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Montréal-Trudeau consolidates its position as an international hub


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It's not really a tough conversation... Increased competition reduces airfares and improves the synergies between cities. That's great. 

However, the gulf states subsidize their airlines, which is unfair in this free market. 

Air Canada has a good product, and a solid base of loyal customers. I don't see a reason why they wouldn't be successful, even with open skies agreements with other countries (except the above mentionned gulf states)

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No they're not... air fares are much different than regular, commodity prices... The demand is much more elastic, and people are incredibly price sensitive... 

It's much easier to upsell when it only cost a couple of dollars more for locally grown products. It's much more difficult to attract customers if your product is several hundred dollars more... 

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The issue of whether a specific airline is providing unfair competition on international routes has to be resolved at an international level; not by a National government. A Canadian airline has lots of natural advantages, unavailable to airlines from other national carriers, which would also have to be taken into consideration.  (educated workforce, long-standing brand, natural national market...which is inapplicable in most Gulf States, built-in customer base due to large distances and dispersed population, several major cities to draw from, cheap electricity, etc.) Most of these are unavailable for a carrier from a Gulf Sate or from many other parts of the world. So they will bring their own value added advantages and, when necessary,  it will be up to international authorities to determine whether or not they have an unfair advantage. For example, is it really unfair for a government to provide subsidies? Sometimes yes, sometimes no.

If AC authorities are not defending their turf and are not presenting arguments to the Canadian government as why a certain airline is providing, in their view, unfair competition, then they are not being responsible to their shareholders. The Canadian government however, has a double-barrelled interest; yes, to protect important jobs in the airline sector, but also to ensure that Canadian consumers have the best possible choices. In the current protectionist environment, it is the consumer who loses out.    

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So far, West Jet has not learned how to compete for Quebec customers. Its `aw shucks` western image is meaningless here. Too bad. We need internal competition in order tp get the prices down ...especially for traffic to the regions. Personally I think that West Jet is not up to it, and someone else will have to step up to fill in the gap. No obvious candidates tho. .

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  • 1 mois plus tard...

Air Transat augmente son offre au départ de France

 

Air Transat annonce un programme d'été 2018 renforcé sur la France. Les voyageurs d'affaires pourront compter sur 13 vols hebdomadaires, soit 3 liaisons supplémentaires et se poser à nouveau à Québec.

 

Le programme enrichi d’Air Transat sur la France, de mai à octobre, comprend davantage de vols depuis Paris vers Montréal et le retour des dessertes directes vers la ville de Québec qui étaient impossibles durant les saisons 2016 et 2017 en raison de lourds travaux à l’aéroport québécois.

Ainsi, la compagnie va relier la ville lumière à l’ensemble des métropoles canadiennes lors du programme estival 2018
- Paris > Montréal : 13 vols directs par semaine (soit 3 vols supplémentaires pour 2018)
- Paris > Québec : 4 vols directs par semaine en exclusivité
- Paris > Toronto : 5 vols directs par semaine
- Paris > Vancouver : 3 vols directs par semaine

Air Transat offre cette année encore des services directs vers Montréal au départ de la province, soit Marseille (cinq fréquences par semaine), Lyon (quatre servies par semaine), Toulouse (trois vols hebdomadaires), Nantes, Bordeaux et Nice (deux vols par semaine) ainsi que Bâle-Mulhouse (une fréquence par semaine).

L'A330 est déployé sur les liaisons au départ de Lyon, Marseille, Nantes, Bordeaux, Toulouse, mais aussi de plusieurs villes européennes – Glasgow, Manchester, Amsterdam, Dublin, Bruxelles, Lisbonne, Malaga, Madrid, Prague, Rome et Barcelone

Un programme domestique étoffé
Air Transat poursuit l'exploitation de son réseau intérieur, proposé depuis deux ans. Le programme estivale 2018 prévoit :
- six vols par semaine entre Montréal et Toronto
- six vols par semaine entre Vancouver et Toronto
- cinq vols par semaine entre Calgary et Toronto
- trois vols par semaine entre Vancouver et Montréal
- deux vols par semaine entre Québec et Montréal

La compagnie ajoute "avec l’option multi-destinations, il est possible d’atterrir dans une ville canadienne et de décoller d’une autre ville, sans frais supplémentaires".

 

http://www.deplacementspros.com/Air-Transat-augmente-son-offre-au-depart-de-France_a44813.html?TOKEN_RETURN

 

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Il y a 4 heures, mark_ac a dit :

That's a flat out lie. Air transat flew 14 weekly frequencies last year on Montreal Paris. Looking at the data right now 

Comme j'ai déjà dit ici, ils volaient deux fois par jour au minimum, parfois même trois. Donc comme tu dis, c'est du fla-fla pour impressionner...

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  • 1 mois plus tard...

airtransat expands Nantes service in S18

 

Canadian carrier airtransat in summer 2018 season is expanding Montreal – Nantes route, operating on seasonal basis. In 2018, summer operation commences on 07MAY18. A 3rd weekly flight, on board A330, will be added from 26MAY18, departing Montreal on Saturdays.

TS602 YUL2300 – 1125+1NTE 313 3
TS600 YUL2335 – 1200+1NTE 332 1
TS606 YUL2335 – 1200+1NTE 332 6

TS603 NTE1305 – 1425YUL 332 4
TS601 NTE1340 – 1500YUL 332 2
TS607 NTE1340 – 1500YUL 332 7

 

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/275522/airtransat-expands-nantes-service-in-s18/

 

Montréal : Air Transat ajoute un vol hebdo de Nantes, Bordeaux et Toulouse

pour l'été 2018

 

http://www.tourmag.com/Montreal-Air-Transat-ajoute-un-vol-hebdo-de-Nantes-Bordeaux-et-Toulouse_a89924.html

 

 

 

Modifié par bxlmontreal
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