Aller au contenu

Transports en commun - Discussion générale


mtlurb

Messages recommendés

  • 2 semaines plus tard...
  • 2 semaines plus tard...
  • 3 semaines plus tard...

Biometric scanning is a game-changer for travel. It took me four seconds to get through US immigration using the Global Entry “kiosk” at LAX last month coming back from Sydney. Walk up, it scans your face, and before you can put your glasses or hat back on, the CBP officer nearby calls your name and says, “Good to go.”

Facial recognition for boarding flights isn’t quite that fast yet, but it has improved a lot since the first tests a couple of years ago. Because of the need to centre one's face in the image on these smaller, portable systems, right now it takes about as long as scanning the barcode on a boarding pass; but because there’s no fumbling around for the boarding pass or opening it up in a digital wallet, and no need to open one’s passport to the picture page for verification by an airline agent anymore, it’s already quicker than the old system.

  • D'accord 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour l'international ou la carte de crédit, ça me va. Les déplacements en métro, les caméras de surveillance dans les rues de Londres, je me questionne. J'avoue que c'est très pratique et efficace.

Modifié par Brick
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Administrateur
Just now, Brick said:

Pour l'international ou la carte de crédit, ça me va. Les déplacements en métro, les caméras de surveillance dans les rues de Londres, je me questionne. J'avoue que c'est très pratique et efficace.

Je suis pas à l’aise aussi…. Du biométrique pour le métro bof… déjà qu’une carte de crédit c’est déjà assez invasive. 

  • Like 3
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...