chris Posted November 11, 2018 Share Posted November 11, 2018 3 hours ago, thenoflyzone said: Porter is on record saying that they are not interested in YHU. I don't see airlines already serving YUL adding YHU. Doesn't make financial sense, unless you plan on moving operations to YHU completely. AC, TS, WS, WG and PD won't leave YUL for YHU. That's a fact. So starting operations at a second Montreal airport for those airlines is very unlikely. All that YHU can hope for is attracting ULCCs with their lower airport fees. That's all. Lets see if Canada jetlines will be around by the time the new terminal building at YHU opens. Let's see if they even get off the ground. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesseps Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 On 2018-11-10 at 10:53 PM, chris said: Let's see if they even get off the ground. They may get off the ground now, because foreign ownership is now capped at 49%. Flights in Canada might be cheaper by 2100 and who knows by that time, the hyperloop might be a reality. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesseps Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Another ULCC will be launching in 2019 and has some big names behind it, especially Indigo Partners which has controlling interest in: Frontier and WOW. Read: https://www.bnnbloomberg.ca/enerjet-relaunching-as-new-ultra-low-cost-airline-in-2019-1.1186553 So it is possible that Saint Hubert will see other ULCC flying from St Hubert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 https://jetlines.ca/2019/02/canada-jetlines-announces-planned-routes-out-of-montreal-saint-hubert-longueuil-airport/ Canada Jetlines Announces Planned Routes out of Montreal Saint-Hubert Longueuil Airport 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 D'après l'article (et ainsi que répété à maintes reprises dans différents médias): "The airport’s location is closer to Montréal’s business and leisure core than Montréal’s main airport, Pierre Elliott Trudeau International Airport" En réalité, d'après Google Maps: Place Ville-Marie - YUL = 18 km, 25 min ce matin (8am) Place Ville-Marie - YHU = 17,7 km, 27 min ce matin (8am) Cet argument du "plus proche" m'a toujours paru bizarre... ça ressemble pas mal à une légende urbaine / croyance populaire non soutenue par des faits. Source: https://goo.gl/maps/ddQCcbevaeu https://goo.gl/maps/PYbWnBLiJcC2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 32 minutes ago, bob said: D'après l'article (et ainsi que répété à maintes reprises dans différents médias): "The airport’s location is closer to Montréal’s business and leisure core than Montréal’s main airport, Pierre Elliott Trudeau International Airport" En réalité, d'après Google Maps: Place Ville-Marie - YUL = 18 km, 25 min ce matin (8am) Place Ville-Marie - YHU = 17,7 km, 27 min ce matin (8am) Cet argument du "plus proche" m'a toujours paru bizarre... ça ressemble pas mal à une légende urbaine / croyance populaire non soutenue par des faits. Source: https://goo.gl/maps/ddQCcbevaeu https://goo.gl/maps/PYbWnBLiJcC2 I happen to totally agree. YHU never seemed closer to me to downtown than YUL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nephersir7 Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 il y a 35 minutes, bob a dit : n réalité, d'après Google Maps: Place Ville-Marie - YUL = 18 km, 25 min ce matin (8am) Place Ville-Marie - YHU = 17,7 km, 27 min ce matin (8am) Par le pont victoria, c'est 16km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 il y a 1 minute, nephersir7 a dit : Par le pont victoria, c'est 16km Ok. Reste que c'est seulement 2km de moins que YUL (~10%), en prenant un pont qui n'est pas nécessairement ouvert au moment requis (ex: résident de Mtl qui veut se rendre à YHU le matin). Je trouve ça très marginal. Une fois le REM en service, YUL sera d'après moi largement plus accessible que YHU, et en particulier nettement préférable pour les voyageurs d'affaires. L'argument de l'article "Closer to Montreal's business core" est donc très limite aujourd'hui, et totalement fallacieux dans un avenir proche. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helios_the_powerful Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Ce genre de calculs là ne prend habituellement pas comme point de repère le centre du centre-ville, mais le point le plus près du centre-ville (comme les villes de banlieues qui se disent à 15 minutes de Montréal ou Laval, il calculent le point au milieu du pont). Dans ce cas, YHU est à environ 13km de l'arrondissement Ville-Marie (ou même de Berri) alors que YUL est à 17km de Ville-Marie (Atwater). On peut s'obstiner longtemps sur lequel est le plus accessible après ça, mais physiquement St-Hubert est plus près. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LindbergMTL Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Je me demande si l'arrivée de Amazon à Varennes (avec tout le développement connexe qui va s'y attacher) va avoir un impact positif sur ce petit aéroport? Peut-être même jusqu'au centre-ville de Longueuil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
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