Jump to content

Air Canada


mtlurb

Recommended Posts

Way off topic and its not like any of us can afford their charter service called "Jetz". They have 6 Airbus A319/320 for charter which are used by all the Canadian hockey teams and Canada sole baseball team. It be interesting if they would get at least a smaller plane from Bombardier like the CS300ER or Global Express 8000, but I am for sure asking to much of them and people would would want service that I am talking about, would end up having their own plane. It is to bad that they done have the A319CJ, that thing flies like 12,000 km. Air Canada Jetz should do what Lufthansa did for its private aircraft fleet have it operated by NetJets but Air Canada Jetz could be operated by Bombardier's FlexJets

 

LOL, MTLURB meet in Vegas just charter the whole plane :D

Link to comment
Share on other sites

I don't get the Air Canada bashing. I'm even surprised that it is still a 3-star carrier. Should be 4-stars. I flew in Executive Class YVR-HKG and was impressed. Moreover, AC compared to AA is, well, you can't compare. AT ALL. AC is by far superior. I mean, PTV's on most aircraft.

 

As for language, some people are just hyper-sensitive and it is ridiculous in this day and age. AC does a heck of a job providing service in both languages. Sometimes it's just luck of the draw.

Link to comment
Share on other sites

I remember going down to Miami... they had English, French, Spanish, Mandarin and Italian on the flight lol Not sure how many other airlines out there would offer that many languages. Maybe an airline in Europe would.

Link to comment
Share on other sites

I remember going down to Miami... they had English, French, Spanish, Mandarin and Italian on the flight lol Not sure how many other airlines out there would offer that many languages. Maybe an airline in Europe would.

 

:thumbsup: J'approuve! Je travaille pour Air Canada depuis une trentaine d'années au service en vol, et je peux confirmer l'effort quotidien non seulement pour respecter les langues officielles mais tenter de servir le client dans le maximum de langues possible. Il y aura bien sûr toujours des exceptions, mais elles ne sont certainement pas représentatives de notre politique.

 

Air Canada jouit d'un personnel dévoué, expérimenté, qui a gagné plusieurs prix internationaux pour sa qualité et ses prestations dans toutes ses classes de services. De plus la compagnie figure en tête parmi les transporteurs aériens sur le plan de la sécurité et de l'entretien de ses appareils. En plus le personnel profite d'une formation rigoureuse et soutenue autant au niveau de la sécurité que du service à la clientèle. C'est ce qui peut expliquer son excellente réputation.

 

Maintenant l'avenir nous dira si l'apparition d'un transporteur "allégé" aura été une bonne décision. Il y a beaucoup de défis à relever dans ce genre d'entreprise et plusieurs on perdu leur pari dans l'environnement hautement compétitif du secteur aérien.

Link to comment
Share on other sites

:thumbsup: J'approuve! Je travaille pour Air Canada depuis une trentaine d'années au service en vol, et je peux confirmer l'effort quotidien non seulement pour respecter les langues officielles mais tenter de servir le client dans le maximum de langues possible. Il y aura bien sûr toujours des exceptions, mais elles ne sont certainement pas représentatives de notre politique.

 

Vous devriez faire plus attention aux exceptions alors. Surtout "dans l'environnement hautement compétitif du secteur aérien." J'aurais pu choisir un billet beaucoup moins cher et partir avec une autre compagnie, et peut-être même à partir d'un autre aéroport sans que mon porte-monnaie subisse les contre-coups de ma bonne conscience qui me disait d'encourager une compagnie qui stimule l'économie de la province.

Je préfère encore payer moins cher pour une compagnie moins réputée que de payer plus cher dans une compagnie qui ne travaille pas plus à mon service. Et dans ma langue.

Link to comment
Share on other sites

Mon problème avec Air Canada, c'est le manque de vols directs à partir de Montréal. Pas un seul vol sur l'Asie ou l'Amérique du Sud. Le marché est là pourtant.

 

Entièrement d'accord:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

This will come in time.. the 787 will help make that more viable. Toronto offers a lot more connections for Asians so it's logical they send those flights to YYZ. Codes shares work better for the moment from here. YUL needs to strengthen in US routes as well as domestic routes in order to support direct flights. Asian routes would need those feeds to make them profitable. Montreal isn't just an O&D destination and shouldn't be if it wants to grow on a global scale. Qatar Airways new route is a great sign though.. confidence in our ability to support such a long range destination. They are marketing Montreal as "Canada" meaning their entry point into our country so again connecting flights become crucial for their success. Fingers crossed it will work and if so flights to Beijing might not be all that far behind.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...
adblock_message_value
adblock_accept_btn_value