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Échangeur Turcot


WestAust

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Un extrait d'un article sur les ouvrages d'art en ingénierie qui tendent à se faire plus jolis. On y parle d'un concours pour le pont Champlain et de l'échangeur Turcot:

 

«Un pont a même été jeté entre l'Europe et le Québec. Michel Virlogeux, l'ingénieur du viaduc de Millau, a été invité à participer aux études préliminaires des viaducs à haubans du nouvel échangeur Turcot. De concert avec des firmes de génie-conseil québécoises, le bureau d'architectes français spécialisé en ouvrages d'art Lavigne et Cheron a contribué aux propositions pour l'Étude de préfaisabilité portant sur le remplacement du pont Champlain, parmi lesquelles d'élégants ponts à haubans.

 

Les ingénieurs québécois sont eux aussi du combat pour des ouvrages qui comptent. La présidente de l'Ordre des ingénieurs du Québec, Maude Cohen, était une des signataires de la lettre qui appelait à un concours pour un nouveau pont Champlain à l'architecture significative, en novembre dernier. «Quand on parle de développement durable, on veut quelque chose qui a une valeur sociale, économique, et qui laisse un héritage, plus que seulement une oeuvre d'ingénieur, soutient-elle. C'est beaucoup plus agréable, aussi, pour un ingénieur, de faire quelque chose de beau.»

 

http://lapresseaffaires.cyberpresse.ca/portfolio/ingenierie/201202/29/01-4500886-le-genie-de-lesthetique.php

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  • 1 mois plus tard...
Transport Quebec is closing more lanes in the Turcot Interchange for several months so it can repair elevated structures.

Two ramps will be affected:

 

* One of two lanes on the ramp linking the Ville Marie Expressway (Highway 720) eastbound to Highway 20 eastbound will be closed from April 11 until November.

 

* One of two lanes on the ramp linking the Ville Marie westbound to the Décarie Expressway (Highway 15) northbound will close on April 13 until September.

 

These closures are in addition to an already-announced closure. One of two lanes of the Décarie northbound ramp in the Turcot Interchange closed on Tuesday until December.

 

In November, Transport Quebec warned that 2012 would see an unprecedented number of lane closures as work continued to repair the crumbling structures.

 

The department said lanes would have to be closed on five ramps for major repairs in 2012.

 

Read more: http://www.montrealgazette.com/More+Turcot+lanes+shut+several+months/6418115/story.html#ixzz1rD6OtHb4

 

This is going to be enjoyable.

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  • 4 semaines plus tard...
Ca semble très similaire avec ce qu'on a en ce moment, seulement moins élevé est-ce je me trompe?

 

Moins eleve, toutes les sorties à droite, la partie de la 20 entre turcot et st-pierre du bon coté

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et aussi on dirais que la 20/720 traverse l'échangeur à 3 voie au lieu de 2 en serpentin comme actuellement.

 

La 10/15 vers décarie semble être seulement à 2 voie, mais je pense qu'ils ont calculer qu'un bon % de gens vont changer pour la 20 à cet endroit.

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http://www.montrealgazette.com/Turcot+Interchange+budget+stays/6566237/story.html

 

 

The Gazette May 4, 2012 10:23 AM

 

6566370.bin

An artist's conception of an underpass in the reconstructed Turciot Interchange.

Photograph by: Transport Quebec

 

MONTREAL – The budget to overhaul and rebuild the Turcot Interchange remains at $3 billion, Quebec Transport Department officials said Friday as they revealed the final design for the massive highway project.

The elevated interchange looming over St. Henri and Côte St. Paul was completed in the late 1960s and is to be rebuilt as a surface network. The work is expected to be completed by 2018.

 

The final Turcot design unveiled Friday has a few changes from the one introduced in November 2010.

 

The reconstructed Turcot will feature 145 kilometres of lanes in total, up from 128 kilometres in the original plan. The new version will be 10.2 kilometres long, however, slightly shorter than the current 10.5 kilometres.

 

But it will have 69 per cent less structural material than the existing interchange.

 

The Turcot’s makeover will result in 6.3 kilometres of bike paths and wider sidewalks for pedestrians along the St. Jacques Escarpment, and 17.3 kilometres of reserved bus lanes. As well, there will be 31.5 hextares of green space.

 

Transport Quebec says it will add four kilometres of sound barriers to the Turcot, and decreasing traffic noise by an estimated 83 per cent.

 

The new Turcot plan reserves a corridor for a proposed tram line along Notre Dame and St. Ambroise Sts.

 

A bike path along Pullman St. would connect St. Henri and Montreal West. The CN railway (and a possible rail shuttle to Trudeau airport) would run north of Highway 20.

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Le site web a été refait avec les nouveaux plans, images et maintenant une section pour les travaux presentements en cours.

 

http://www.turcot.gouv.qc.ca/

 

Je vois entoucas que je viens de me faire passer un tram direct à ma porte! Je sais pas si je dois aimer cela ou non!

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711ms3.jpg

 

Here is one of the angles (view going West).

 

6 years of headaches, this should be fun. I can't wait to see what Montreal will be like by 2020-2025. I guess better late than never, right?

Modifié par jesseps
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