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Royalmount


denpanosekai

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Ok while I’d love to see action by the various levels of government on many — if not most — of these ideas (you can read back to all the times I’ve mentioned the 15/40 area and transit improvements needed), if we let one single developer actually bully the administrations into spending billions for that developer’s benefit, that is also not a good thing.

Putting the cart before the horse is usually costly and foolish; instead of going ahead and developing a suboptimal plot of land that you acquired cheaply and then demanding the government spend a fortune to help you solve all the problems you are about to create, perhaps figure out a way to profit from that land acquisition without creating such problems in the first place.

Yes, the entire area of Namur-De La Savane-Triangle-Midtown has been plagued with traffic and access issues since the early years of the Automobile Age in the late 50s and early 60s, but proper urban development and growth should happen organically, not via coercion.

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il y a 35 minutes, SameGuy a dit :

Ok while I’d love to see action by the various levels of government on many — if not most — of these ideas (you can read back to all the times I’ve mentioned the 15/40 area and transit improvements needed), if we let one single developer actually bully the administrations into spending billions for that developer’s benefit, that is also not a good thing.

Putting the cart before the horse is usually costly and foolish; instead of going ahead and developing a suboptimal plot of land that you acquired cheaply and then demanding the government spend a fortune to help you solve all the problems you are about to create, perhaps figure out a way to profit from that land acquisition without creating such problems in the first place.

Yes, the entire area of Namur-De La Savane-Triangle-Midtown has been plagued with traffic and access issues since the early years of the Automobile Age in the late 50s and early 60s, but proper urban development and growth should happen organically, not via coercion.

Les gouvernements sont trop rarement prévoyants. Ils construisent toujours pour soulager, jamais pour prévenir un problème. Et si le Royalmount fait bouger le gouvernement ce sera au bénéfice de tout le monde pas seulement du promoteur. Suffit de passer par cet « échangeur » pour se rendre compte de l’ampleur de la foutaise. On ne nous respecte pas. 

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4 minutes ago, Kolev3000 said:

I don’t know what the R stand for…

But the extension is after the Highway 40..

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R is Royalmount, I meant they shamelessly put a little orange line extension from De La Savane to RM to show its "connected". 

Modifié par Julpyz
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Il y a 3 heures, Kolev3000 a dit :

Si ça se fait… Une bonne partie de la congestion devrait être réglé…

What do you think ? @SameGuy

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Su tu parles de la congestion aux abords du Royalmount (A-40/A-15), ce que tu "proposes" ne réglerait qu'une (bonne) petite partie de cette congestion.  Je vais commencer par observer l'effet de la première phase du REM avant de me prononcer plus à fond, mais je retiens trois choses: 1) les véhicules commerciaux n'empruntent pas les TEC;  2) les origines/destinations de la majorité des navetteurs, qu'ils proviennent de Laval, de la Rive-Nord, de l'Ouest-de-l'Île, voire même du centre de l'Île et de l'Est, sans oublier la Rive-Sud, ne concernent pas le centre-ville, mais malheureusement, le passage dans l'échangeur Décarie fait souvent partie du trajet le moins inefficace; et 3) les automobilistes domiciliés sur l'Île de Montréal sont responsables de la majorité des déplacements sur l'Île-- ce n'est pas un reproche, mais un simple constat; de la même façon, la majorité des déplacements dans l'ensemble Laval-Rive-Nord ont pour origine des personnes domiciliées dans cette sous-région.    

Évidemment, tout ce qui peut contribuer à diminuer le nombre d'automobilistes passant par l'échangeur Décarie est bienvenu; c'est typiquement la dernière goutte qui est la goutte de trop, celle qui transforme un cas de circulation dense en congestion.  Plus de TEC fait partie de la solution.  Mais je crains que le Royalmount n'en fasse pas partie, au contraire, malgré toutes les mesures qui pourraient être prises.    

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il y a 4 minutes, Kolev3000 a dit :

Comme ça demanderai un effort sans précédent du public….

Plus que les 26 stations du réseau de métro de 1966?

Une discussion sur ce thème dépasserait largement le cadre d'un projet spécifique, fut-il aussi "gros" que le Royalmount. De temps en temps sur ce forum, on a fait allusion aux années 1960 (et 1970) où des projets publics majeurs ont été menés à bien par une société pourtant moins nombreuse et moins riche que l'actuelle.   Puis on s'étonne des insuffisances du présent.  Il serait possible d'échafauder des explications, mais ce serait toute une entreprise.  Es-tu partant (dans un nouveau sujet à créer)?  

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Il y a 1 heure, Julpyz a dit :

R is Royalmount, I meant they shamelessly put a little orange line extension from De La Savane to RM to show its "connected". 

C’est pour la passerelle I guess.

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And the screen captures further up the thread use very deceptive angles and perspectives to make it seem much closer and more easily accessible than it really is. Like I’ve mentioned previously in this thread, that is a long pedestrian overpass. It will be cumbersome at best. There is a long pedestrian overpass in Dubai to get from the metro to the Dubai Mall and Burj Khalifa; it’s around 800 m long and uses several long travelactors to help people make the journey. The vast majority of visitors to the Burj Khalifa come by car or taxi. 
 

 

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This one:image.png.1b267e374a3d33ee9eabde46dcc6ab1b.png

They call it a “direct indoor access to the Métro.” They're purposely omitting the 14 lanes of Decarie Expressway it would cross. That’s like taking Air Canada’s “direct flight from Toronto to Sydney” that stops for two hours in Vancouver.

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Useless. Who will carry a just bought Louis Vuitton bag in the metro? Look at those stairs to go on the ramp!!! Universally accessible? Nobody uses the overpass at Tour des Canadiens 2. No one. Its dead all the time. Yet it was sooooooo needed, right? Convoluted marketing crap.

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