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Description

Le 2520 Monsabré est un projet de 3 condos de 2 chambres, de 1179 pi2 situé dans le secteur Mercier, à 10 minutes de marche du métro L’Assomption.

 

Facilement accessible par l’autoroute 25 (Pont-tunnel Louis-Hippolyte-La Fontaine) et à 10 minutes du Centre-Ville. Ce projet inclut:

 

Chambre principale avec walk-in,

Surface à aire ouverte,

Grand balcon avant et arrière,

Grande fenestration,

Plancher bois franc et céramique,

Air climatisé,

Échangeur d’air,

Entrée privée,

Plafond de 9 pieds,

Près d'une piste cyclable ...

 

Demi sous-sol : 227 900 $ + taxes

Rez-de-chaussée : 249 900 $ + taxes

Deuxième étage : 257 900 $ + taxes

Subvention possible de 4 500 $ à 10 000 $.

 

Plus d'information à la page: http://www.2520monsabre.com

 

xl-le-2520-monsabre-condos-neufs-dans-mercier-hochelaga-maisonneuve--362606283.jpg

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    • By mtlurb
      350 Maisonneuve
       
      Architectes: Menkès, Shooner, Dagenais, Letourneux
      Fin de la construction:2009
      Utilisation: Hôtel/Résidentiel
      Promoteur: SacresaCanada, Iber Management ( Espagne).
      Emplacement: Quartier des Spectacles, Montréal
      98 mètres (296 pieds) - 28 étages
      Description:
      - Le complexe en «L», comprendra environ 300 unités.

      Plus d'infos et d'images: http://www2.ville.montreal.qc.ca/ldvdm/jsp/ocpm/ocpm.jsp?laPage=projet14.jsp
      1b1.pdf
    • By IluvMTL
      Une collaboration avait été formé avec acpnc et moi-méme, puis une 3e personne et nous avons soumis ce projet, un ascenseur écolo pour le pont Jacques-Cartier, dans le cadre du Concours d’idées en aménagement Moroh.o.polis.
      Le thème de l’édition 2016 était :
      ***
      Reconvertir Montréal
      Les équipes devront produire une proposition de reconversion d’un ensemble existant Montréalais sous forme de projet, système, stratégie constructive ou d’aménagement du territoire.
      Trouvez des solutions innovantes, repensez la façon dont on peut convertir les bâtiments existants, les infrastructures et le paysage. Et aussi réfléchir à des systèmes techniques et esthétiques qui font un usage responsable des énergies renouvelables.
       ***
      Voici le texte de notre manifeste et les croquis de notre proposition
       Manifeste
       Reconvertir le pont Jacques-Cartier
      Contexte
      • Construction débutée en 1925 pour relier la Rive-Sud à Montréal
      • Alimentation par les artères majeures telles que Papineau, De Lorimier et Notre-Dame
      • 35,8 millions de véhicules empruntent le pont chaque année
      • Icône et porte d’entrée importante de Montréal
       
      Problématique
      • Circulation véhiculaire bruyante, souvent congestionnée, engendrant beaucoup d’émanations de gaz carbonique
      • Îlots de chaleur nombreux à proximité
      • Intersections autour du pont sont peu sécuritaires et peu invitantes pour les piétons et cyclistes
      • L’accès actuel de la piste multifonctionnelle (piétonne et cycliste) est périlleux et du métro Papineau il faut se diriger vers le nord sur la rue Dorion, puis revenir vers le sud sur le pont (total de 1 km)
      • Barrière physique et psychologique, allant jusqu’à nuire à l’essor économique du secteur
       
      Solution
      Un ascenseur avec un observatoire adjacent au pont
      Une infrastructure au service des citoyens et adaptée à son milieu urbain
      • Ascenseur autoportant relié au pont, donnant un accès universel sécuritaire
      • Observatoire avec vue sur le centre-ville
      • Escalier avec une vue panoramique de 360 degrés à son sommet
      • Café-terrasse et toilettes publiques au pied de l'escalier
      • Panneaux solaires intégrés aux sommets des tourelles
      • Mur végétalisé sur l’observatoire
      • Parc linéaire aménagé avec plantations sous le pont
      • Écran interactif pour des annonces (nombre de véhicules sur le pont en temps réel avec équivalent en gaz carbonique…)
      • Pôle de loisirs : sportifs et culturels
       
      Avantages
      • Permettrait un accès direct, universel et attrayant au tronçon de la piste multifonctionnelle
      • Ajouterait une sortie supplémentaire en cas d’urgence
      • Encouragerait plus de gens à traverser le fleuve par la piste multifonctionnelle comme moyen de transport écologique et aiderait conséquemment à diminuer le nombre de véhicules
      • Favoriserait de meilleures habitudes de santé
      • Permettrait une plus grande fréquentation du parc Jean-Drapeau
      • Serait un attrait récréotouristique et un catalyseur de développement pour le quartier
      Image clée
       

    • By WestAust
      Raser pour mieux reconstruire
       
      Le gouvernement du Québec a décidé de raser l'échangeur Turcot à Montréal pour le reconstruire au sol, selon le Journal de Montréal. La ministre des Transports Julie Boulet ferait l'annonce officielle de ce mégaprojet d'un milliard de dollars vendredi.
       
      Les travaux s'échelonneraient sur 10 ans.
       
      Construit aux coûts de 24 millions de dollars il y a 40 ans, l'échangeur Turcot est constitué d'un enchevêtrement de 7,7 kilomètres de bretelles autoroutières suspendues entre ciel et terre par des colonnes de béton. L'oeuvre, construite dans les années 1960, a atteint la fin de sa vie utile.
       
      Un appel d'offres sera lancé pour déterminer la firme d'ingénieurs-conseils qui supervisera les travaux. L'un des principaux défis auquel ils devront faire face sera de maintenir la circulation tout en effectuant les travaux.
       
      Perçu comme un chef-d'oeuvre d'ingénierie au moment de sa construction, l'échangeur Turcot était vu comme un aperçu des villes du futur.
       
      Situé dans le sud-ouest de Montréal, la structure relie les autoroutes 20, 15 et 720.
       

       
       
      Plan détaillé
    • By iamthewalrus
      1912





      1911

      1911

      1910

      1911

      1913




       
      La réception ducale à Montréal : Les décorations : 1) L'édifice de La Presse ; 2) Arc de triomphe McGill ; 3) Arc des citoyens, angle Peel et Sherbrooke ; 4) Arc, angle Windsor et Dorchester ; 5) Arc, angle St-Denis et Sherbrooke ; 6) Vue de la rue St-Jacques ; 7) Rue Windsor, près Ste-Catherine ; 8) Arc, place Jacques-Cartier ; 9) La gare Windsor ; 10) Rue Sherbrooke, près St-Laurent
       
       

    • By ProposMontréal
      Un article du New York Time sur un penthouse à Vendre à Montréal. à


      Source: New York Time Album Photo

       
      INTERNATIONAL REAL ESTATE
      For Sale in ... Montreal
       
      By CLAIRE McGUIRE
      WHAT
       
      A one-bedroom penthouse apartment with industrial details and panoramic views of Montreal
       
      HOW MUCH
       
      1,995,000 Canadian dollars ($1,866,400)
       
      SETTING
       
      This 10-story former factory was built in 1912 in the Paper Mill District near the financial district and Old Montreal. It shares the top floor with two other apartments, and overlooks several museums, the old port and the Chinatown neighborhood.
       
      Montreal is situated on several islands at the point where the Saint Lawrence and Ottawa rivers merge. It is about 325 miles north of New York City. Montreal is known internationally for its architecture and design, its strong arts scene and its vibrant gay community.
       
      INSIDE
       
      The apartment has an open layout; only the bedroom, bathrooms and a sitting room are enclosed. It would be easy to create an additional bedroom. The bedroom has an en suite bathroom and a walk-in closet with one wall made of opaque glass. There is a double-sided fireplace between the living room and the kitchen. The floors are of blue-stained hardwood in some places and slate tile in others. The high ceilings, painted brick walls and textured concrete pillars recall the building’s industrial history. The apartment’s seven arched windows overlook the city, three at the front of the building and four along one side.
       
      OUTSIDE
       
      A skylight in the kitchen could be enlarged to provide roof access, and the apartment’s owners have the right to create a private rooftop garden. The ground floor of the building has a restaurant, and all building entrances have electronic security doors. The apartment comes with two indoor parking spaces. Next door, the grounds of St. Patrick Church offer the nearest green space. The area has many bicycle paths, and the building is within walking distance of the city’s financial district, as well as cafes, museums and art galleries.
       
      HOW TO GET THERE
       
      The apartment is 25 minutes by car from the airport, and two blocks from Montreal’s main train station.
       
      WHO BUYS IN MONTREAL
       
      Louise Latreille, a real estate agent with Sotheby’s International Realty Quebec, said that she had seen an increase in buyers from Morocco, Lebanon, United Arab Emirates, China and Japan — and that many foreigners were buying condos for their college-age children. Most of the city’s American buyers spend winters in Florida or California and summers in Montreal, she added. European buyers tend to look for homes in the mountains, not in Montreal itself. Meanwhile, many Canadian empty-nesters are moving back to the city, looking for “something chic and exclusive,” she said.
       
      MARKET OVERVIEW
       
      Sandra Girard, senior analyst of the Montreal market for the Canadian Mortgage and Housing Corporation, says the market has been less active this year than it was in 2007. According to Ms. Girard, the number of transactions in the first half of 2008 was 3 percent lower than in the same period last year. However, 2007 broke records for the number of real estate transactions, making a slight slow-down inevitable, because “the activity registered in 2007 is difficult to sustain.” Meanwhile, sales prices continue to increase at a slower rate. Ms. Girard said overall prices for residential real estate increased 4 percent in the first half of 2008, compared to 8 percent in the same period last year.
       
      Ms. Latreille says condominiums continue to be popular among buyers in Montreal. A report by the Canadian Mortgage and Housing Corporation and the Greater Montreal Real Estate Board shows that prices for single-family detached homes increased less than 2 percent in the 12-month period to June 2008, while condo prices increased more than 7 percent over the same period.
       
      BUYING BASICS
       
      Stéphane Hardouin, a notary and partner in the law firm Sylvestre Lagasse in Sherbrooke, Quebec, says legal fees in Quebec are usually 1,200 to 1,800 Canadian dollars ($1,146 to $1,719). If the property is financed, he said, buyers usually pay an additional 750 Canadian dollars ($716) to the notary, and a mortgage registration fee of 137 Canadian dollars ($131). Buyers pay for an inspection, costing 600 to 1000 Canadian dollars ($573 to $955). Mr. Hardouin says the seller pays around 1,000 Canadian dollars ($955) for a surveyor’s certificate, and also the real estate agent’s commission of 5 to 7 percent. A goods and services tax, or sales tax, is assessed on new homes and on real estate agent commissions, he said. This tax is 12.875 percent.
       
      Land transfer taxes in Canada are different for each province. In Quebec, transfer taxes are paid directly to the municipality, Mr. Hardouin said. Montreal’s transfer tax, commonly called the “welcome tax,” has a graduated structure based on the purchase price. The first 50,000 Canadian dollars ($47,800) is taxed at 0.5 percent. The next 200,000 Canadian dollars ($191,100) is taxed at 1 percent, and amounts over 250,000 Canadian dollars ($238,900) are taxed at 1.5 percent, he said.
       
      USEFUL WEB SITES
       
      Official portal of Montreal: ville.montreal.qc.ca
       
      Official tourism website of Montreal: http://www.tourisme-montreal.org
       
      Divers/Cité, Montreal’s gay and lesbian arts festival: http://www.diverscite.org
       
      Old Montreal official site: http://www.vieux.montreal.qc.ca
       
      Greater Montreal Real Estate Board: http://www.cigm.qc.ca
       
      LANGUAGES AND CURRENCY
       
      French is the official language of Quebec, while English and French are the official languages of Canada; Canadian dollar (1 Canadian dollar=$0.93)
       
      TAXES AND FEES
       
      Maintenance fees are 907 Canadian dollars ($865) a month. Municipal property taxes for this apartment are estimated at 11,800 Canadian dollars ($11,255) a year. Ms. Latreille says this figure is 25 percent lower than the normal tax rate because the building is historical. Additionally, school tax is 2,535 Canadian dollars ($2,372) per year.
       
      CONTACT
       
      Louise Latreille, Sotheby’s International Realty Quebec (514) 287-7434; http://www.sothebysrealty.ca
       
      Mon bout préféré:
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