Jump to content

Alternatives au REM de l'Est


samuelmath

Recommended Posts

3 minutes ago, Fortier said:

Voie ferroviaire: facile à excaver.

232A211C-6705-4F7F-B833-3A463A06EAB5.jpeg

3DDBF163-4918-4EA2-887C-BE46DFB53712.jpeg

2FD7D507-4358-4037-BD30-BFBE2070002C.jpeg

Si je ne m'abuse, cette emprise est encore en fonction pour le transport des marchandises. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

il y a 25 minutes, Rocco a dit :

Si je ne m'abuse, cette emprise est encore en fonction pour le transport des marchandises. 

C’est vrai que ça s’est jamais vu une emprise ferroviaire en fonction à Montréal se faire transformer en REM! ;) 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Fortier said:

C’est vrai que ça s’est jamais vu une emprise ferroviaire en fonction à Montréal se faire transformer en REM! ;) 

Tu confonds emprise ferroviaire de transport de voyageurs avec emprise ferroviaire de transport de marchandises. Méchante nuance.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I brought up this idea a couple of months ago on the Eastern REM (line B) - General discussion and someone pointed out that it would cut off pedestrian traffic to and from the river. There are currently four entrances from de la Commune to the river so one solution might be to create pedestrian bridges over the tracks, commonly seen in England.

image.png.a94b73e9513f7fac387a2eefe2c71f8f.png

Peter Moore, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=100164062  credit 

Wetheral_Station_ (geograph_5942657) .jpg

Edited by Doctor D
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...