Rocco Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 18 minutes ago, champdemars said: Je suis allé à Ottawa en fin de semaine, j’en profité pour essayer leur « métro léger » (entre guillemets puisque c’est techniquement un système de métro mais avec des rames de tramways) Et parlant des rames... elles grincent pas mal je trouve dans les courbes. C’est assez agressant. Est-ce à cause du plancher bas qu’on ressent à ce point les courbes? Je me demandais si le plancher haut du REM allait éviter ça. Fer sur fer... Il y en a pour vous dire que c'est smooth as butter.... Not. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 That would be me. If it’s done properly, it should be smooth and quiet. It’s done properly in cities around the world, so one would hope that as this is supposed to be Infra’s showcase system to model for prospective global customers, they will have done it properly. They can even boast, “Well, yes, it IS fuggly, but I mean come on! A full, modern metro for less than $100 million US per kilometre? Who can top that other than the Chinese?” 2 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rocco Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 Ride the Ottawa LRT: 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
SameGuy Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 Is that disagreeably loud? Compared to ours? This must be some form of cognitive bias; that ride was both smoother and quieter than on an Azur. 1 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Gaston Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 Il y a 14 heures, champdemars a dit : Je suis allé à Ottawa en fin de semaine, j’en profité pour essayer leur « métro léger » (entre guillemets puisque c’est techniquement un système de métro mais avec des rames de tramways) Et parlant des rames... elles grincent pas mal je trouve dans les courbes. C’est assez agressant. Est-ce à cause du plancher bas qu’on ressent à ce point les courbes? Je me demandais si le plancher haut du REM allait éviter ça. Ça grince dans les courbes parce qu'ils ont fait des courbes trop resserré car ça coute moins cher et/ou la localisation ne le permet pas. Par exemple a Toronto, ou on entend les plus gros grincements dans le métro, c'est autour de union station car c'est la ou il y a les courbes les plus serrées et c'est du a la configuration des lieu, avec les building autour il n’y a pas eu moyen de faire des courbes plus larges, si c'était un métro pneu ça n'aurait pas fait de bruit. Pour ce qui est du REM, de ce que j'ai lu des documents techniques des appels d'offres, l'infrastructure est une infrastructure ferroviaire dimensionné pour faire circuler des trains (caténaire, type de rail, raillons de courbure...) donc sauf exception, il ne devrait pas y avoir trop de bruits. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
C’est un message populaire. danny12345 Posté(e) 2 mars 2021 C’est un message populaire. Partager Posté(e) 2 mars 2021 Everytime I look at the confederation line in Ottawa, I wonder why they went with full grade separation (great) but tramways instead of a real metro? Were the savings really worth it? They can't have automation so it must be way costlier to operate. Their low platforms must not have been cheaper to build than elevated ones, yet they can't be refurbished for metro cars so they're stuck with trams. 4 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rocco Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 So glad to have proper train/metro cars with the REM. Much more beefy and sturdy. Its so weird to see a tram wagon running on huge dedicated train tracks. Doesnt fit at all. 2 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
FrodoMTL Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 (modifié) 2 hours ago, danny12345 said: Everytime I look at the confederation line in Ottawa, I wonder why they went with full grade separation (great) but tramways instead of a real metro? Were the savings really worth it? They can't have automation so it must be way costlier to operate. Their low platforms must not have been cheaper to build than elevated ones, yet they can't be refurbished for metro cars so they're stuck with trams. Because Ottawa's Confederation Line (soon to be "Line 1" as they construct and open lines 2, 3, and 4 in the next few years) was originally designed to be an at-grade line with street crossings, much like a traditional tramway. However, when the design was finally converted to full grade separation, they had already placed the orders for Alstom Citadis LRVs and could not back out of it. Hence, you have this weird combination of a metro-like infrastructure but operated with LRT-style vehicles (not uncommon in many of the new U.S. LRT systems like Seattle). The positive news is that Ottawa Line 1 at least achieves full grade separation, which is not something the Toronto Line 5 Eglinton LRT will get even with $12 billion + sunk into that project... Just shows the importance of making the "right" decision from the start, because these things could have decades of downstream impact on the future usability of the system. And yes, I'm glad REM-A went with 1) full grade separation 2) full automation 3) metro-style rollingstock. Modifié 2 mars 2021 par FrodoMTL 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rocco Posté(e) 2 mars 2021 Partager Posté(e) 2 mars 2021 And we are the first to have full scale portes pallières in North America. I still can't beleive how retarded mass transit is in North America. 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
trainsforever8 Posté(e) 3 mars 2021 Partager Posté(e) 3 mars 2021 I wonder when we will see more images of the trains being tested. I am particularly looking to see if they are going to sound exactly like the ones on Sydney's Metro! 3 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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