Jump to content

Recommended Posts

Tiens, je n'avais pas vu ce thread! J'ai changé mon veux Malibu '97 au début du mois de septembre dernier, après qu'il m'ai lâché éhontément sur un chantier (233 000km de poussière, c'est dur sur un moteur!), et j'ai acheté une voiture que j'ai toujours trouvé "bad ass".

 

thumbs-Dodge-Magnum-RT-4WD-5.jpg

 

Ce n'est pas le mien, mais presque, la seule différence étant les rampes de porte-bagage sur le toit. 5,7L, 340hp, 395lbft de torque, propulsion, j'adore!

 

 

Mon cousin a acheté le même véhicule, et il est très satisfaits!

Link to comment
Share on other sites

T'sé Yara. ça nous arrive de te triater de hippie ou d'écolo ou de granola, mais le fait que tu utilises ta bicyclette pour te rendre au boulot est une excellent chose. Les gens devraient être encouragés à le faire...pas être pénalisé parce que ils ne le font pas! Ce qui me chicotte, c'Est quand on dit que TOUT le monde devrait le faire. Comme OursNoir l'a mentionné...il y en a d'entre nous qui ne peuvent se permettre ça. Ça va mal inviter 2 clients avec un vélo. Pour certains d'entre nous, l'auto est le seul moyen de transport

 

Je comprend ça Habsfan. Par contre je ne suis absolument pas convaincu que la majorité des automobilistes qui sont sur la route ont vraiment besoin de prendre leur voiture. Si on offrait une alternative acceptable de l'offre en TEC combien de voitures pourrions-nous retirer de la route ?

Cela étant dit, quand je ne prend pas ma bicyclette je prend le métro et il est déjà engorgé aux heures de pointes. Je vois mal comment augmenter sa fréquentation !!

Malek : pour une raison que je n'arrive pas à expliquer je trouve que la plupart des produits de Ford sont presque laid mais ils sont néenmoins attrayants. Ils ont de la gueule -les camions particulièrement. Ford offre les voitures les plus originales des Trois Grands et il y a un "style-maison". Même sans le logo de la compagnie, on pourrait arriver à identifier leurs produits.

Link to comment
Share on other sites

Ils utilisent souvent une thématique design qui couvre l'ensemble de leur gamme.

 

Ils ont aussi quelques éléments designs qui reviennent pour chaque modèle, même sans le logo tu saurais que c'est une ford.

 

Par exemple la grille avant à trois lames, c'est typiquement ford.

Link to comment
Share on other sites

Moi j'ai un Ford Escape 2002 XLT 4x4

 

Je dois vous dire que je l'adore, même si je suis dans le traffic, je suis bien confortable et je ne veux pas le changer. J'ai même fait un cadeau à mon camion y a un mois, une nouvelle radio-gps-téléphone avec connexion Ipod, vraiment cool! Pas raisonnable, mais que voulez-vous, je suis encore jeune! Et tous les gadgets je ne peux résister.

Link to comment
Share on other sites

Moi j'ai un Ford Escape 2002 XLT 4x4

 

Je dois vous dire que je l'adore, même si je suis dans le traffic, je suis bien confortable et je ne veux pas le changer. J'ai même fait un cadeau à mon camion y a un mois, une nouvelle radio-gps-téléphone avec connexion Ipod, vraiment cool! Pas raisonnable, mais que voulez-vous, je suis encore jeune! Et tous les gadgets je ne peux résister.

 

Automatique ou manuel? J'aime bien ces petits camions, mais uniquement avec la boite manuelle, sinon on se sens pas en contrôle du régime moteur, et ça parait sur les accélérations car c'est tout de même un petit moteur pour cette masse à trainer. Ça se débrouille bien dans la bouette, mais il a tendance à flotter si on va trop creux :silly:

Link to comment
Share on other sites

Automatique ou manuel? ... ça parait sur les accélérations car c'est tout de même un petit moteur pour cette masse à trainer. Ça se débrouille bien dans la bouette, mais il a tendance à flotter si on va trop creux :silly:

 

Modèle automatique, je te dirais que côté accélération c'est quand même acceptable, c'est un V-6.

 

Me suis amusé dans la neige, sur la glace, dans les montagnes non recommandé et aussi dans le sable(beach) jamais eu de trouble!

 

Ce n'est pas une voiture, je ne fais pas Montréal-Québec en 1hr30 min (comme avec la Supra de Toyota... Mais enfin.... J'ai du survivre avec un seul point longtemps. Je me tenais les fesses serrées.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

June 12, 2009, 7:00 AM

Ford Taurus SHO: The 2009 Esquire Car of the Year

 

 

Buzz up!

Surprised? We were, too. But when we went looking for a vehicle that was at once fun, good-looking, attainable, and capable of shortening your breath, the choice for our first-ever car of the year was a unanimous one.

 

By Ezra Dyer

[more from this author]

 

ford-taurus-sho-0709-lg2.jpg

 

Picking a car of the year is not a scientific business. It's about priorities. If you're a single guy with an unlimited amount of dough, you should get an Audi R8. If you hate fun as much as you love patchouli, buy a hybrid. (Or for a green car that actually kicks ass, see the BMW 335d.) And if you're a subscriber of Mexican Drug Lord Quarterly, your car of the year would definitely be the Knight XV, a $295,000 armored SUV that looks like something you'd buy if DMX were mad at you.

 

Here at Esquire, we have our own set of priorities. First and foremost, we believe the car of the year should be able to stir the ol' loins — you need to feel a little tingle of excitement every time you grab those keys. Yet, unlike the $115,000 R8, it should also be attainable for most men. Our car should be sharp enough to impress a date and restrained enough to park next to your boss. It's a vehicle that is thrilling but not profligate, handsome but not faddish. We wanted to select a car that fulfills the mundane, practical needs of year-round transportation but also packs enough beans under the hood to give you a queasy feeling when you realize the guy in the Porsche is instigating a race — and you're about to take him up on it.

 

After much driving and much debate, there was only one conclusion: The Esquire Car of the Year is the 2010 Ford Taurus SHO.

 

We were as surprised as you are.

 

This new SHO — which stands for Super High Output — comes from a company that's in a far different place than the firm that designed the Taurus of your rental-car memory. Ford used to build Jaguars, Aston Martins, Land Rovers, and Volvos. With all the premium brands except Volvo sold off (and Volvo most definitely on the auction block), the company is rapidly heading to a place in which its most advanced technological efforts aren't directed toward Aston V-8 Vantages or Range Rovers but actual Fords. Imagine that.

 

A few years back, Ford might've thought twice about putting massage seats in a Taurus when such an option wasn't available for Jaguars. Or it might've detuned the top-spec motor to keep a respectful distance between the lowly Taurus and the Volvo S80. But now this is it. This is the flagship. So Ford came at it with both barrels.

 

The SHO offers massage seats that improve on Mercedes's system by including the whole seat, not just the back. (They're heated and cooled, too.) It has a blind-spot warning system on the outside rearview mirrors. Adaptive cruise control flashes a heads-up warning on the windshield when you run up on slower traffic, and another radar system scans for cross traffic when you're backing out of a parking space. That's all quite nice, but you don't buy a car strictly because it has massage seats. (Okay, maybe you do.) The reason we care about the new Taurus can be boiled down to four words: Looks good, goes fast.

 

Here we have an affordable American sedan that benchmarks not the Chevy Impala or Hyundai Sonata but the Audi A6 and BMW 535xi. The BMW, for instance, offers all-wheel drive and a twin-turbocharged, direct-injected 300 hp six-cylinder for about $54,000. The SHO also uses all-wheel drive and a twin-turbo, direct-injection six-cylinder, but it puts out more power — 365 hp — and costs $16,000 less than the 535xi. The fact that a Taurus is cheaper than a 5-Series isn't news. But the fact that it plays on the same field technologically is crazy.

 

And this is also the best-looking Taurus since the 1980s original, which was so radical that it promptly showed up in RoboCop. The SHO recalls the crisp, badass Ford Interceptor concept car of a few years back. It looks strong and well proportioned, a shape that implies power.

 

And this time around, the power is definitely there. Ford considered putting a V-8 in the SHO (likely the Yamaha-built number found in the Volvo XC90) but ultimately decided to go with its own 3.5-liter turbo V-6, dubbed EcoBoost. The rationale was simple: With turbos on a direct-injected V-6, you get V-8 power with V-6 fuel economy. Floor the gas on the SHO and you're smoothly squeezed back in the seat as the motor builds power, the turbos whistling faintly in the background. The all-wheel-drive system and six-speed automatic put the power down with no wheelspin. It's all very refined. This is deceptive speed, the kind where you look down at the speedometer and realize that ten seconds with your foot to the floor will amount to jail time if you ever get caught. The SHO is a sleeper — a vehicle you can live with every day that happens to have a secret under the hood.

 

Divested of its luxury brands, Ford is all-in on the business of building Fords, and the SHO is one of the first results of that newfound focus — a $38,000 American sedan that stacks up against the big-money German autobahn slayers. It's almost too bad, in a way: The Taurus SHO would've made a pretty good Jaguar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...