Aller au contenu
publicité

'Discover Montreal' Videos


Messages recommendés

publicité
il y a une heure, Chris1989 a dit :

I did! But it's already three years old, I've come across so much amazing footage since then I may have to do a re-edit :) 

 

Here's my newest, a big video exploring Vieux-Montréal and many of the historic structures in the area, with tourists who are truly blown away by what they see. It got me thinking that Old Montreal should (like Vieux-Quebec) be designated a UNESCO World Heritage site at some point in the near future...

 

@Chris1989 you are the Best. Wow and ReWow. Very well done. The Mtl tourist office should hire you !

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I had so much footage from Old Montreal about different spots I also made a little video about Le Petit Dep, which claims to have been around since 1822. I assume it was a general store that's been open in that spot since 1822 and not this actual shop, but still cool! 

 

  • Like 3
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Beau petit vidéo sur ce charmant commerce que je ne connaissais même pas. Bien sur on est loin du dépanneur traditionnel de quartier car on est davantage dans un mélange de café, boutique souvenir de produits québecois que dans un dep.  Mais le concept est très intéressant, la facade est très belle et c'est un endroit qui a franchement de la gueule. De plus, j'aime bien découvrir des endroits que je ne connais dans ma propre ville donc en cela je te dis bravo.

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On 2020-12-19 at 12:01 AM, steve_36 said:

Beau petit vidéo sur ce charmant commerce que je ne connaissais même pas. Bien sur on est loin du dépanneur traditionnel de quartier car on est davantage dans un mélange de café, boutique souvenir de produits québecois que dans un dep.  Mais le concept est très intéressant, la facade est très belle et c'est un endroit qui a franchement de la gueule. De plus, j'aime bien découvrir des endroits que je ne connais dans ma propre ville donc en cela je te dis bravo.

Merci Steve :)

I went to film school and always loved this Canadian classic, so with Christmas here decided to make a different type of video - a love letter to an iconic Christmas horror film, with a small creepy Montreal connection. This might not be for everyone! 

Spoiler Warning for Black Christmas (1974)

Merry Christmas! Joyeux Noël à tous!

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...