Aller au contenu
publicité

900, rue Saint-Jacques – 62 étages


Feanaro

Messages recommendés

publicité
  • Réponses 3k
  • Créé il y a
  • Dernière réponse

Membres prolifiques

1 hour ago, internationalx said:

Not every building is going to have a connection to the RESO. And PB, Le 1000, are 1 block away, as has been mentioned; not exactly isolated.  

Even closer, we'll soon find a RÉSO access to SqVic station via the BNC.

And potentially even better eventually via the tower likely to be built on the western side of the SB, which would allow access to Bonaventure metro station + GC REM station (since Cité du Multimédia / Bernard Landry will be located further).

And although i'm not a fan of Coderre as a mayor, i must admit i love his party's idea of a pedestrian "high line" on the E side of the bridge-bldg.! It shall ideally comprise stairs + an elevator at each important arteries (StA, StJ, ND, Ottawa) between GC REM station and Wellington St.! 😃

25 minutes ago, prav0008 said:

The Marriott is not an office tower but a hotel like this one and yet is connected underground. I can buy the slip road reason though. 

Marriott, euh, ...AC? ...Château Champlain? ...Courtyard? ...Fairfield?  ...Renaissance? ...Residence inn? :silly:

I've guessed you meant the Château, but i'm sure you get my point! 😉

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

1 hour ago, FrancSoisD said:

And although i'm not a fan of Coderre as a mayor, i must admit i love his party's idea of a pedestrian "high line" on the E side of the bridge-bldg.! It shall ideally comprise stairs + an elevator at each important arteries (StA, StJ, ND, Ottawa) between GC REM station and Wellington St.! 😃

I have to admit I missed this campaign promise. Link?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

3 minutes ago, Fortier said:

Oh! Merci. J’aime bien cette idée, toutefois nous sommes plusieurs ici qui avons évoqué d’idées similaires.

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

19 minutes ago, Fortier said:

Ah! oui, je crois que mon esprit ait préféré enregistrer les fantasmes que nous sommes plusieurs à partager ici d'un highline surplombant le boul. R-B et sa mini-rambla, plutôt que cet axe qui sera redondant avec la promenade fluviale, déjà que le viaduc N-D comporte une généreuse offre de végétaux!

Allez, Denis et/ou Val, proposez de quoi pour les piétons sur le bâtiment-pont! 😃

🚈🚈🚈🚈|🚶🌲

P.S.: Ai-je rêvé, ou bien il y avait un escalier auparavant à l'est du petit bâtiment de l'école de cirque

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 7 minutes, FrancSoisD a dit :

Ah! oui, je crois que mon esprit ait préféré enregistrer les fantasmes que nous sommes plusieurs à partager ici d'un highline surplombant le boul. R-B et sa mini-rambla, plutôt que cet axe qui sera redondant avec la promenade fluviale, déjà que le viaduc N-D comporte une généreuse offre de végétaux!

Allez, Denis et/ou Val, proposez de quoi pour les piétons sur le bâtiment-pont! 😃

🚈🚈🚈🚈|🚶🌲

P.S.: Ai-je rêvé, ou bien il y avait un escalier auparavant à l'est du petit bâtiment de l'école de cirque

L'escalier est existant et c'est le seul pour monter sur le viaduc Notre-Dame (hors mis l'accès par le Vieux ou proche de Molson)

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

3 hours ago, FrancSoisD said:

Even closer, we'll soon find a RÉSO access to SqVic station via the BNC.

And potentially even better eventually via the tower likely to be built on the western side of the SB, which would allow access to Bonaventure metro station + GC REM station (since Cité du Multimédia / Bernard Landry will be located further).

And although i'm not a fan of Coderre as a mayor, i must admit i love his party's idea of a pedestrian "high line" on the E side of the bridge-bldg.! It shall ideally comprise stairs + an elevator at each important arteries (StA, StJ, ND, Ottawa) between GC REM station and Wellington St.! 😃

Marriott, euh, ...AC? ...Château Champlain? ...Courtyard? ...Fairfield?  ...Renaissance? ...Residence inn? :silly:

I've guessed you meant the Château, but i'm sure you get my point! 😉

What's your point? That you know your marriot hotels? 

  • Thanks 1
  • Sad 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...