denpanosekai Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 I'm really not sure where to post this, nor could I manage to find if a thread was written about this already. Mods please delete/move as required. This PDF dates back to August 2012 but was recently featured in the latest Ville-Marie newsletter. Inventaire des bâtiments vacants Ce document présente entre autres : la valeur des bâtiments et de leurs terrains; la grille de zonage simplifiée; une photo des propriétés vacantes; une description des lieux avoisinants; une carte de localisation de tous les bâtiments vacants du centre-ville. I just thought this was a very interesting read, although it makes me pretty angry at some of these owners for indirectly promoting urban decay in my area. Man I wish I could invest in some of these... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 très intéressant, merci beaucoup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Vraiment, vraiment intéressant. Je viens de passer la dernière demie-heure à lire le document. Merci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Benny Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 (edited) Moi aussi je viens de tout lire. What a gem, thanks for sharing! Quand même rassurant de voir qu'un grand % de ces terrains sont ''en projet''. Edited December 13, 2012 by Olivier Benny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thom Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Surprenant comme document! Très intéressant en effet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IluvMTL Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 (edited) À supprimer svp Je ne vois pas l'option de faire moi-même Fil existe : http://www.mtlurb.com/forums/showthread.php/20925-Inventaire-des-b%C3%A2timents-vacants-de-Montrea Edited June 1, 2013 by IluvMTL Link to comment Share on other sites More sharing options...
denpanosekai Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 http://www.mtlurb.com/forums/showthread.php/20925-Inventaire-des-b%C3%A2timents-vacants-de-Montreal Link to comment Share on other sites More sharing options...
IluvMTL Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Le document date de presque un an, mais c'est intéressant de constater que les batiments indiqués ''en projet'' pour la Ville prennent un an ou plus avant de sortir du placard avec une proposition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denpanosekai Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 To be fair this is probably a better sub-forum for this thread. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IluvMTL Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 http://ville.montreal.qc.ca/pls/portal/docs/PAGE/ARROND_VMA_FR/MEDIA/DOCUMENTS/BAT_VAC_2013.PDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts