Jump to content

Recommended Posts

Calgary airport surpasses Montreal, becomes Canada's third busiest

 

 

By Gina Teel, Calgary Herald

 

YYC, otherwise known as the Calgary International Airport, reported a 2.0 per cent jump in passenger volume in 2008, enough to see it move up to become Canada’s third busiest airport.

 

The increase in passenger traffic in2008 pushed YYC to 12.5 million passengers annually, moving YYC to the third busiest airport in Canada, after Toronto and Vancouver.

 

In 2007, the Calgary International saw 12.2 million passengers, rendering it Canada’s fourth-busiest airport behind Toronto, Vancouver and Montreal.

 

During 2008, the airport welcomed Lufthansa and Mexicana Airlines with new scheduled non-stop service to Frankfurt and Mexico City, respectively, YYC said.

 

Most recently, KLM announced new service to Amsterdam beginning May 2009, increasing passengers’ options for non-stop service to Europe.

 

Garth Atkinson, president and chief executive of the Calgary Airport Authority, said the airport is well positioned to continue to grow and develop as Alberta’s economic gateway to the world.

 

“YYC will continue to move forward with our mandate to focus on growing Calgary International Airport to meet the needs of our growing community and region,” he stated.

Link to comment
Share on other sites

on s'en fiche c'est pas une ville internationale,après lé pétrole le désert et une ville fantome dans quelques années....ville isolée,avion obligatoire pour s'y rendre.....trafic international à des dizaines de milliers de miles de Montréal....si ça leurs fait plaisir entre deux vaches et un derrick de pétrole......aux innocents sans culture les mains pleine...

Link to comment
Share on other sites

A well who cares YYC will never even come close to the amount of International passenger traffic YUL handles.

 

Good Job YYC. I read in an article last week that Alberta is starting to feel the depression. If a few year when Calgary stops its boom YUL will take over aging. Remember nothing lasts for ever as goes of oil.

 

 

from yulaviation

Link to comment
Share on other sites

Phoenix,detroit ou minneapolis ont bien plus de passagers(34,35 et 36 millions)que par exemple Boston ...entre nous c'est qui la vraie grande ville universitaire internationale entre ces 4 villes la ?idem vis à vis de Montréal versus calgary ou même Vancouver

Des trous comme Denver,las vegas ou orlando ont plus de passagers que Boston ou Washington..philadelphie...c'est juste du à l'éloignement,au manque d'autres types de transports et à la politique de 'hub and spoke' des compagnies Us....rien d'un trend ou d'un miracle

Link to comment
Share on other sites

5 ans ?Tu rigoles?Dés cette année car leur 'oil'traffic va s'éffondrer bien plus que celui plus stable de YUL....les 'mono industrie' cities on voit ce que cela donne ..genre detroit avec l'automobile..quand le 'trend' ne marche plus ....montreal est devenue une ville très diversifiée et très 'services' tout en gardant une industrie et un port très actif....on a traversé toutes les crises depuis des siècles et on est toujours la même mieux qu'avant...

Link to comment
Share on other sites

de YUL tu vas vers Paris jusqu'à 10 fois par jour en peak l'été,4 fois vers Londres (daily),bruxelles,amsterdam,munich,francfort,genève,zurich,marseille,nantes,malaga,barcelona,madrid,lisbonne,lyon,rome,venise,dublin,moscou,bordeaux,nice,athènes,vienne,prague,amman,casablanca,alger,le caire etc etc ..ne parlons même pas des caraibes,du mexique,du chili ....cota rica,colombie,venezuela.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...
adblock_message_value
adblock_accept_btn_value