Jump to content

griffintown Activité commerciale dans Griffintown

IluvMTL

Recommended Posts

Ma réponse est non. Je n'ai aucun intérêt pour le développement immobilier de ce secteur de la ville de Montréal. Tout comme mon intérêt pour Laval est on ne peut plus vacillant. Je crois qu'il faut vraiment être né à Laval pour s'y intéresser, je ne vois pas d'autre option. J'y suis allé récemment pour visiter quelqu'un et la sensation de no man's land vous pogne aux trippes c'est hallucinant. Dès que j'ai franchi le pont Pie-IX au retour je me suis senti mieux, malgré les cônes oranges. Indescriptible comme sensation. Je pourrais à la rigueur m'intéresser à RDP pour son parc-nature (Pointe-aux-Prairies) ou un quelconque nouvel aménagement de ce type, qui met en valeur la nature. N'est-ce pas là la raison d'être d'une "banlieue"? P.S: Quelqu'un est sûrement plus confus que moi, ne t'ayant pas mis cet émoji ridicule.

• Like 1

1 hour ago, swansongtoo said:

Dormez Vous ouvre sur Peel au Griffin Square.  Pas vraiment un ajout pour diversifier l’offre commerciale mais bon je suppose que c’est mieux qu’un commerce vide.  Y’en a deja trop au CV.  

A36D534A-D60E-4CC3-8022-B7FE9E42AF4F.jpeg

I noticed compared to other major cities, there are A LOT of the same stores in our downtown area. It's honestly not that diversified and it's getting tiring. I want more unique restos and stores, not the same shops, fast food joints and dollaramas. 

il y a 5 minutes, Djentmaster001 a dit :

I noticed compared to other major cities, there are A LOT of the same stores in our downtown area. It's honestly not that diversified and it's getting tiring. I want more unique restos and stores, not the same shops, fast food joints and dollaramas. 

French language laws detract brands from establishing here. It naturally restricts diversity. It's been discussed/debated many times on these forums.

• Thanks 2

5 minutes ago, Decel said:

French language laws detract brands from establishing here. It naturally restricts diversity. It's been discussed/debated many times on these forums.

I won't blame it solely on that, it just shows the market is not ripe for that + QC brands have a monopoly on the market, shame. 

• Like 1
  • Thanks 1

il y a une heure, Decel a dit :

Pu-leeze. Diversity is also accepting that Quebec is a french province and has its own laws. How's that?

• Like 4
  • Sad 1

il y a 1 minute, Rocco a dit :

Pu-leeze. Diversity is also accepting that Quebec is a french province. How's that?

I'm not qualifying the effect (ie: is it good or bad). I am just stating a fact.

And again, it has been debated many times on these forums and I doubt it fits in this thread. Find the right thread and I'm open to have another round on the subject.

• Like 2

Le 2022-08-20 à 23:48, steve_36 a dit :

You gotta be kidding right ?  French language laws ''naturally'' restricting diversity !!!!!  Some people still believe that ?  Unbelievable !

......And I just passed by a pizza place called Slice & Soda, Le Barroco, Butterfly, Nhau bar,  Tejano BBQ,  Dispensa, not too far from Mano Cornuto, Manhattan Dépanneur, Orangetheory Fitness, Amazing grace massage, Morretti, Presto, Bubble Tea and Bodega....

Diversity you say !  As a matter of fact, the french language is actually what makes this city more diverse than any other city in North America. You heard me, more diverse than any other city in North America !

Je suis tellement d'accord.  MERCI !  Si diversité = plus de chaînes américaines, je dis non.  Le Québec EST la diversité, dans cette Amérique beige sans saveur ni odeur.  Si nos lois nous empêchent de mettre la main sur un autre Pizza Hut, je dis BRAVO !  On lâche pas.  

Edited by Frontenac
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Confused 2