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Tunisair to YUL April 2016?


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    Accuse me of being negative, but this further confirms the unique francophone demographic of Montreal. I maintain Montreal needs flights to Asia, major business capitals in Europe - and needs prestigious global access by global carriers. Tunisair, Wow, Icelandair aren't exactly going to put MTL on the map.

    Mark, you said this about a thousand times concerning this specific destination. I think we understand now.

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    Accuse me of being negative, but this further confirms the unique francophone demographic of Montreal. I maintain Montreal needs flights to Asia, major business capitals in Europe - and needs prestigious global access by global carriers. Tunisair, Wow, Icelandair aren't exactly going to put MTL on the map.

     

    Yes, but It's also nice for plane spotters to have mix of airlines to see.

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    Accuse me of being negative, but this further confirms the unique francophone demographic of Montreal. I maintain Montreal needs flights to Asia, major business capitals in Europe - and needs prestigious global access by global carriers. Tunisair, Wow, Icelandair aren't exactly going to put MTL on the map.

     

    L'arrivée de Tunisair à YUL ne confirme nullement la vision étroite de ton employeur qu'il entretient au sujet de Montréal. Si l'on s'en tient uniquement à la venue des trois nouvelles compagnies aériennes (WOW, Icelandair et Tunisair), le nombre de sièges offerts pour une destination non-francophone sera deux fois plus élevé que pour la nouvelle destination francophone, Tunis:

    Icelandair 4 x 184 sièges (hypothèse: 757-200)

    WOW 4 x 200 sièges (A321)

    Tunisair 3 x 255 sièges (A 330)

     

    Est-il nécessaire que je mentionne la nouvelle liaison vers Beijing pour détruire davantage ton affirmation? Cette vision étroite (faire de Montréal un hub francophone) n'est utile et profitable que pour AC et Toronto afin de poursuivre leur objectif de faire de Pearson un hub de calibre international.

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    Sure, this isn't Shanghai...but I don't see how this can be percieved as bad for YUL. Also, correct me if i'm wrong, but this will also open up one of the only direct flight from North America to Tunis. Surely that will present some connecting opportunities.

     

    Again, seems like great news to me.

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    eh le savant, j'ai dit que Montreal a besoin de lignes pour des destination globale. Oui c'est bien beau de voir tunis, mais ceci ne contribuent pas tellement a l'essor de Montreal.

     

    Claude - its a big world buddy, get out and see it.

     

    Tout le monde dit la même chose et nous attendons justement qu'AC réponde à ce besoin de destinations globales. Mais une fois cela dit, il y a toujours une bonne raison pour ne rien faire. On n'en est pas ici à une contradiction près. On n'a qu'à suivre ce fil pour voir que toutes les excuses se suivent à tour de rôle: la politique du Québec, la langue, l'absence de communautés ethniques pour supporter des vols, le trafic d'affaires, le manque de correspondances, les restrictions au marché francophone, alouette!!!!

     

    En attendant on prendra toutes les routes et accueillerons toutes les compagnies qui viendront faire affaires à Montréal. Cela ne peut certainement pas nuire à notre économie, puisque cela contribuera à plus d'achalandage, à plus d'emplois et à d'autres opportunités éventuelles.

     

    Une chose est sûre cependant on n'attendra pas l'approbation d'AC avant d'agir. Elle pourrait être le premier choix de Montréal, mais Montréal n'est pas de toute évidence son premier choix.

     

    Dans un autre d'idée, (je l'ai déjà mentionné auparavant) je doute fort qu'Air Canada apprécie les interventions faites en son nom de la part d'un employé en service, sans en être mandaté. Encore moins quand c'est fait sur un ton arrogant qui déteint inévitablement sur sa propre image.

     

    On ne le dira jamais trop: les médias sociaux sont un piège dans lequel plus d'un sont tombés. Je dis alors prudence. Les communications de cette nature sont contraires aux politiques internes, tout autant qu'aux intérêts de la plupart des entreprises et sont généralement sévèrement réprimandées lorsque découvertes. C'est encore pire quand elles ont l'apparence d'être faites pendant les heures de travail.

     

    It's a small world buddy, get out there and see.

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    Accuse me of being negative, but this further confirms the unique francophone demographic of Montreal. I maintain Montreal needs flights to Asia, major business capitals in Europe - and needs prestigious global access by global carriers. Tunisair, Wow, Icelandair aren't exactly going to put MTL on the map.

     

    There can never be one thread about new service to Montreal without you having to repeat yourself over and over again. So what Tunis isn't a major business capital? Be happy YUL is still attractive enough for airlines to want to start service here, no matter where they're from or what service they offer.

     

    Montreal may need flights to places like Tokyo, Sao Paolo and Madrid, but until that happens, be grateful for what you have. Haven't you ever been told; if you don't have something nice to say don't say anything at all?

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    je doute fort qu'Air Canada apprécie les interventions faites en son nom de la part d'un employé en service, sans en être mandaté. Encore moins quand c'est fait sur un ton arrogant qui déteint inévitablement sur sa propre image.

    I'll stand behind mark_ac on this one. He's expressing his opinion, he does not divulge confidential company information that cannot be accessed by any of us simply by digging a little. I for one truly appreciate his perspective, and having read his thoughts for more than fifteen years on a couple of forums, can attest that he's been spot on with info about route development, sector launches (AC and non-AC) and YUL airport expansion more times than not. His reading of the YUL vs YYZ economies is very good. Yes it is AC-centric, but then again AC dominates at both YUL and YYZ.

     

    I do appreciate the addition of Icelandair, Tunisair, WOW... but don't see big multipliers at our end. For example the U.S. carriers will continue to serve YUL as an outstation for their CRJ regionals. To me it's a little like how we live in a market dominated by Provigo and Métro. We really appreciate our Marché Akhavans and Espositos but know that they're not game-changers for the grocery landscape.

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