with a carbon fiber passenger cell and aluminum chassis components. A lithium-ion battery with about 35 kWh of capacity is placed below the vehicle's floor and should deliver about 100 miles of range. Power will be delivered to the rear wheels through a rear-mounted 150-hp electric motor. Top speed is predicted at 95 mph.

 

2013-BMW-megacity-vehicle-sketch.jpg

 

While the sketches are ambiguous, Automobile Magazine has learned that the MCV will feature a four-door, four-seat configuration with rear "suicide" doors, like a Rolls-Royce. Length measures in at about 157 inches, roughly the same as a Ford Fiesta. The production vehicle is also rumored to be taller than the sketch leads on. An MCV concept car should appear on the BMW stand at the 2011 Frankfurt auto show in September.

 

BMW officials acknowledge that they're paying close attention to the prices of the Nissan Leaf and Chevrolet Volt. That said, it's unlikely the MCV will come near to the Leaf's $25, 280 price (after $7500 federal tax credit). Rather, buyers will pay a premium for BMW refinement and cachet similar to the markup between a 3-series and a Nissan Altima. That leads us to believe the MCV will cost between $30,000 and $40,000 after any government incentives. BMW classifies a megacity as an urban area with a population of six million to eight million people, but it's likely that the MCV will be sold in smaller (but still big) cities in the United States.

 

There's no official name yet, but we do know the MCV and future electric vehicles will be sold as BMWs under a sub-brand tag, similar to how the M badge is used for performance vehicles. Our sources hint that possible tags include e-range, i-range, or i-setta. Eventually, the electric-vehicle sub-brand will expand to include at least two more models. The smaller Intracity Vehicle (ICV) will be a two-door, two-seat car on sale in 2015. An Urban Commuter Vehicle (UCV) is slightly longer than the MCV, has four doors, and packs five people. It's due in 2017.

 

We've also been told by a BMW insider that Project i cars will eventually expand to include other powertrain options. One possibility would package a 35-hp combustion engine as a range extender, much like the Chevrolet Volt. Plug-in hybrids are also in the cards and would have a ten-mile electric range before relying on a three-cylinder gas or diesel engine to cover another 300 miles.

 

 

http://www.automobilemag.com/green/news/1007_2013_bmw_megacity_vehicle/index.html

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  • 1 mois plus tard...

London to Install 1,300 EV Charging Stations Starting Next Year

 

The streets of London are about to start sprouting electric vehicle charging stations left and right. London’s Mayor Boris Johnson just announced the launch of Source London, a program beginning next year that will aim to install 1,300 EV chargers by the end of 2013. As Autoblog Green pointed out, that’ll make EV charging stations outnumber gas stations in London — now that’s a transportation system that we can get behind.

 

Read more: London to Install 1,300 EV Charging Stations Starting Next Year | Inhabitat - Green Design Will Save the World

 

http://inhabitat.com/2010/11/15/london-to-install-1300-ev-charging-stations-starting-next-year/

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London to Install 1,300 EV Charging Stations Starting Next Year

 

The streets of London are about to start sprouting electric vehicle charging stations left and right. London’s Mayor Boris Johnson just announced the launch of Source London, a program beginning next year that will aim to install 1,300 EV chargers by the end of 2013. As Autoblog Green pointed out, that’ll make EV charging stations outnumber gas stations in London — now that’s a transportation system that we can get behind.

 

Read more: London to Install 1,300 EV Charging Stations Starting Next Year | Inhabitat - Green Design Will Save the World

 

http://inhabitat.com/2010/11/15/london-to-install-1300-ev-charging-stations-starting-next-year/

 

Thats interesting. I just wonder how much they will charge a kWh on top of paying for the parking space :confused:

 

It would be nice to see this happen in the city, guess it will only happen when more cars will have a plug in feature. Plus I wonder how much Hydro will charge, seeing its like 5 cents a kWh or something, that they charge for residential use of electricity.

 

Ahh... I just read the whole article. Paying yearly for unlimited charging is amazing at $161. At that price with our rates its like 3,220 kWh. If I am doing the math correctly, EV's can go 5 kilometers per kWh which is like 16,100 kilometers.

Modifié par jesseps
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Thats interesting. I just wonder how much they will charge a kWh on top of paying for the parking space :confused:

 

It would be nice to see this happen in the city, guess it will only happen when more cars will have a plug in feature. Plus I wonder how much Hydro will charge, seeing its like 5 cents a kWh or something, that they charge for residential use of electricity.

 

Ahh... I just read the whole article. Paying early for unlimited charging is amazing at $161. At that price with our rates its like 3,220 kWh. If I am doing the math correctly, EV's can go 5 kilometers per kWh which is like 16,100 kilometers.

 

 

Merci Jesseps pour tes calculs. En extrapolant un peu et en arrondissant les chiffres, on peut se dire sans se tromper que 20 000 km couteraient autour de $250 de recharge au Québec!

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Merci Jesseps pour tes calculs. En extrapolant un peu et en arrondissant les chiffres, on peut se dire sans se tromper que 20 000 km couteraient autour de $250 de recharge au Québec!

 

Still beats paying for gas lol True the EV cars will cost more at the start. What would you rather do, pay less for a car that uses gas and pay a ton of money for the gas or pay more for a car that runs on electricity and costs nothing to charge?

 

Tesla Model S (starting US$57500)

Tesla%20Model%20S.jpg

Range is around 260-482 km. The price is similar to a Lexus GS450h.

 

Toyota RAV4 EV (powered by Tesla Motors)

No picture yet. It debuts at the 2010 L.A Autoshow and should be on the market by 2012.

 

Aptera 2e (approx. US$40k)

0906_01_z+aptera_2e+front_three_quarters_view.jpg

Not sold in Canada yet.

Modifié par jesseps
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A kWh is just energy, the kWh per 100 km will vary just as much with electric cars as your L/100 km for liquid-fuel cars ;)

 

The actual energy in a litre of gas is about 10 kWh but it isn't comparable because of gasoline being heat energy that needs to be converted through a heat engine and electricity being actual work you can use right away.

 

The big problem there that nobody talks out loud about is that the heat engine is necessarily wasteful, but for us in Canada that waste is a good thing, so we can keep the windshield free of ice and keep ourselves warm in the winter... for an electric car, there is no waste heat to use to heat the cabin, you have to take electricity out of the battery and run some kind of heat pump, or if it is really cold, a resistor element. At the same time, the battery capacity is very low when it is very cold (same reason why so many people need to jump-start their car when it is -30 *C)... Everyone is quoting a "California range" of, say, 200 km but if you put that in Montreal in February what would you get?

 

Of course there was a parallel with the old Volkswagens that had the gasoline-fired heater for the inside, because the Hitlerheater didn't work very well in a nordic country...

 

Toyota Rav4-EV is coming back? I remember there were a bunch of them driving around in California in like 1997 :rotfl: I guess it would be built off a new Rav4 model of course...

 

Another concern is what happens with taxes, gasoline is heavily taxed, supposed to be for "road investment" but with electricity at home... of course if you have a diesel car, you could take the heating oil from your furnace too, but that was always very illegal to do...

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